|
Post by smaakage on May 18, 2006 10:22:07 GMT
Oki... efter at ha skimmet over liveforum.dk blev jeg lidt bange for at vi (sidste spille gang) blev lidt for overmodige med henblik på hvem vi sendte ud på patrulje...
Ida Farver skriver blandt andet: Omvendt vil det være unaturligt for Roulerne at sende den 14-årige i kamp, med mindre situationen er desperat (et masseangreb på deres egen borg f.eks)
Vi må og skal være mere opmærksom på hvem fanden vi udstyre med sværg og desligne... da mindre børn er vores ansvar =/
Hjælp os med at rede dem, for det kan gå rigtigt galt...
Morten.
Ps. ja det lyder meget slemt men overdrivelse fremmer vist forståelsen ik ? ;D
|
|
|
Post by ADMIN on May 18, 2006 12:20:23 GMT
Jeg ser ærlig talt ikke det store problem. Tingene sker alligevel for næsen af os - andre tager 14 årige med, andre 14 årige lyver for at være med.
Selvfølgelig skal vi overholde reglerne. Men overvej hvordan roulon ser ud hvis alle 15-18 ikke må slås! Jeg tror ikke de kommere mere end et par spilgange, før de finder et andet sted at spille...
|
|
|
Post by malthesp on May 18, 2006 14:05:25 GMT
´hvem er det de taler om?
|
|
|
Post by roulerrex on May 18, 2006 14:13:51 GMT
Hvis det er mig , så har jeg fået lov, og man skal jo bare have en værge (eller hvordan man staver til det :/ ) der har skrevet under. Såhh men hvorfor undre hun sig over det?? er der sket noget, eller syndes hun bare det skulle på banen, for af have noget af diskutere??
|
|
|
Post by ADMIN on May 18, 2006 15:23:30 GMT
Jonas: Jeg tror det Men alle I små rouler goons, I ved jo godt hvordan reglerne er! : ) I må til at blive væbnere og pager for os andre... hehhehehe
|
|
|
Post by larsandersen on May 19, 2006 13:44:44 GMT
Nej Ida skriver om det fordi jeg har brokket mig!
Det er absolut ikke personligt
Men forudsætningen for at udvikle Hareskoven i retning af voksen spil er desværre at der ikke er adgang for børn!!!!!! Med al respekt kan vi få alle de knægte vi vil. men jeg vil tusinde gange heller have nye spilere som liljerne og det er meget sværere at trække nye voksne hvis vi bliver et "børn og voksen" rollespil i stedet for et voksen rollespil
ulempen er selvfølgeligt at det rammer dem under 15 men de må så vente og hvis de er interesserede nok så spiller de stadig når de er blevet 15 og ellers er det vel egentligt ligegyldigt
venlig hilsen Lars Andersen
|
|
|
Post by Nielsha on May 19, 2006 14:22:36 GMT
jeg tror ikke at vi kan have skylden for at nogle unge under 15 snyder sig ind vi har jo matle og jonas som har fået lov og jeg mener at der var nogle i roulon der var for unge sidst, men ansvaret ligger mest på ham der har solgt livsbåndene til dem eller ham. man kan jo også lave den regl hos roulon at man skal vise sygesikring når man giver os guld ik (Joakim) ekstra ansvart til dig ;D
|
|
|
Post by roulerrex on May 19, 2006 14:28:28 GMT
Ja men lars.!? man kan jo skrive en seddel om man har en værge og hvem man er med og hvem har givet dig lov, alså din overordnede ( MAO i dette sammenhæng ), og er helt sikker på vi har fået lov, vi har spurgt flere gange. D.v.s hvis du er 14, og ikke under kan man få lov hvis man har en værge og har fået lov af de overordnede.
Hilsen Jonas
|
|
|
Post by Nielsha on May 19, 2006 14:40:56 GMT
nu fik jeg lige læst debatten inde på live forum. Jeg syntes at vi skal gøre det til en mærkesag i vores forening (roulon) om vi skal tillade under 15 årige i roulon uden gult bånd og så må vi ændre/lave vedtægter der passer dertil
|
|
|
Post by roulerrex on May 19, 2006 22:58:51 GMT
Ja, det gælder fra nu af. :/ Ejj men hvis jeg skal spille som gul bånd, syndes jeg det er rigtig dårligt. for jeg har fået lov og dem der bestemmer i hareskoven over alle, ( kan ikke lige huske hvad man kalder dem ) har selv skrevet en seddel man skulle printe ud og underskrive, så man kunne være med, SOM 14 ÅRIG. En tilladelse til børn under 15 ?!?!?!? Vi har haft diskotion om det. Og vi endte med vi godt måtte! så kan overhoved ikke se fejlen???
|
|
|
Post by smaakage on May 20, 2006 21:09:47 GMT
det var nu ikke for at sige vi har skylden... men jeg mener vi skal være med til at overholde den ... Skrapt...
og jeg ser hellere at vi stiller en lille kampstyrke end at vi bliver skyldige i at ødelægge eller stå til ansvar for at ha fået en lille dreng/pige ødelagt eller skadet!
