|
Post by ADMIN on Jun 9, 2006 7:32:23 GMT
Jeg tror heller ikke vi kommer meget l;ngere nu. Vi snakker sammen om det paa det kommende HC mode. Derefter fremlagger vi nogle forslag I kan diskutere.
|
|
|
Post by MAO on Jun 11, 2006 22:23:03 GMT
Hej Folkens Så er den gal igen. Jeg er blevet bedt om at komme med en udmelding, og jeg har gjort det så hurtigt jeg kunne komme til det. Jeg er roulernes holdleder? ja!, men kun på et ideologisk plan. I virkeligheden er lederskab og ansvar bedst placeret på en bredere vifte af de mere dedikerede. Det har jeg kæmpet for i lang tid, og det er da endelig lykkedes. Selvom jeg er ked af at jeg hverken har ryddet op eller stillet op med jer de to sidste måneder (grundet barsel) så er jeg pissestolt over at Keltos står bedre, stærkere og flottere end nogen sinde. Det er så fedt at se noget man selv har kæmpet for så længe fortsætte i det tæmpo når man selv giver lidt slip. Men der er problemer, og det er ikke ukendte problemer. Jeg har selv lært at undgå dem når jeg har kommandoen (mener jeg), men vi skal ikke længere tilbage end december for at finde et eksempel hvor vores planlægning alligevel "styrtede brændende i havet". Den eneste løsning er at forstå spillerne spykologi, og acceptere den, mens vi gradvist oparbejder en mentalitet. Jeg håber at roulerne i fremtiden vil arbejde imod denne her "vi løfter i flok, og vi giver alle en god indsats" mentalitet, men jeg ved også at der er faldgrupper. Den store faldgruppe er at mennesker der har den bedste viljhe og intention forbliver mennesker. Mennesker der -ikke ved hvad de forventes gøre- vil ALTID gøre det der er mest behageligt for dem selv. Hvis de er tilstræækkeligt dedikerede til fællesskabet så vil de gøre alt for at finde ud af hvad der forventes af dem. Det vil dog være dårlig lederskab at stille som det første krav at folk selv skal nå til den mentalitet, og derfor skal vi altid forvente det første. Konklusionen er altså at hvis vi vil have roulerne til at gøre deres bedste, så skal vi sørge for at de hele tiden ved hvad deres bedste er. Med andre ord. Når alle spillerne ved spilstart blver taget i ed på at de vil hjælpe med oprydningen, så ophører vores forpligtelser som ledere ikke der. NEJ Vi skal pinedød hjælpe dem med at overholde det løfte, og vi skal sikre de bedste vilkår. Det er derfor jeg altid stopper vores spil i god tid for at påbegynde oprydningen, og det er derfor der altid skal træffes en HC beslutning om hvem og hvor mange der går til debriefing inden vi giver helt slip på den gode moral kl. 17 eller 18. Det er alt sammen noget man skal være opmærksom på som ledere, og når man er flere af slagsen er det endnu værre, for man kommer tit til at tro at det er de andre der har styr på det, og det finder man så ud af at de ikke havde når klokken pludselig er 22 og man stadigvæk ikke sidder med den der kop Kaffe Vi SKAL have en bedre rutine i hvordan vi takler spillerne sidst på dagen så de ikke driver væk som skyer for solen. Det er MIT ansvar hvis jeg vil se Keltos fortsætte en positiv udvikling at sørge for at der er styr på den slags. Jeg er ked af at jeg ikke har indset det før nu, men jeg må nok, lidt positivt, erkende at Martins styrkede ansvarlighed, og liljens effektivitet og offervilje forblændede mig til at tro at det kørte smertefrit. Det gjrode det så ikke, men det lover jeg DET KOMMER DET TIL! Jeg vil øse af mine erfaringer, og vi vil skabe en struktureret rutine der forebygger disse problemer, og så fortsætter Keltos med at være det fedeste INgame sted i skoven TAK til alle jer.
