|
Post by Nilas Holst on Jun 6, 2006 3:53:40 GMT
;D ;D ;D ;D
Mellem stort surt opstød. Selvom jeg nu har haft små 1½ døgn til at komme mig over min harme, er der stadig spor at finde. Først og fremmest har jeg haft en snak med klan Rognvald så den er ikke myntet på dem, men mere til fremtidige: Hvis man vælger at købe og sætte sit eget udstyr såsom pavillionner eller lignende op, så hjælp venligst først med det fælles udstyr og tag jeres eget bagefter. Jeg har den dybeste respekt for at folk gider smide lidt fra egen lomme for at Keltos bliver større, og som det også har været oppe og vende før, gør vi det nok også selv i Liljen. Men stadig er det lidt snot når vi ikke er flere til opsætning, og der så ryger yderligere 3-4 pr egen pavillion. Dernæst så jeg gerne at der snart var lidt flere der meldte sig til opsætning, da det er ved at være Tordenskjolds soldater der stiller hver gang. Hvor er I henne? Ved der har været en del eksamner på det sidste men hvor var I sidst??? Så til det største af mine små sure opstød: HVOR VAR FOLK TIL NEDPAKNING?!?!?!?!?!?!?!?! Fik at vide at der var en stor del af de fremmødte Roulere der var klar på nedpakning... Dette passer muligvis, men det var ihvertfald ikke i Keltos. Det endte med at vi ikke stillede nogen i Barazel som der var aftalt på holdleder mødet, men istedet modtog hjælp fra 3 sortelvere for at blive færdig. Selvom vi holdt en ½ times rygepause midt i nedpakning var de sidste af os først fra skoven da kl. var på den forkerte side af 20.30. Herefter kunne vi så få lov at køre vores eget udstyr hjem og pakke ud. Hvis det er fordi man har en aftale om afhentning opfordre jeg hermed alle til at rykke deres kørelejlighed 1 time fremover. Ikke den store hovedpine for DIG, men en stor hjælp for os andre. Fremover bedes folk selv huske deres ting da jeg ikke gider gå og samle det sammen, samt passe på det indtil næste gang. Kort sagt, tager folk ikke deres udstyr med hjem, og jeg står for oprydningen sammen med resten af Liljen, er det at betegnes som affald og vil blive behandlet derefter. Ligeledes bedes folk fremover sørge for at rydde op efter dem selv. Der blev samlet en del affald op efter nedpakning, faktisk så meget at vi kunne fylde 3 skralde sække. Ikke acceptabelt. Hvis folk vælger at tage skjolde i Keltos og tage med i kamp, BEDES I OGSÅ TAGE DEM MED RETUR. Efter debriefing havde vi fornøjelsen af at slæbe 2 skjolde tilbage der var blevet smidt ved shelteret. Folk der tager eget udstyr til opsætning med, bedes selv sørge for transport af dette enten til skurvogn eller hjem. Vi begynder, selvom vi er skiftet til stor trailer, at have pladsproblemer, så vi ikke kan have vores eget udstyr med, men må køre tilbage til Keltos for at hente dette.
Tilsidst et par store opfordringer: Der skal meget snart ryddes op i skurvognen, og jeg håber MEGET at se en del roulere så vi kan have vores på det tørre. Der ligner LORT for at sige det meget meget pænt. Dernæst, vil jeg se frem til at folk bliver bedre til at melde sig til de sure tjanser der er i Keltos. Såsom madlavning, hjemtagning og rengøring af gryde samt op- og nedtagning med mere. Føler mig lidt udnyttet efter de sidste par spilgange. Har det som om, nu er der kommet et par store drenge der gider hjælpe, så vi kaster det hele over til dem. Det gider jeg ikke mere. Hvis ikke der bliver større tilmelding til de sure tjanser næste gang, er jeg færdig med at hjælpe og kommer kun og nyder som de fleste andre. Så derfor kom ud af busken og meld dig allerede nu til det du mener er din tur. Dette er skrevet på egne vegne og ikke på Den Røde Liljes vegne. Selvom jeg godt kunne forestille mig at der kom flere sure opstød fra den side.
Nu alt dette er sagt så tak for weekenden. Hyggelig som altid, bortset fra nedpakningen.
|
|
|
Post by ADMIN on Jun 6, 2006 6:45:10 GMT
Sagen er vel ike svære end, at vi ikke sætter mere op end vi kan tage ned. Hvis folk har deres egne ting, så bliver de taget ned når alt andet er færdigt.
Fort Keltos er en fælles opgave og eksisterer fordi vi er fælles om det. Ligeledes er fortet ikke eksistens berettiget hvis ingen vil sætte op eller tage ned.
