|
Post by MAO on May 28, 2006 23:42:01 GMT
Hej folkens Så er der kommet nye hjelme i DSR. Alle roulere bør i det mindste gå ind og tjekke dem ud. At have hjelm på får en kriger til at se 10 gange mere seriøs ud. Sådan! Husk at vi tilstræber NORMANNERSTILEN i grej, hvilket vil sige brynjer og næseskinnehjelme. Der er 3 på markedet lige nu. En fed, en federe og en fedest. (man får hvad man betaler for, og 700 er jo ingenting for en hjelm der kan holde hele livet) Og så giver hjelme jo også bonus og forbedrer den rouliske krigsmaskine... Her er de så: Den FEDE. Den er designet af historikere, og lavet af smede, så den kan holde til ægte kamp. www.densorteridder.dk/imgs/GDFB_helmet_norman.jpgfindes her under TUNGE hjelme: www.densorteridder.dk/helmetheavy.html derudover er den bare mere lækker, både indeni og udenpå. Den mere BETALELIGE Rigtig god til Prisen Samme type som den fede, men bare i en "rema1000 udgave" det er denne her: www.densorteridder.dk/imgs/SAY_helmet_norman_band.jpgog den kan bestilles her: www.densorteridder.dk/helmetmedieval.htmlDen Lette til letmatroser og mere ufarlige krige Denne hjelm er lidt billigere, og lidt mere turistvenlig. Lad være med at vælge den for at spare 100 kr. det er synd. Men vælg den måske for at få en hjelm der er lettere,, og som du derfor er mere tilbøjelig til at have på 24-7 AMOK Jeg skal naturligvis have en af hver (hvis jeg får lov -hehe) www.densorteridder.dk/helmetmedieval.html
|
|
|
Post by MAO on May 29, 2006 0:22:12 GMT
her er en nydelig normannisk ridder anno 1066. Det eneste han mangler er en hest, men det gør jeg jo også...
|
|
|
Post by MAO on May 29, 2006 0:29:07 GMT
Også en nydelig een
|
|
|
Post by ADMIN on May 29, 2006 7:35:28 GMT
Normannerhjelm med næseskinne kan anbefaldes! Den sidder godt, koster 400, hvilket er det billigste du kan få en hjelm for.
Kedelhatten er også en mulighed hvis du vil være den hårde milits soldat ; )
HUSK ringbrynjen, du kommer ikke langt uden mindst én af disse...
|
|
|
Post by roulerrex on May 29, 2006 10:09:17 GMT
Hehe , har lige fået en hjelm i konfimations gave Passer godt! Men det mangler lige sådan en hue af en slags, sådan en der sidder inde i hjelmen
|
|
|
Post by MAO on May 29, 2006 21:04:43 GMT
Så få den byttet MED DET SAMME!!!! Det er ikke for at kritisere hjelmen, men når Den Sorte Ridder sælger hjelme med hagerem og inderhjelm for 400 kr, så er det jo ærgerligt at have en hjelm uden. Ærgerligt og unødvendigt. Jeg håber du har muligheden. FX I ved at jeg har en hjelm i forvejen. I ved også at jeg aldrig bruger den. Årsagen er at man hurtigt bliver irriteret og træt af at bære rundt på en hjelm der ikke sidder ordenligt fast. Man mister lysten til at tage 2-3 kg dødvægt med i skoven, og så er pengene jo spildt. Snyd ikke jer selv ved at "leve med det". Vælg en ordenlig hjelm!
|
|
|
Post by MAO on May 29, 2006 21:10:27 GMT
BTW. Joakim Ang. keddelhatte, skal vi så ikke lade Narabonderne i Barazel om at bruge dem? De passer bedre til Narabonds kultur og dårligt til vores. Det kunne bare være fedt hvis folk vennede sig til at genkende os på sammensætningen af vores udstyr.
|
|
|
Post by ADMIN on May 31, 2006 8:12:58 GMT
Super duper... Jeg siger ikke mere.
Jeg kan bare godt lide kedelhjelme ; P
|
|
|
Post by izznogood on May 31, 2006 12:05:52 GMT
Normanner stilen styrer for vildt. Leder selv efter en Normanner hjelm (helst uden næseskinne ) der sidder perfekt. Jeg har kun prøvet en i Faraos Cigarer, som sad godt. Det er vigtigt at prøve den hjelm man ønsker, da nogle hjelme er meget store fx fra DSR.
Ikke alle Normannere brugte ringbrynjer, da disse var meget dyre på den tid og da fx bueskytter ikke var beregnet til nærkamp. Jeg har selv problemer med at benytte min ringbrynje, da vægten giver mig rygsmerter i flere dage efter brug. Skal lave en i alu.
Men ellers ! Godt med nogle retningslinier vedrørende tøj og udstyr. Dog tyder det på, at der er en tendens til, at der er ved at kommer flere forskellige enheder, der alle har forskellige fordele og ulemper. Disse enkelte enheder vil have deres egen dress-code fx " Den røde lilje "
Peter
|
|
|
Post by ADMIN on May 31, 2006 12:35:00 GMT
Efter hvad jeg ved, så er DSR's hjelme de bedste på markedet, til prisen til rollespil. Simplethen fordi de kommer med en inderhjelm og hagerem. Det giver den bedste pasform. Hvis hjelmen bliver for stor så få fat i en inderhjelm, ala arena/DSR/faraos. Du kan også selv lave den så pasform bliver perfekt til hoved og hjelm.
Min hjelm fra DSR er en normanner til 400 med næseskinne. Den sidder stramt med inderhjelm og coif, men den sidder hvor den skal selv når jeg løber og hopper! perfekt!