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Jun 12, 2006 11:09:40 GMT
Claus... fordi jeg får stukket 200 kr. i hånden går jeg ikke smilende hjem. Det er en lappeløsning som så meget andet, og en som jeg mener i roulons tilfælde vil underminere det frivillige arbejde der bliver udført. Jeg er enig i mange af dine synspunkter, men med den holdning var mange af dine egne projekter heller aldrig blevet til noget. Med andre ord så vil jeg ikke være med til den model du fremstiller. Det kan godt være det virker for nogen, men det vil ikke virke for mig. Som jeg ser det er der 3 værktøjer vi kan bruge til at gøre det hele lettere for os selv. 1.Minimere vores opsætning/praktiske problemer: dvs. at have så meget permanent stående som muligt, sørge for at vi har ordentlig transport, skære ned på mængden at ting vi sætter op, osv. 2. Bedre organisering og lederskab. Det som Mao sagde, og som jeg også har skrevet før. Ved at have gode rutiner, og sørge for at folk ved hvad der forventes, og give dem ordentlige muligheder for at opfylde det. 3. Kræve flere penge Så kan man få kompensationer for sit overarbejde eller købe federe ting til Roulon, og det hjælper jo trods alt lidt. De muligheder jeg har remset op her er lappeløsninger. Så længe vi har sure praktiske opgaver der skal løses, og alle ikke yder lige meget vil der være problemer. hvis vi ikke kan løse eller ahjælpe de problemer, ved at få folk til at løfte i flok så bliver det til Den hårde linje. Smid Claus og Lars ud . Ikke nogen særlig optimal løsningsmodel, men det kan blive endemålet at vi stiller nogle skrappere krav til deltagere. Kasper
|
|
|
Post by sorteotto on Jun 12, 2006 15:23:29 GMT
Jeg synes det er helt ok, at sige at der i Roulon ikke er plads til mig og Lars. Det synes jeg sgu' er fair nok. Hvis det kan give mindre bitterhed hos dem der gerne vil arbejde hårdt, så er det ikke nogen dårlig løsning. Men igen er vi ude i debatten om man vil være mange eller få. Og at det ikke nødvendigvis hænger sammen om man giver folk gode oplevelser med sit spil og med den mængde energi man lægger i opsætning. Mht. penge-punktet, så har du selvfølgelig ret, Kasper. Du lægger mere arbejde end for 200 kr. Men måske ville der være flere der blev og ryddede op hvis der var Rouler-pizza til alle bagefter. Og vi er jo alle forskelligt indstillede. For nogle er tiden vigtigere end pengene. For andre er pengene vigtigere end tiden. De fleste af os er et sted midt imellem. Jeg synes dog de tre lappeløsninger ikke er så lappede endda. Men det bedste er sgu' nok at smide mig og Lars ud, og kræve mere af deltagerne. Claus
|
|
|
Post by smaakage on Jun 12, 2006 23:19:08 GMT
nu syntes jeg vi skal hold os til det emne der blev skrevet om til at starte med... og ikke hvem og hvad der skal smides ud!!!!
og så ligger i lige de barnlige atityder på hylden.... tak!