Det er åbenbart svært for folk at blive bare en halv time længere, så alle kommer tidligt hjem. Hvis det er så meget børnehave vi er, så er løsningen at så får ingen. Dem der vil have deres egne ting op, sætter dem op og tager dem ned. Det betyder bare at vi ikke få sat nogen store flææes ting op, men dør i små pavillioner.
Det er et kæmpe spring tilbage, bare fordi nogle skal hjem til spisetid halv seks! Det er for dårligt og jeg er virkelig ked af at høre hvordan det sker. Det største problem er, at det ikke er første, anden eller tredie gang det sker.
|
|
|
Post by smaakage on Jun 6, 2006 8:33:29 GMT
jeg støtter op om nilas! du er ikke alene ej det er sgu skidt at det hele hænger på DRL og Sigvals kompaner... og hvis det ikke havde været for nilas og frø så var der sgu ikke noget der hed fort keltos anymore! hurra for stort trailer kort =D Cookies
|
|
|
Post by lugh on Jun 6, 2006 8:35:20 GMT
Jeg vil også gerne lige komme med et lille surt opstød !!... jeg er dybt skuffet over den holdning man har hos roulerne når det gælder orden / oprydning... jeg kan ikke forstå at vi ikke holder orden i vores lejre !! der ligger altid en masse affald, plastikkrus / poser / tøj / spyd / skjolde / våben osv... og flyder hele week-enden... det betyder at det er svært at bevæge sig i lejeren uden at man kan komme til at ødelægge noget udstyr og at det ligner lor... ( som også bliver bemærket af dem som kommer forbi " ingame " ) jeg ved godt at Roulerne ikke er kente for at have den store diseplin, men det behøver ikke at betyde at vi altid skal rode... så det syntes jeg vi skal ha' gjort noget ved !!
Så er der den om opsætning / nedtagning af FK.... damm ... hvor er jeg træt af at det skal være de samme der skal stå for det hver gang... jeg har "kun" været med 2 spilgange og syntes alderede at jeg ikke gider mere ( altså ikke at spille..hihi ) det jeg ikke forstår er at vi.. Den Røde Lilje, de gange har stillet med bil - traler + folk til at hjælpe med det hele... men jeg ser ikke andre der vil hjælpe til...!! hvad gjorde i før vi kom ?? det kan ikke være rigtigt at det skal hvile på os om FK kommer op at stå og bliver ryddet hver gang !!! :-( også fordi det betyder at den samlede ..Ingame/Offgame tid.... jeg / DRL bruger bliver MEGET lang... det er en fed måde at byde os velkommen på !! tænk lidt over det !! så næste gang har jeg besluttet at jeg ikke vil stille bil + traler til rådighed !! så må det være op til jer andre at finde udaf hvordan i får udstyret op til FK... så se at finde en løsning der kan virke for os alle !!
nå.. det var det sure opstød.... hihi... ellers var det en super fed spilgang ( selvom jeg kun kunne være der om Lørdagen ) og jeg nød at være en del at de seje Rouler / DRL.... :-)
Hilsen Lugh Den Røde Lilje
|
|
|
Post by larsandersen on Jun 6, 2006 8:37:51 GMT
Jeg har egentligt aldrig forstået sammenhængen mellem Plastik Campingplads og rollespil har altid argumenteret for at vi skulle lade vær med at sætte fælles telte op. Nu lusker alle bare af, fordi næsten ingen i virkeligheden gider al besværet
Igen bliver nogle sure og synd for dem!!!
Tiden må være inde til at være ærlige dem som i fremtiden vil have telte står også selv for dem. Og lader vær med at irritere os andre med deres telte
For jeg har længe syntes at teltene bare er en rigtig god måde at skræmme nye spillere væk på.
Personligt syntes jeg som sagt bare teltene er i vejen og har ingen intentioner om hverken at hjælpe med at tage dem op eller ned.
Venlig hilsen Lars Andersen
|
|
|
Post by ADMIN on Jun 6, 2006 8:41:46 GMT
Jeg er enig med jer drenge - det håber jeg I ved.
Det er fint og fair at komme ud med noget galde.
Men når det er gjort skal vi have fundet en løsning på problemet : )
Til næste HC møde, hvor Nilas forhåbentlig også dukker op, snakker vi tingene igennem. Vi skal have set hvilke problemer der er ved: Opsætning Oprydning Planlægning Borgbygning
Jeg forventer, at de interesserede personer kommer med flere udspil til hvordan problemet kan løses. Det må gerne være nye ideer, men de skal kunne udføres i vores nuværende situation. Så snakker vi sammen og finder den bedste løsning på problemet i fællesskab.
Mine umiddelbare bud er:
-Straf. Hvis vi ikke kan tage ned ordenligt, så sætter vi ikke op. Det betyde intet FK. Den her løsning gavner ingen ud over dem der bare kommer, slås og går hjem kl halv 5 => dårlig løsning!