Morten
|
|
|
Post by MAO on May 21, 2006 0:07:41 GMT
Slå lige koldt vand i blodet!
Vi har ikke brudt nogle regler, og vi har intet gjort der ikke stemmer overens med reglernes ånd. Vi har Ma´lthe og Jonas med på gule plader, og de har nu fået dispentation til at kæmpe med. Det har de gjort sig fortjent til ved at deltage i kamptræning, borgbygning, rolleskrivning, historiefortælling osv.
Det der er sagens kærne er at der tidligere har være visse hold der konsekvent smuglede unge spillere med ind. Det har vi ikke gjort.
Nu er der kommet regler hvor man kan give dispentation til visse unge spillere. VISSE, ikke alle!
Den aktuelle sag drejer sig om en ny 13 årig, der har fået diepentation UDEN at leve op til de krav om deltagelse, prøvetid, rollespil, rollealder osv. Det er klart at det er forkert, men det ændrer ikke et komma ved vores politik, og den er at Malthe og Jonas spiller (meget unge) rouliske krigere. Derfor er de heller ikke officerer, konger, gamle mænd, øglemænd eller vietnamveteraner. De spiller unge krigere, og det er der intet forkert i, så længe det er gået rigtigt til, og så længe det er en del af deres rolle.
Og så er det i øvrigt klart at det ikke skal være vores yngste eller letteste krigere der står forrest i skjoldmuren mod Imperiets troldeorkbersærkere. Helt klart!
Hvis der er nogen der er utilfredse med noget af det jeg har skrevet, så vil jeg opfordre til at skrive her så hurtigt som muligt, da jeg blot refererer officiel Roulon og Harreskovs politik. Den ligger naturligvis rimeligt fast, men kan altid diskuteres. Sådan er demokrati.
SKRIV!
|
|
|
Post by malthesp on May 22, 2006 14:52:00 GMT
Vel Talt!! ;D Roulon er jo ikke den eneste gruppe der render rundt med rollinger som mig og jonas ;D jeg tror næsten du kan tage hver eneste gruppe i haren og finde en "Rolling"! ;D hilsen En af de mange rollinger!
|
|
|
Post by daniel on May 24, 2006 8:12:02 GMT
For folket og for herren! Vel talt MAO, Vietnam veteraner er ikke til at spøge med! Jeg er en ret sløv padde, hvad "forum-rytterri" angår, så jeg har ikke læst løs i alle de forskellige fora -- MEN! Hvad børn angår, så er jeg enten blind eller også er jeg ligeglad, og ligger ikke mærke til folks alder! Hvis nogen mener at de har lyst til at være skjoldmur, være 14 år, have en kampvægt på 50 Kg, skrige af liljen så stemmen knækker og så se om man bliver taget helt seriøst OG storme frem, så bare gør det! Personligt mener jeg at dem der er i skoven tager hensyn til hinanden, ikke stormer "igennem" uden at have en aftale der om, ingen TÆVER løs på hinanden som en flok gallere på romere. Jeg har da heller ikke kastet med nogen der ikke kunne tåle det! Jeg ser heller ikke at vi har noget ansvar som småkage skriver, slet ikke! Da jeg var 14 var det på eget ansvar at jeg var fræk over for de ældre og fik bank! Hvis du ikke kan klare det, kan du jo bare lave noget andet! Gå med aviser eller blive børnesoldat i et eller andet land.
|
|
|
Post by smaakage on May 25, 2006 21:49:58 GMT
et eller andet sted Dunder har vi jo et ansvar for at overholde de regler der bliver sat af dem der nu bestemmer...
men lad det nu ligge... hvis det ikke er aktuelt =)
Morten
|
|
|
Post by MAO on May 26, 2006 22:56:31 GMT
Vi har et ansvar når den 14 årige pludselig står i vores skjoldmur. og netop DERFOR er det så vigtigt at man kender de unge spillere man har med, så man kan stole på at de ikke står et sted hvor de ikke bør stå. Jeg sender ikke de mindste krigere med i Skjoldmuren, og jeg regner med at alle roulere bakker op og hjælper med til at den form for ansvarlighed bliver udvist af alle.