morten
|
|
|
Post by larsandersen on Jun 13, 2006 6:11:14 GMT
Det er ikke så nemt, for vel er Claus og jeg nogle sure gamle mænd som ikke har noget problem med at sige vi gider ikke dit og dat men vi siger i det mindste sandheden. problemet er i høj grad alle de spiller som tror de gider eller siger de gider men som ikke gider i paksis, og som skulker når de får chancen. Ligesom Claus syntes jeg absolut at det måske kan være en rimelig løsning hvis de aktive udelukker de dovne som Mig Men prøv lige realistisk at tælle antallet af rigtig aktive Roulere, Dem som frivilligt og altid og uden nogle former for tvang og pres vil deltage i op og nedtagninger, madlavning mm... er i overhovedet nok til at være et hold? Venlig hilsen Lars Andersen
|
|
|
Post by sorteotto on Jun 13, 2006 10:33:54 GMT
Hej Morten Som Lars siger... det har ikke nogetsomhelst at gøre med barnlige attituder, og ALT at gøre med emnet. Og som vi har sagt op til flere gange, så er det absolut ikke urimeligt at sige der ikke er plads til dovne roulere. Spørgsmålet er så om der ikke er for få tilbage. Forhåbentligt ikke. Men at kalde det for barnlig attitude viser, at man ikke har forstået problemet. Claus
|
|
|
Post by MAO on Jun 13, 2006 15:38:41 GMT
Den vender jeg lige om en gang: Jeg mener vi skal prøve at hive noget reel viden om roulerne, holdet og driften frem på baggrund af de bedste erfaringer, og ikke af de dårligste erfaringer. (og hånden på hjertet så kan jeg nok godt lidt tilslutte mig dem der finder de meget egocentriske attituder lidt barnlige. Vi har hørt jer, vi ved hvor i står, længere er den ikke. Fremtiden vil vise hvor vi står )
|
|
|
Post by larsandersen on Jun 14, 2006 7:44:44 GMT
Sigmund Freud sagde engang: ”det mest sørgelig som findes er voksne som ikke har erkendt deres egen egoisme”
Venlig hilsen Lars Andersen
|
|
|
Post by smaakage on Jun 14, 2006 8:27:31 GMT
ja lad os glemme emnet og sitere døde mennesker!
jeg finder det trist at folk ikke gider hjælpe... ikke gider offere sig bare en smugle .... så vi kan bliver ligesom de andre... istedet for bare at stikke af, eller overhoved ikke komme...
håber bare vi kan finde en løsning til vores problem uden at smide nogen folk for porten... men Lars en fed ingame borg kommer sgu ikke flyvene af sig selv, og Claus der skal være plads til alle... hvis de spiller rouler, det er jo ligesom det, det hele går ud på ik.
men der må være en løsning!
Morten
|
|
|
Post by sorteotto on Jun 14, 2006 8:52:16 GMT
Lars glemmer på ingen måde emnet. Tværtimod.
Og Morten, der skal IKKE være plads til alle. I øjeblikket er Roulon f.eks. kun for dem der vil betale 40 kr. for at være med (bortset fra første gang, hvis jeg har forstået det ret) eller kontingent i foreningen Roulon. Det er også kun for dem der gider sætte sig ind i roulisk kultur - og Nirahams. Hvilket er rigtigt godt, fordi det giver et federe Roulon. Måske giver det også et federe Roulon at have en ingame borg. Men der er nogle ting vi er uenige om. Lars og jeg er i denne sag ret enige, selvom vi ikke er det altid. Vi mener dog, at:
1) Pavilliontelte og presseninger IKKE er en fed ingame borg. Og vil hellere have ingen borg end den borg vi har. 2) Fort Keltos giver ikke os en så meget bedre spiloplevelse, at vi vil bruge en ekstra dag på opsætning. 3) I Roulon som det er nu er der IKKE plads til alle. Det var der dengang vi var 80. Men de Roulere der er nu er langt federe Roulere. 4) Det her handler ikke om at ofre sig en smule. Det handler om at være uenig i hvad målet er. 5) At kalde folk for egoister fordi de ikke deler ens mål synes jeg måske er lidt hårdt. Hvad gør mig til større egoist end jer? At jeg melder klart ud og foreslår at vi mødes om det vi er fælles om i stedet for det vi er uenige om?
Nej... Lars rammer hovedet på sømmet med Freud-citatet. Så kan I ikke bare blive enige om hvad det rouliske minimumskrav er? Og så kan folk vurderer om de kan leve op til det. Om det er "Du skal komme i skoven hver gang og sætte op" eller "Bare du råber for Folket og for Herren er der plads til dig" spiller ikke den store rolle for mig - bare jeg ved hvad jeg har at forholde mig til.
Claus
|
|
|
Post by danni on Jun 15, 2006 10:05:14 GMT
Jeg tror på at vi alle ønsker en rigtig fed borg og en rigtig fed skov at spille i. Vi ville alle gerne have store sten borge der kunne stå i skoven til evig tid og allerhelst skulle vi ikke lave dem selv, men sådan er virkeligheden bare ikke.