-Mere permenent borg. Skal lægger arbejdet i at få en permenent mur, både med grene vi selv finder, samt vores palisade mur. Det sparer os for arbejde med presseningsmuren, så vi kan sætte pavillioner op i stedet for.
-Vi udarbejder en plan over hvem der sætter hvad op, hvem der må sætte op. Hvilke pavillioner der kommer op og ned i bestemt rækkefølge.
Kom med flere bud og så kigger vi på dem inden HC mødet... : )
|
|
|
Post by ADMIN on Jun 6, 2006 8:43:26 GMT
Lars, uddyber du ikke lidt. Hvad er der så slemt ved teltene?
Har du et alternativt til at få fortet til at ligne et fort?
|
|
|
Post by Charlie Bjørklund on Jun 6, 2006 11:43:01 GMT
Jeg er fuldstændig enig med alle. og er selv super irreteret, over folk ikk hjælper, Fordi alle de roulere jeg snakkede med villle tage op og hjælpe med at tage ned. men da jeg kom der op vare der kun lijen Rognvald og Dines, alle var gået og syntes jeg at næste gang skal vi hold folk tilbage, og de skal have en rigtig god undskyldning for at gå. Og Lars jeg syntes det er en total lam Holdning, at have kan godt være at du ikk syntes vi skal have et fort, men jeg hører tit at folk syntees det er fedt men de folk hjælper ikk med at tage ned og det bliver jeg fandme irreteret over.. Hilsen charlie der fandme hjalp med at sætte op før han startede med at spille Roulon....
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Jun 6, 2006 11:50:44 GMT
Det er det evigt tilbagevendende problem, som kun kan løses helt på to måder. 1. Vi stiller ting op permanent 2. Vi stiller ingenting op.
Alt andet er kun lappeløsninger, desværre. Dog vil jeg sige at nogle af tingene kan løses ved fælles koordinering.
Jeg synes at vi skal mødes og tale om det som joakim også foreslår. Der er planlagt et bestyrelsesmøde d. 14. juni kl. 18.00.
Nilas og særligt Lars er meget velkomne, sammen med andre der gerne vil have deres mening hørt, men ikke sidder i bestyrelsen. Så må vi finde den bedste løsning.
Mødet er i øjeblikket planlagt til at foregå hos mig, Arnesvej 1 B, 2. 2700 Brønshøj men det kan være vi bliver nødt til at finde et større sted.
Derfor, hvis man ar tænkt sig at komme så skal man give mig besked over mail, eller her i tråden.
Kasper
|
|
|
Post by peterc on Jun 6, 2006 16:33:12 GMT
Jeg har også lige nogle ting jeg gerne vil ud med selvom det måsæe er lidt sent. Men her kommer de. 1: Skrald generalt i FK. Syntes jeg er et problem da meget af det skrald der ligger og flyder er helt vildt offgame og resten er ting som ikke lige bliver brugt på daværende tidspunkt og som så bare er blevet smidt et tilfældigt sted. Det er for dårligt man skal selv som voksen eller næsten tage ansvar for de ting man har med det vil sige alt offgame skrald skal bare ligges ind i en sort sæk i offgame sectionen selvom det måske tager lidt tid men sådan SKAL det bare være. Alle ingame ting der ikke bliver brugt skal ligges et sted så de ikke er i vejen for folk og så man kan komme hurtigt til dem, så simpelt er det med dem. 2: Opsætning/nedrivning af FK. jeg har selv kun været til to spille gange men har været til begge dele begge gange. Så jeg er helt vildt tosset på vejene af mig selv og dem som faktisk kom og var med til begge ting. Jeg syntes der er alt for mange der kun kommer for at spille og som faktisk ikke har en S *** til overser for dem der sætter op og tager ned for de er værken til det ene eller det andet. Det er bare for dårligt at man kan gøre det der SKAL være nogle konsekvenser for dem! Liljen har de gnage jeg har været med været flitige til at tage deres tørn men der er folk i vores lille gruppe der har familie og arbejde dagen efter og det holder ikke stik at vi i maj først var hjemme ved 23 tiden og denne gang gik det måske lidt hurtiger men stadig alt alt for sent i mine øjne, Lugh fra liljen kom enda fra en famile frokost for at hjælpe med nedrivning og kørsel. Det er for dårligt at nogle folk bliver nød til at ofre deres egen personlige tid med familien eller søvn før en arbejds dag for at der er andre der bare kan komme og gå som de har lyst til! Min personlige holdning er til det her at der skal strammes meget op i reglerne for deltagelse for hvis mig og liljen hænger på (som sidst) at vi skal stå for at køre tingene ned til skurvognen og søger for det kommer der ind. Så kommer jeg sku nok ikke mere for det er bare for trist at den "nye" gruppe skal hinge på sådanne ting når vi stiller med så mange hjælpe midler. Lige til slut hvis intet ændre sig eller folk ikke tager ved lære kommer jeg personligt fremover kun til spil gang og gør ligsom de fleste og tager hjem inden nedrivning. Jeg vil også gerne se Mao som Holdleder tage en stiling i det her? Mvh Peter aka Bjørn Leifson DRL
|
|
|
Post by ADMIN on Jun 6, 2006 16:40:35 GMT
Jeg tror godt vi kan skrive orden og affald i fort keltos på listen til mødet. Det er noteret Peter, det var ikke forsent at skrive det på! : )
Jeg tror du har fat i den lange ende. Det er de forkerte folk der arbejde hårdt. Det er ikke folk med arbejde/skole/familie der skal komme hjem kl 23 eller bare 20 for den sags skyld. Det er helt forkert at det sker.