Hvis man ikke kan få en metal hjelm som passer, må man selv igang! Læder er nok at fortrække hér. Jeg har et par skabeloner, jeg vil kigge på over sommeren.
(Evt. kan man kombinere hjelmen med metal bånd og læder sider.)
De enkelte grupper burde lave nogle kordinerede retningslinier. Eneste problem er at de fleste folk samler udstyr så det kan bruges andre steder også... Men det går nok, så længe de bare er nogle der har lækkert ens-stilet udstyr.
Peter: hvis vægten er et problem ved jeg, at nogle af folkene i legionen kan alve nittede ringbrynjer, de vejer ikke så meget og er mange gange federe end alu : )
Jeg kunne godt tænke mig en normanner rouler hær, med plads til fantasy indslag. Desværre bliver hærens udstyr mere og mere præget af hvad mad kan købe i butikkerne.
Det kunne afhjælpes hvis vi kunne lave lækre coat of plates og lære andre det samme. det er vist ikke svært, men lidt dyrt : /
|
|
|
Post by ADMIN on May 31, 2006 12:38:43 GMT
Inspiration:
|
|
|
Post by ADMIN on May 31, 2006 12:43:14 GMT
|
|
|
Post by izznogood on Jun 1, 2006 9:26:40 GMT
Seje figurer. God inspiration. Joakim jeg ved godt at en nittet ringbrynje er lettere, men jeg har ikke tid til det der med nitterne. Desuden kan en alu. ringbrynje sværtes, hvilket vil være en fordel i vores gruppe , da vi helst vil undgå blanke metaldele. Bjørnens broderskab er en let og hurtig gruppe, hvorfor vi primært vil benytte læder pga vægten og bevægligheden. Med læderrustning og hjælm kan en bueskytte tåle en pil fra fjenden uden at dø. ( 3 kp i kroppen )
Peter
|
|
|
Post by dines on Jun 1, 2006 10:00:59 GMT
men vær opmærksom på at alubrynje giver færre kp end en af jern....
|
|
|
Post by klifforth on Jun 1, 2006 15:18:53 GMT
hvorfor det??
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Jun 1, 2006 23:51:45 GMT
Fordi rustningskontrollørerne mener at autenticitet skal medvurderes under rustningskontrol, og at auminiumsbrynjer ikke er autentiske. eller fordi det er snyd eller fordi det er fobeholdt elvere meningerne er mange, pointen er bare at du kan risikere ikke at få lige så meget for en alubrynje. (desuden ser de ikke lige så godt ud ) Kasper
|
|
|
Post by klifforth on Jun 2, 2006 11:40:35 GMT
jeg syntes da en nittet alu ser bedre ud end en normal
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Jun 7, 2006 13:04:21 GMT
hvis der er nogen der render ind i en lille fiks kvinde rustning (af læder), vil de så ikke lige skrive det her??
jeg leder selv efter noget, men kender ikke nogen som kender nogen (hvis i forstår). kunne nemlige godt tænke mig at ´deltage lidt i kamp som bueskytte, men det er bare ikke fedt hvis man slet ingen rustning har, og bare bliver mejet ned eftre 2 sekunder...
så skriv endelig, gerne en mail, hvis i kender nogen eller lige skimte et tilbud...
Hilsen den evigt taknemmelige Pernille
|
|
|
Post by ADMIN on Jun 7, 2006 15:08:32 GMT
Ellers må du selv igang! En skæl brynje med læderstykker kan sikkert få en god kvindelig pasform..
|
|
|
Post by david on Jun 7, 2006 16:22:32 GMT
Hvis du er god til at spare sammen, eller har vundet i lotto, kan Jens og Marianne sikkert lave en sej én til dig.. David
|
|
|
Post by izznogood on Jun 8, 2006 8:03:35 GMT
Pernille, det er fint at du vil være bueskytte og det er godt tænkt at få mindst 2 RP på kroppen. "Hjelm og læder-rustning" eller "Læder-rustning og slagkofte".
Hvis du mangler fif vedrørende buer eller pile, så skriv, og du er selvfølgelig altid velkommen i " Bjørnens Broderskab " ,hvor buer er at fortrække. Var det dig der dræbte imperialisten med " Sorte Ottos´" rustning. Hvis du tænker på at anskaffe en hjelm, så er en normanner hjelm ( ifølge Mao ) mest korrekt. Husk at du skal kunne løbe med hjelmen på.
Det er nemt at lave en simpel læderrustning til mænd, men lidt sværere til kvinder pga deres kropsform.
Peter
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Jun 8, 2006 10:28:29 GMT
ja det er jo lige netop dét.. men jeg ved ikke om jeg bare skal være ligeglad med kvindeformer, for hvis jeg først får slagkofte på, så er der jo ikk meget "form" tilbage.... men jeg kigger rundt omkring... og ja, det var mig der skød ham femsen lige i maven... hehe... jeg tror ikke at jeg vil til at begive mig ud i det helt store med en hjelm, det må jeg gemme til senere, jeg skal jo stadig være vølve... Hilsen Pernille
|
|
|
Post by ADMIN on Jun 8, 2006 10:48:35 GMT
Volver gar da ogsa med hjelm!
|
|
|
Post by Charlie Bjørklund on Jun 8, 2006 11:09:37 GMT
Total super ninja armor vølv....
|
|
|
Post by jonas samuelsen / Agmundt on Jun 8, 2006 21:30:24 GMT
Jeg sys du skal købe eller lave en læder... med kvinde former, da det er mere séxet... det kan faktisk vare meget... Mere en en kvinde i slagkofte og fuld panser;P
|
|