Vi bliver nød til at starte et sted. Først have vi kun små grene der lå på jorden og skulle symbolicere store mure. Så fik vi presseninger som hang og flagrede som et flag. Så fik vi palvionner som står fast og holder sku til noget. Vi er nu igang med at få lavet en palisede mur af træ og bygget op med træmur rundt hvor vi normalt har presseninger.
Vi er i gang med at få en bedere borg, men vi bliver bare nød til at vokse os størrer lidt af gangen. Fx Claus så har du jo selv sagt at vi kan låne det der fede middelalder telt, og hvis vi så samtidig får bygget palisademur og bygget væge af træ, ligesom oppe ved marskens tårn, rundt hvor vi har pressening nu, så bliver vores fort sku rigtig fedt og der bliver usandsynligt meget mindre af stilleop og tage ned.
Det eneste vi behøver er lidt arrangement fra folket og på et eller andet tidspunkt skal Fort Keltos sku nok blive det fedeste sted at spille i haren.
Over and out
Danni, der bare siger min mening.
|
|
|
Post by smaakage on Jun 15, 2006 11:50:27 GMT
nu ved jeg ikke med fortiden omkring dig claus og lars... men jeg må sige at en fed borg/tælt osv. ikke lander i skoven af sig selv, og jeg finder det super fedt at du kan låne os et tælt så vi kan blive mere ingame.... men få at vi skal ha en bedre borg skal vi også ha folk der gider arbejde på det... med det og sætte det op og lige nu som det ligger har vi KUN de have tælte til at opholde sig i når det regner eller duggen falder eller til at holde vores offgame ting tørre i.... ikke alle der komme i skove har biler til at ligge deres shit i, og jeg ved der er masser af smarte ingame poser og andet som er vandtætte, men nu hvor der er overnat senarier (stave?) skal vi også kunne give folk mulighed for at ligge nogenlunde tørt ingame!!! for jeg gider ikke blive gennemblødt en nat hvor jeg ligger og sover ingame bare fordi det skal være INGAME nok... så heller ha den fantasi til at sige oki det ligner et have tælt ... det er et have tælt,... men lige i de her 2 dage er det sgu det fedest fort i skoven... og ser man de andre fractioner er det sgu også have tælte med lidt hvidt træ så op omkring (luminos) men vær med til at gøre den skide skov et bedre sted for alle... og der er plads til alle der gider spille roulere... bare ikke dem som ikke gider tage et nap med det sure... og sådan er det sgu også hos de andre fede fraction i skoven... man sætter op i flok og piller ned... fat det! hvis du vil være en del af luminos skal du hjælpe med at slæbe deres borg(tælte) ned til savværket og er du bosat i barazel skal du sørme også være med til at slæbe til P-pladsen.... unanset hvor offgame deres kro ser ud og uanset om du hedder kongen af whatever eller bonde finn. løft i flok! Morten
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Jun 15, 2006 21:54:14 GMT
Jeg synes langt fra Lars rammer hovedet på sømmet med Freud citatet. Jeg kunne snakke i lang tid omkring både Freud og den måde at kommunikere på, men jeg vil bare nøjes med at sige at begge dele har sine (få) passende tidspunkter, og for ingen af delene er tiden eller stedet nu.
Vi er igang med en proces i Roulon, og den proces peger imod en opstramning. Dvs. lidt højere krav, og langt vigtigere en bedre håndhævelse af de krav vi allerede har. De krav vi har synes jeg er yderst rimelige.
Hvis man ikke vil leve op til dem er det ikke fordi man er menneske, men fordi man har truffet et valg.