Når vi har summet lidt over tingene og der er kommet flere forslag, kan vi smide en poll op, så kan folk der ikke kommer til mødet, komme med holdninger vi kan forsøge at tilgode se! : )
Peter, Nilas, Lugh, Lars og Cookie vil ikke I komme med konkrete forslag, løsninger og andet, så vi ikke finder endnu en løsning der ikke passer jer. Det er for nemt bare at smide kritik : )
Roger over...
|
|
|
Post by jonas samuelsen / Agmundt on Jun 6, 2006 20:42:35 GMT
hmm... ja er enig med det meste...
Sys bare det er noget underligt noget at sige at uden nilas og frø var der ikke noget fort... så vidt jeg ved har kliffort længe før DRL kom sat keltos op... så vidt jeg ved er keltof blevet sat op før...
Hilsen jonas. in-game: samuel, klanen rognvalt(eller hvordan det nu lige staves)
|
|
|
Post by peterc on Jun 6, 2006 22:31:30 GMT
OK.
Det jeg mente var heller ikke at FK ikke kom op før vi kom men at det bare er kommet til at hænge på os og det syntes jeg ikke er helt fair.
De fleste af os har jo kun været der to gange og at vi så skal hænge med hele lor*** er ikke så fedt.
Peter aka Bjørn Leifson DRL
|
|
|
Post by Nilas Holst on Jun 7, 2006 5:27:35 GMT
Allerførst, jeg kan desværre ikke komme på onsdag til HC møde, da jeg skal have styr på skurvognen. Alt efter hvor hurtigt det går kan det være jeg kan nå forbi senere. Derefter lidt svar og kommentarer til tidligere poster: @kasper: Vi kan kun blive enige om at jo mere permanent et fort vi har jo federe og nemmere er det. Og jeg lover dig at den dag du får overtalt skovfogeden til at vi må bygge bjælkehytter i FK så gir jeg middag ved pølsevognen. Men sålænge det "kun" er palisade muren vi kan sætte op, mindsker det ikke arbejdet med at sætte presenning muren op, da, efter hvad jeg har forstået, det kun drejer sig om mur ved skrænten, der hvor pavillionnerne står. @lars: Fed holdning, men det må du jo om... Joakim: Kritik er nemt, ja, men det var det eneste jeg havde på daværende tidspunkt. Da det nu er kommet lidt på afstand og jeg kan se at det ikke kun er mig der syntes der er noget galt har jeg da et par forslag, og jeg gentager DET ER KUN FORSLAG: MADLAVNING: Der laves en liste over alle medlemmer af Roulon, og så trækkes der en vilkårlig rækkefølge. Den offentliggøres på vores forum. Hvis man ikke kommer til den spilgang hvor man har madvagt, går den videre til den næste, men man sørger selv for at informere om dette. Man har så madvagt næstegang så der ikke er nogen der bliver "snydt" for denne gastronomiske fornøjelse. Angående rengøring af gryder og skåle er det så den der har madvagt næstegang der sørger for hjemtransport og rengøring til næste gang. For at dette skal kunne lade sig gøre er det nødvendigt at man tilmelder sig senest en uge før. TILMELDING ER BINDENDE. Er man ikke med i madplanen og vælger selv at have mad med, er det cool nok. Bare man så ikke sidder med pizzabakker, staniol og lignende der hvor vi andre er. Så må man gå ind i pavillionen og spise. INGAME vs. OFFGAME I KELTOS: Jeg så gerne at folk tog sig selv lidt i nakken og var lidt mere seriøse omkring det at være ingame når vi er i FK. Det vil sige ingen plasticposer og anden embalage i lejeren, men kun i offgame området. Dette ville også hjælpe med oprydningen da der så kun var et sted folk kunne svine. Tasker befinder sig kun et sted og det er i offgame området. Dette gælder også om natten og om morgenen. Det andet er for amatør agtigt. Sidst stod alle folks offgame ting i teltet hele søndagen efter man var stået op. IKKE I ORDEN BASSEMAND. OPRYDNING: For at kunne holde bare en lille smule orden i folks ingame ting såsom våben og skjolde kunne det være en ide at lave en våben holder / våben buk, ala den de har i byen. Så er der heller ikke nogen der løber forvirret rundt og leder efter deres våben når der blive blæst til samling. Skjoldesættes altid i porten og ikke andre steder. For det første er det som regel der vi skal bruge dem, og for det andet ser det fedt ud, hvis de ikke bare er smidt. Især nu når vi begynder at have så mange skjolde. Kunne godt tænke mig at foreningen fik indkøbt nogle ruller sorte sække. Så der er mulighed for at man kan sætte 2 op i offgame delen. 