Kun på den måde kan vi bevare både de unge spillere og den hårde kampstil.
|
|
|
Post by daniel on May 29, 2006 2:48:28 GMT
Malthe er nok den eneste 14 årig jeg ville sætte i nogens skjold-mur! Mest fordi jeg gerne vil se om liljens skjolde kunne anvendes som "drager" så vi kan få et luftvåben! Hver spillergruppe har et ansvar for at placere deres medlemmer de rigtige steder! Jeg er så sikker på at rationel tænkning og sund logik florerer hos andre end vores frygtløse leder og hans folk (os altså ) Jeg syntes at Roulernes hær er godt sammensat, og at alle er på de mest ansvarlige pladser... Selv om jeg ikke er sikker på om Carsten er så ansvarligt sat i skjoldmuren, nu han er blevet så lille ;D Han kan jo snart gå i almindeligt hobbit tøj!
|
|
|
Post by sorteotto on May 31, 2006 23:27:26 GMT
Well, jeg er enig med Lars. Og snakkede med en af Liljerne her til aften om emnet også.
Det er ikke fordi jeg har noget imod folk under 15. Jeg laver masser af børnerollespil og synes det er godt. Men Hareskoven er et unikt sted - den eneste kampagne "for voksne". Selvfølgelig kun 15+ voksne, men det er bedre end 12+ voksne. Stod det til mig (og Lars for den sags skyld) så var det for 18+, 21+ eller 25+. Og jo højere vi sætter aldersgrænsen, jo bedre er odds'ne for at lokke flere som Nilas til.
Og for endnu en gang at understrege: Jeg har intet imod Malthe (som er cool) og andre seje 14-årige. Men hvis jeg kunne have et Hareskoven uden 14 årige (og 15, 16 og 17 årige) ville jeg foretrække det. Der er så mange tilbud til unge og børn - både steder hvor det kun er for unge/børn, men også steder hvor der er plads til alle over en meget lav min. alder. Der er bare meget få steder hvor der er noget for de store drenge. Hareskoven er et af de steder. Og jeg synes det er synd hvis også den bastion skal oversvømmes af børn.
Hellere sætte aldersgrænsen op end ned. Og så møde Malthe til en anden kampagne.
Men det er selvfølgelig også et af mine og Lars' erklærede mål at der indenfor 5 år skal laves en 20+ kampbaseret kampagne i København. Den er der bare ikke endnu. Og selvom min drøm selvfølgelig er at Hareskoven skal blive til den kampagne, så er der lange udsigter for det hvis aldersgrænsen rykker sig nedaf.
Well. My 5 cents. Og vi ses på søndag! Også Dronning Malthe
Claus
|
|
|
Post by klifforth on Jun 1, 2006 15:22:03 GMT
jeg siger bare jeg slår lige så hårdt på en voksen som jeg gør på et barn.. så er det bare surt hvis barnet ikk kan tage mosten
|
|
|
Post by smaakage on Jun 1, 2006 21:22:42 GMT
når jeg nu ser det du skriver Kliffort så tænkte jeg.
Jeg håber at du slå blidt på voksne.... for hvis du slå så jeg kan mærke det og slå ligeså hårdt på en på malthes størrelse så er det jo sygt!.
jeg mener det behøver ikke være en lille drenge som malthe men en af vores vølver!... kan de tage det også... ?
Men mener bestemt man har et ansvar selv.. at man skal kunne skældne mellem store og små, evt. hvem der kan tage det og hvem der ikke kan!
|
|
|
Post by dines on Jun 1, 2006 22:42:40 GMT
Klifforth, den udmelding må du lige i tænkeboks med....
Til gengæld vil jeg sige, at hvis jeg snubler i kampens hede, så falder jeg lige hårdt om jeg lander på en voksen eller et barn.
Bla derfor ser jeg ikke gerne juniorer i den hårdeste kamp..
Dines
|
|
|
Post by Nielsha on Jun 2, 2006 7:42:50 GMT
ja den må du da længere ud på landet med martin!! ;D jeg glæder mig ikke til den dag hvor et barn brækker armen, benet , en finger eller hjernen.
|
|
|
Post by klifforth on Jun 2, 2006 11:31:37 GMT
jeg mener det sku.. hvis de er med i harreskoven så må de kunne tage mosten.. men selvfølgelige slår jeg ikk lige så hårdt men slår stadig
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Jun 2, 2006 11:34:41 GMT
Martin har efter min mening en god pointe. Han mangler bare lige at gøre rede for at det ikk er så alvorligt som det lyder... for det er det jo ikke vel? Kasper
|
|
|
Post by klifforth on Jun 2, 2006 11:37:25 GMT
nej det er jo ikk sådan så jeg tager mit sværd fra bag ved hovedet og så bare fyrre til..
jeg slår bare ikk blødt som jeg ville gøre til en junier scenarie.. ikk lige så hårdt som på nogle fra imp
|
|