Kasper, som er lidt harm, men stadig værdsætter at få åben og ærlig kritik
|
|
|
Post by sorteotto on Jun 15, 2006 23:35:54 GMT
Hovedet på sømmet, Kasper! Det er et valg hvis man ikke vil leve op til kravene (som involverer opstillling, sætten-sig-ind-i-kulturmateriale og et par andre ting). Og jeg har ikke det mindste imod, at andre vil sætte pressening-borg op eller lave "Fort Keltos - the cool pavillion version". Ikke det mindste. Men jeg har noget imod, at jeg skal arbejde for deres drømme når de ikke er mine egne. Ligesom jeg ville synes det var forkert hvis jeg sagde til folk, at de skulle gøre tingene på min måde. Hvis de har lyst til at lege med mig på mine præmisser, så er det fedt. Ellers så er det ok. Så for at opsummere. Folk må gerne bygge Keltos som de vil.
|
|
|
Post by larsandersen on Jun 16, 2006 8:38:41 GMT
Men kasper "Vi er igang med en proces i Roulon, og den proces peger imod en opstramning. Dvs. lidt højere krav, og langt vigtigere en bedre håndhævelse af de krav vi allerede har. De krav vi har synes jeg er yderst rimelige."
Det du siger er vel i virkeligheden "straf for ikke at overholde krav" og respekt for det, hvis du mener det?
for ellers er det vel igen bare varmt luft.
|
|
|
Post by daniel on Jun 18, 2006 15:33:13 GMT
Jeg vil komme med et citat fra en af tidens største talere, der er født på Dansk jord -- efter det citat vil jeg komme med et par udødelige vendinger og phraser. Disse vendinger og phraser vil være af så betydelig slagkraft at I alle vil skælve i jeres grundvold, og på den måde skabe balance og fed ymer!
"Lah lah lah lah LAH, ævl og bævl er alt jeg høre komme fra jeres munde!" Citat slut. Af Dolph...
Hold da helt op hvor stort et ordspild der er her, hvis I brugte samme ihærdige deciplin og ildhu ved op og ned sætning, ville vi være mere effiktive end nogen ninja/jægersoldat!
Problem ==> Løsning. Er du ikke en del af løsningen er du en del af problemet! Det betyder ikke at der skal rejses skamstøtter, eller opsættes gabestokke, hvori vi kan udstille hinanden og kaste med rådne æg, bare for at fjerne opmærksomhed fra os selv!
MHT freud var det kun hans ene datter der kunne lide ham! Anna freud, hun var også psykolog, og derfor kunne Senior freud så godt lide hende! Ikke mere psykopludder!
Problem: Oprydning. Psudo problem: Autentisk super duper lowtech tjubang knald fed hyper umoderne fort keltos.
Fokus: Oprydning. Lamme undskyldninger: Autentisk middelalder borg.
Jeg har båret en sortelver op ad keltos bakken, jeg slæber rundt på mit lille skjold uden at brokke mig, jeg bliver til legen er færdig! KNYT ÆDEHULLET og enten gør eller gør ikke! Stop undskyldningerne og udflugterne. Ja eller nej. Jeg er sikker på at vi fra liljen nok aligevel er med til at slæbe ned til den skurvogn... Det hedder "ansvarsfølelse", skulle nogen være i tvivl. Om du er med til at rydde eller ej er lige fedt for mig. <== Det rimer! Jeg gider ikke høre/læse flere person angreb, konflikt løsning handler om alt andet end lige det! Og inden I får sjove idéer!!! Nej for satan jeg hænger ikke mig selv på et kors (offerrolle) ved at sige, at jeg nok giver en pote med når der skal laves noget! Det er blot en lille del af den løsning jeg ser som den eneste rigtige!
Citat "I ringer bare røvhuller" Citat slut. Af Dolph... (Læg nu mærke til hvor snedigt jeg har lagt en skjult besked ind når jeg skriver "Af Dolph" altså "ADolph" det lyder lidt som "Adolf")...