1 til alt folks affald og 1 til alle folks pantflasker som de ikke er nogen der gider at slæbe hjem. De bliver så vekslet en gang om måneden og sat ind på vores konto. Sidst var der flasker for små 50,-. ikke meget men alligevel en del på et år. OG VI VAR IKKE MANGE SIDST. Kune også godt tænke mig at flere var friske på at bukke sig ned når de gik forbi et stykke affald, både i skoven men også i FK. Det gør det så meget federe for os alle sammen, når der ikke lige pludselig under et episk slag ligger diverse platic flasker og emballage midt i det hele. Samt at skovfogeden ville blive gladere stemt. GLEMTE TING: Jo flere der bliver til nedpakning, jo færrer ting bliver der glemt. DVS at dine medspillere ikke behøves at slæbe ekstra udstr ud over deres eget med hjem eller til skurvognen. OPSÆTNING: Der laves en liste over hvem der kommer. Allerede inden vi tager ud for at sætte op er der valgt en Fort ansvarlig der har ansvaret for hvordan Keltos ser ud denne gang så vi ikke skal bruge tid på at diskuttere det når vi er igang. Denne ansvarlige sørger også for at dem der har tilmeldt sig har fået uddelegeret sine ogaver hjemmefra, så der ikke er nogen der er i tvivl om hvad de skal lave. Når man skriver sig på listen, er der bindende tilmelding. Der har været et par gange hvor folkikke er kommet eller har meldt fra på dagen. Det er fair nok, men kun hvis du har en gyldig undskyldning. Og den eneste gyldige er at du skal til din egen begravelse. OPSÆTNING AF EGNE TING: Disse sættes op til sidst. Alt fælles udstyr har første priotet. Man sørger selv for transport frem og tilbage, samt opbevaring, da der på nuværende tidspunkt er småt med plads i skurvognen. Tilgengæld er jeg sikker på at dem der er ude og sætte fælles udstyr gerne giver en hånd med at sætte resten op. NEDTAGNING: Har et par gange hørt undskyldningen om at man ikke vidste hvornår der var spilstop, og derfor har bestilt transport til et for tidligt tidspunkt. Den undskyldning kunne bruges for 10 år siden, men ikke mere. Alle, og der gentages alle, har mulighed for at kontrollere www.nordlenet.dk så de kan se hvornår der er forventet spil stop. Så er det ganske enkel hovedregning, ca ½ time til debriefning og 1½ til nedpakning af FK. Rimelig simpelt, og kan sagtens laves uden lommeregner. Hvis så der kommer undskyldninger med at vi er for hurtigt færdige og folk først bliver hentet kl 5 minutter i toiletrulle, skal det være mig en glæde at blive og vente til alle er afhentet. BARE I KOMMER OG HJÆLPER. INFORMATION TIL NYE SPILLERE: Jeg kunne godt se en stor fordel i at der blev lavet en flyer der blev udleveret ti alle nye spiller hvorpå der var trykt kontakt info til High Command, hjemmeside, forum, liveforum samt lidt historie på bagsiden der fortalte lidt om Roulerne og vores forening. Det ville gøre det meget nemmere for nye spillere at få tilmeldt sig på forummet. samtidigt ville det være en ide hvis man kunne melde sig ind i Roulernes forening over nettet, så man kunne betale hjemmefra istedet for først i skoven. SOCIALE ARRANGEMENTER: For at folk kunne få en bedre forståelse af hinanden, var det måske en ide at overveje at lave nogle arrangementer uden for skoven. Enten tage i biffen, gå ud og spise, holde en fest eller lignende. Dette ville være en måde at få rystet folk bedre sammen på når nu vi kommer med så forskellige baggrunde som vi gør. Ved at gøre dette får folk en større følelse af at være en del af noget samlet, og vil som regel gerne gøre lidt mere for at hjælpe hinanden. Men ellers kan det kraftigt anbefales at når man er færdig med opsætning fredag, så længe der er overnatnings scenarie, at mødes med de andre hold på offgame engen. Det giver en helt anden indsigt i de personer der er bag deres roller. Har gjort det 2 gange nu, og har fået en del fede bekendtskaber ud af det. En lille forespørgelse: Er der en supleant til kasserposten? I tilfælde af at Joakim eller Kasper ikke er der, så der stadig kan betales på dagen for dem der ikke er medlemmer. Eller hvad plejer proceduren at være? Så må det vist være nok for denne gang. Håber det kan bruges, og husk nu: DET ER KUN FORSLAG
|
|
|
Post by ADMIN on Jun 7, 2006 6:51:13 GMT
Modtaget. Måske skal vi flytte mødet, så både dig Og Klifforth kan være der...
|
|
|
Post by larsandersen on Jun 7, 2006 7:06:23 GMT
I gamle dage var der nogle rollespiller iført spejdertæpper og velurstof og med grimme skumgummi gaffa våben som tænkte vi vil have en borg. og så var det billigst og enkleste at bruge et plastik telt eller noget stof Og så bare beslutte at det er en mur og at den kunne man ikke komme over.
Men siden er tøjet og alt det øvrige udstyr blevet 1000 gange bedreundtagen ”borgen” folk behøver ikke at være enige med mig for i sidste ende er det en personlig opfattelse, men jeg mener personligt ikke det holder at spiller i semi autentisk læder metal grej og så bevæge sig rundt det her plastik læhegn, gejl så vil jeg ville lang heller spille på træ palisader resterne af det nedbrændet Keltos hvilket vi tidligere har gjort. Indtil vi får en rigtig træ borg!!!!!!!!
Vi leger en leg sammen og det skulle først og fremmest, være sjovt for alle så derfor syntes jeg man skal tænke sig enormt meget over, at det her er kilden til rigtig mange sure problemer og vi kan godt lave lister og beslutte at folk skal komme til opsætning og nedtagning mm... men jeg tror bare ikke på at der er ret stor chancer for at det kommer til at lykkedes.
Når folk stikker af, så er det fordi de ikke gider og så hjælper det ikke at prøve at tvinge dem eller lokke dem.
Min løsning er som sagt: 1. spil på at dette er resterne af dette hedengangne fort Keltos vi er så ikke så stærke men til gengæld bliver vi ikke internt uvenner jeg vil heller tabe kampe i et svagt Keltos end at blive uvenner med andre Roulere
2. telte bliver personligt grej så skal de nok blive ryddet op
3. Foreningens ting lånes kun ud til personer som har lagt kontant depositum (Telte, grej, våben , skjolde) så skal vedkommende nok få ryddet op.
4. Personligt har jeg en nu en stor offgame sæk af sækkelærred som kan rumme alle mine ting og stadig være rimelig indgame uanset hvor den ligger og flyder en virkelig bilig løsning, og en bunke rigtige sække i et hjørne af Keltos ville give mere autentisk lejer stemning end en plastik offgame pavillon.
Altså helt enkelt løsninger hvor vi prøver at eliminer interne problemer ved at sørge for at de slet ikke opstår.
Løsninger som byger på folks griskhed og dovenskab virker stort set altid, i modsætning til løsninger baseret på tvang eller god vilje (som måske virker en tid, men altid falder fra hinanden til sidst)
|
|
|
Post by ADMIN on Jun 7, 2006 7:43:22 GMT
Modtaget og nedskrevet! : )
|
|
|
Post by daniel on Jun 7, 2006 8:05:22 GMT
Nå, så er næsten alt sagt, så der er vel ikke så meget jeg kan sige der vil være nyt eller andet end mudderkastning, lige bortset fra et par mudderklatter der kommer her.
Når der bliver spurgt fra "Lugh" om hvem der vil med i bilen og køre ned til skuret og ligge på plads, er det ret interessant ikke at melde sig, bare for at se hvem der rent faktisk gør! Dansk Rullepølse Laug, skal aligevel samme vej, så vi kommer nok der ned, men det ville være sååååååå fedt om andre kamp-glade personer også ville melde sig under fanen og vise det stof de er lavet af, desværre er tendensen at, stoffet de er lavet af er det samme stof deres rygrad er lavet af -- nemlig en regnorm!.