Kærlighed og knæhøj karse. Daniel.
|
|
|
Post by daniel on Jun 18, 2006 20:40:52 GMT
Ps. Jeg tror ikke at vi kommer nærmere en løsning her på forummet. Jeg tror endda at jeg har skrevet det før, det hjælper ikke at sidde og holde hinanden i hånden og fortælle om vores barndom, det der hjælper er bare at møde op når der skal laves noget. Jeg mener endda at vores yngste medlemmer af roulerne, er gode eksempler på gode medspillere! De kommer og er med til at sætte op, og tage ned, så længe de nu kan pga forældre ect. Se lidt op til dem og følg deres eksempel. Jeg tror at alt er blevet sagt, og jeg tror endda at der er sagt for meget. Vis jeres kampgejst fat jeres mandshjerte, hiv i banditten, råb af fulde hals >>Arbeit mach frei<<. (Nej jeg kan ikke Tysk) Vis hvad I er lavet af, bevis overfor jer selv at I er mere end bare statister i skoven, bevis overfor mig at I har kage med til mig ;D næste gang! Syng i kor, sange om frihed under ansvar, Blah blah blah... I er nu gode folk uanset Med venlige hilsner og håb om kage. Daniel...
|
|
|
Post by larsandersen on Jun 19, 2006 7:36:46 GMT
Hej daniel
nu har jeg læst hele posten igenem igen!!!!
når jeg kom med det Freud citat var det jo netop for ikke at svare "personligt" på ting
----- Posten er modereret fordi den lagde op til diskussion af emner der ikke har med oprydning at gøre. hold jer til emnet fra nu af, eller begynd en anden tråd. jeg henviser til workshopforum ang. borgbygning
|
|
|
Post by MAO on Jun 19, 2006 9:43:29 GMT
Bestyrelsen er nu kommet til en konklusion der siger at alle SKAL deltage i oprydningen. Som modydelse SKAL HC sørge for at de rigtige vilkår er tilstede så vi ikke kommer hjem for sent.
Detaljer vil blive afdækket når referatet ligger klar.
Dette burde stille alle nogenlunde tilfredse indtil videre.
PS Det skal dog siges at der IKKE er taget stilling til opsætning, og at det derfor ikke er et ultimativt krav at deltage i dette, men det er ønskeligt.
PPS Jeg vil gøre opmærksom på at de som har argumenteret for en mere permanent byggestil BURDE deltage mere aktivt i de nuværende workshops, da de handler om at stille permanente stolper til borgen.
|
|
|
Post by sorteotto on Jun 19, 2006 15:31:03 GMT
Det synes jeg er en rigtig god udmelding, Mao. Nu er jeg alligevel også blevet erklæret endlöset, så skulle jeg lege rouler ville det ikke blive som Otto. Konklusionen er selvfølgelig, at mine rouler-dage er ovre og jeg prøver noget andet. Så Lars og jeg prøver at lave en gruppe for sure, voksne mænd (21+) der ikke har så meget tid. Så vi glæder os til at komme og raide Keltos og mindst ligeså meget til at blive misundelige når I får bygget træborgen. Og tilbuddet om middelaldertelt til udlån står stadig ved magt. Lidt rouler er man vel altid. Claus Der lukker og slukker
|
|
|
Post by roulerrex on Jun 19, 2006 16:02:45 GMT
Sååå... nu skal der noget posetivt i denne post. Skide fedt i laver en ny gruppe claus og lar:P
Glæder mig sku til af tæve jer alle:P Men vores oprydning bliver ikke være end den er nu så det er fint. Vi har på plads hvad der skal pilles ned først og hvornår. så er det bare af få de andre med, og det kommer altid:P
Vi ses alle dejlige skøre mennesker:P
Hilsen Jonas Vergo
|
|
|
Post by ADMIN on Jun 20, 2006 9:41:44 GMT
Jeg tror der kommer noget mere og bedre ud af en sådan gruppe Claus! God ide!
Ses i skoven.
|
|
|
Post by MAO on Jun 20, 2006 19:01:05 GMT
ja "Tornene 2" kan i jo kalde jer
|
|
|
Post by jonas samuelsen / Agmundt on Jun 20, 2006 23:04:33 GMT
ja du kan da altid komme med en lille joké var MAO
|