Når dagen er omme i spillet og jeg bare så gerne vil hjem, have et bad, drikke en kop kaffe og bare slappe af i min ømme krop, skal jeg lige hjælpe med at gøre rent i FK først, jeg skal lige en tur rundt og lede efter gaffatape, jeg skal lige rende rundt og se travl ud, uden at være det fordi jeg er så træt efter spilgang, jeg skal lige samle affald op, jeg skal lige med ned i skurvognen og sætte lidt ting ind der, jeg skal lige med Lugh ud for at læsse vores egne ting af og sætte det pænt, så han ikke får ballade med sin chef. Jeg skal lige køre 2 personer hjem, så skal jeg lige køre alene hjem og så er klokken godt nok mange! Jeg gør det gerne, fordi det er sjovt at spille i skoven, jeg er bare ikke så glad for at folk forsvinder når der skal tages et ansvar, faktisk havde jeg mest lyst til at lade gryden ligge i FK, men Nilas tog den, jeg tror faktisk at jeg sagde at de kunne smide den ud! Jeg har virkelig ikke lyst til at have den med hjem og gøre den ren efter at jeg har kørt 100 Km den dag, jeg gider slet ikke når tingene fungerer som de gør. Nå drenge og piger, det var nu bare min holdning til det hele og jeg føler bare at vi er så heldige at have folk med biler osv, så det hele er nemmere at sætte op og tage ned -- Ville være fedt hvis flere viste deres taknemmelighed ved at give en lille hånd med, og ikke kun være med til det sjove...
|
|
|
Post by sorteotto on Jun 7, 2006 11:35:50 GMT
Hej folkens Spændende debat. Nu er det desværre ikke sikkert, at jeg får lov til at spille rouler mere (da Otto blev karakterdræbt i søndags), men jeg lader som om jeg godt må, for så kan jeg give mine holdninger tilkende her. Jeg er nemlig 110% enig med Lars. Af flere grunde. 1) Plastiktelte og pressening holder ikke når grejet skal være lækkert. Så hellere en plads uden "mure" og flere nederlag. Any day. 2) Se hvor meget bitterhed der er omkring opsætning/nedtagning allerede! Hvis ikke andre argumenter burde virke, så burde det. 3) Jeg har 100% ren samvittighed når jeg er i skoven. Jeg har sagt mange gange, at jeg ikke mener Fort Keltos gør spillet "nok" bedre til at jeg gider bruge en dag på at sætte op og et par timer på at pille ned. Hvis andre vil, så fint med mig. Men alternativet "Så bliver der intet Fort Keltos!!!" er helt ok i min bog. 4) En madordning er en fed ide. Og jeg betaler gerne en 10'er ekstra for, at en eller anden kan få lidt penge for at være ansvarlig. Hvis vi alle gjorde det ville det være 2-300 kr for at være madansvarlig. Og det er der nok nogen der gider så. 5) Bottom line. Frivilligt arbejde og "vi-løfter-i-flok" mentalitet virker fint. Når alle løfter stort set lige meget. Men ellers virker det ikke. Så bliver dem som løfter mest (DRL lige for tiden) bitre. Så er der fire muligheder jeg lige kan se. 5A) Hæve bundlinien. Kræve, at for at man må spille rouler kommer man ikke bare til scenarierne, men også til opsætning og nedpakning. Slut, prut, finale. Så mister I Lars og mig (og måske nogle andre), men til gengæld er dem der bliver tilbage mere dedikerede. Og det er måske det værd. 5B) Sænke bundlinien. Sige "Intet Fort Keltos". Intet låneudstyr. Ingen madordning. Et Roulon der består af folk som mig og Lars. Men til gengæld folk der ikke er bitre på hinanden bagefter og som brænder ud. 5C) Smide penge efter de ansvarlige. Giv den madansvarlige 200 kr (eller hvad der nu er rimeligt) så vedkommende ikke synes det er en sur pligt. Betale for pizza til opsætning-, og nedtagningscrewet. Eller hvad de nu føler er nok til at de ikke bliver bitre. 5D) Fortsætte som nu. Det betyder bare, at folk brænder ud. Og dem der brænder ud er ikke alle dem der ikke laver noget. Det er dem der får ting til at ske (Nilas, Kasper, Mao, osv.). Det lyder måske ufatteligt hårdt, men min erfaring fra virkeligt mange års laiv (og en del år med Roulon) er, at folk godt gider arbejde gratis et stykke tid selvom de føler de laver mere end de andre. Men de gider ikke blive ved. DRL gider godt i øjeblikket lave mere end resten af Roulon for at få Fort Keltos op at stå. Men om et halvt år gider de ikke. Så I bliver nødt til at træffe nogle valg. Og idealisme er smuk og holder længe, men ikke i længden når nogle nasser på den. Og personligt vil jeg hellere give 100 kr ekstra for hver 1. søndag og vide, at Nilas og Mao smiler når de går hjem, end skulle læse tråde som denne her på Rouler-debatten. Og hvis jeg får at vide at jeg ikke er dedikeret nok til at være Rouler så er det også ok. Så laver Lars og jeg en legeplads for de dovne spillere. Og glæder os over, at der ikke kommer debatter som denne her på Roulons forum (eller vores eget). Claus Velmenende, men hård
|
|
|
Post by ADMIN on Jun 7, 2006 11:55:02 GMT
Tak for bidrag Claus : )
Jeg tror det bliver et lang møde, men meget interessant. Der er bestemt nogle ting der skal findes en ordenlig løsning på.
|
|
|
Post by daniel on Jun 7, 2006 13:44:02 GMT
Har du ondt i foden, så skær benet af, mentalitet fornemmer jeg komme over denne post.
Det er selvfølgelig nemmere at afskaffe alt så det eneste problem der er tilbage er, at forsvare en fiktiv borg. Jeg ville da meget gerne sætte et stort flot telt op til 13000, hellere end gerne, men jeg har nu ikke 13000. Det er ikke vigtigt for mig at have en super fed gennemført, skide dyr og sej, tæskelækker tiptop autentisk by, men jeg gør hvad jeg kan for at mit personlige udstyr er så gennemført som muligt! Det koster allerede mere end jeg har penge til.
Med alt det sagt er det bare ikke sagens kerne! Det der er tale om er ganske simpelt at vi gerne så lidt flere hjælpe til, det handler altså ikke om store dyre telte og kampesten for at få det helt rigtige look! det handler kort og godt om --- ja vi kan jo bare sætte lidt rudolf steiner snor op og bruge vores fantasi til at skabe et pænt mentalt billede af det sejeste fort i skoven! På snoren sætter vi knæklys så de andre ikke løber ind i det og kommer til skade.
Nej hved I hvad? bare ræk poten op når der skal laves lidt frivilligt arbejde. Min pote er tung, men den kommer da op hehe.
|
|
|
Post by izznogood on Jun 7, 2006 21:58:27 GMT
Der vil altid være nogle der laver mere end andre, nogle der har mere tid eller overskud. Selv har jeg aldrig hjulpet til med opsætningen pga andet rollespil og familie , men altid hjulpet til med nedrivningen. Dog ikke sidste gang da jeg ville på skadestuen. Måske er FK for stort hvis opsætningen og nedrivningen er et problem! Hvad med mure af grene som i fort Boulion og at de forskellige klaner medbringer deres egne telte ( helst autentiske ). Det er komplet uforståligt at folk smider affald eller har of-game ting der ligger og flyder , dette skal stoppes !
Det er ærgeligt at blive påduttet en dårlig samvittighed, hvis man gør det man magter. Trist at Liljerne har ydet mere en de føler ret er, men er problemet nyt eller gammelt ?
Peter
|
|
|
Post by ADMIN on Jun 8, 2006 6:10:10 GMT
Problemet er faktisk ikke helt nyt. Det er bare nogle nye personer der staar med problemet nu.
Saa et eller andet smart skal vi finde paa.
|
|
|
Post by larsandersen on Jun 8, 2006 7:43:11 GMT
Nilas og andre mener det godt! men når jeg indtager den her negative holdning så er det fordi jeg helre syntes vi skal forhole os til virkeligheden.
Nilas mange gode forslag kan måske virke en tid men jeg vil gerne tage et vædemål på, at det inden et ½ år er brudt sammen.
og Daniel "hvis foden bliver ved at falde af så hjælper det ikke bare at sætte den fast med gaffa"
|
|
|
Post by daniel on Jun 8, 2006 21:15:46 GMT
Har du ondt i foden så skær benet af.
Det vil sige at foden gør ondt, men hele benet bliver savet af. Overført betyder det, at vi har et lille problem med, at folk ikke lige giver en lille pote med når der skal sættes op eller pilles ned. Jeg ser en del som charlie osv, der hjælper til der ude, vi mangler bare folk der også vil give en hånd med ved skuret. Benet bliver savet af, der hvor at man begynder at tale om at det også bare er de skide telte vi bruger der ikke ligner autentisk super-duper hammer smarte middelalder telte. Havde vi dem oppe er jeg sikker på at det ville være de samme der hjalp til eller mangel på samme. Nej drenge, ved I hvad. Jeg gider ikke klage mere, for det lader til at vi sikkert ikke kommer nogen vejne med det. Jeg stiller mit corpus til rådighed når der skal sættes op og pilles ned, fordi jeg kan lide at lege med i skoven. Jeg er lige så træt efter som alle andre, men jeg er med til at pille ned fordi jeg har været med. Sådan var det da jeg gik i børnehave og sådan er det nu, jeg er bare blevet lidt ældre og mere doven hehe. Jeg er med næste gang til at sætte op og pille ned, og hvis ingen andre vil være med til det, har jeg dog ansvarlighed nok i mig til at blive til det er færdigt. Eller sådan noget.
|
|