|
Post by MAO on Sept 4, 2004 7:01:11 GMT
I denne tråd kan i stille spørgsmål angående ideer til jeres roller. Det kan være alt om klaner, baggrund, våben, moral, vold, familie, religion, osv.
|
|
|
Post by MAO on Sept 4, 2004 7:12:48 GMT
Ny i Roulon Og hvad så?<br> Hvis du er helt ny i rollespil. Hvis du er helt ny i Harreskoven. Hvis du ikke har været rouler før.<br>Eller er Ny på hjemmesiden. Så er det vores hensigt at hjælpe dig i gang, eller hjælpe dig videre. Som hovedregel kan du altid bare stille spørgsmål, enten på vores debatforum, eller på <br>info@roul-assin.dk eller farmandmao@get2net.dk Ny rolle: Som ny rouler behøver du ikke vælge en fast rolle til at starte med. Som tommelfingerregel kan du vente 2 spilgange. Hvis du gerne vil have en rigtig rolle allerede skal du starte med at læse baggrundseksemplet her Rouliske Baggrundshistorier: Her er et fiktivt eksempel på en roulisk baggrundshistorie. Den fortæller samtidig noget om det hjemland vi kommer fra, så læs den endelig. Vorik Opvokset i den sydlige del af Valhorst i Valannek en større landsby i skyggen af den mægtige Donum Androx hvor jarlens halvbroder, Hærlod har sit sæde. Vorik er ældste søn og arving til 2 store gårde der tilhører hans fader Voros. Da familien er blandt de bedre stillede i klanen Fossbak, der traditionelt tjener Hærlod, forventes det af Vorik at han i løbet af sine unge voksenår viser sit værd som stridsmand. Det var derfor naturligt at Voros lod sine to sønner drage af sted da Hælod skulle stille en styrke af krigere fra Fossbak klanen. Krigerne skulle bevogte passet halix ved fortet Halivold mod de Norrlændere øst for passet, der tjener det Cathonske Imperium. Det besluttes at stille med et kompagni Studekrigere af klanen Fossbak, og de sværger at tjene i 4 år. Sammen med broderen Bodorik drager vorik af sted og tjener ved den stærke fæstning i mange måneder og deltager i flere strejftog ind i landet øst for bjergene. Da man indser at der ikke er nogen større trussel fra øst mod fæstningen Halivold, beslutter man at lade frivillige melde sig til at kæmpe sammen med marsken i Nordlenet. Stærkt tilskyndet af deres faders vilje vælger Vorik og Bodorik at slutte sig til disse frivillige. Baggrundshistorien er gjort så kort som muligt, men tager alligevel stilling til væsentlige baggrundsinformationer som din figur skal bruge. Kig selv efter i listen, og se om du har fået det hele med. Navn Klan Jarldømme<br>Fader Stand og velstand. Brødre<br>Udstationering Adelig overherre landsby nærmeste fæstning eller donum. Moder Du har sikkert en ide om hvilken type rolle du vil lave. Uanset om det er en kriger en smed eller en handlende, så skal du vælge hvilken klan du kommer fra. Du kan enten vælge fra listen over ætter (en ætte er den adelige familie der står i spidsen for en klan), eller du kan blive inspireret og lave din egen. Kun folk der kan stille med et anseeligt følge og udstyr kan spille familiemedlem fra en af ætterne. Alle andre spiller klanmedlemmer, der altså hører under en af ætterne. Alt hvad du finder på, samt alle dine spørgsmål kan du enten skrive i en mail til farmandmao@get2net.dk eller skrive inde på vores forum så svarene bliver til glæde for andre. Tråden ligger her på vores forum : roulon.proboards31.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=1094281271Hvis du er i tvivl om hvordan man bruger vores forum, så prøv Hjælp knappen inde på forummet, eller skriv til info@roul-assin.dk
|
|
|
Post by rainus on Sept 9, 2004 0:03:47 GMT
Hej Vil der på spillerdata siden, også stå hver spillers baggrundshistorie? og hvilken proffesion de er?
Mvh Rainus
|
|
|
Post by MAO on Sept 9, 2004 9:35:00 GMT
Lige præcis.
Det er meningen at spillerbasen skal være jeres mulighed for at profilere jer selv, og jeres rolle.
Med hensyn til Baggrundshistorie, så hjælper jeg meget gerne til, eller skriver baggrundshistorier for folk hvis de bare kan fortælle mig lidt om hvad de vil spille.
Havde du noget konkret til din baggrundshistorie?
|
|
|
Post by rainus on Sept 9, 2004 12:46:27 GMT
Hej Mao Jeg har selv lavet en baggrundshistorie, men den skal vist forkortes lidt og renskrives, men ellers så tror jeg den er klar. Jeg ville blive glad hvis du gad at kigge på den/og rette lidt hist og her hvis det er nødvendigt.
-Rainus
|
|
|
Post by MAO on Sept 9, 2004 18:00:14 GMT
jamn så host da op med den.
|
|
|
Post by Joakim on Sept 9, 2004 20:02:07 GMT
Hej Mao
Som du ved er jeg så ingame rouler at jeg ikke kan skrive en baggrundshistore. Kan du hjælpe lidt?
|
|
|
Post by jonathan on Sept 9, 2004 20:22:53 GMT
jeg har lavet et opkast til en Bg er den godtaget?
Jònathan Opvokset i Marken i Roul-assin, Jònathan har en storebror: Ygolthan og har på den måde intet at arve. Hans Fader: Junalthan, havde altid forgudet den førstefødte søn: Ygolthan. Jònathan har derfor stået i skyggen af hans bror det meste af hans barndom, Jònathan har aldrig kendt sin Moder. Da han blev gammel nok indrullerede han i den rouliske hær. Jonathan er i klanen Gillbak der tjener Hormold. Hormold stillede ofte rouliske soldater til rådighed når landet var i konflikt, så da problemerne blussede op i Narabond var det derfor obligatorisk at Jònathan skulle vise sit sværd i strid. På den måde blev Jònathan sendt til Nordlenet for at hjælpe til i kampen mod det Chatonske Imperium. Da Gillbak var en naboklan til Markengut klanen blev Jònathan optaget i Baron Randalf Markeguts æresgarde. Således gik det til at Jònathan kom til Vinterskoven og kæmpe for Baronen og Marsk Mardos.
|
|
|
Post by MAO on Sept 10, 2004 10:11:25 GMT
JEP!! Indviklede familieforhold, kalnforhold og det hele. Tilmed traditioner for hvem man støtter osv. Vil du selv have mere kød på?
Joakim JAIM Støttede i kampen melle´m de to brødre i Swazval op om Gottfrei jarlens broder. Efter Gottfreis nederlag var det Jaims storebroder der bar ham fra kamppladsen, for han elskede i hemmelighed Gottfreis hustru, og Jaim var den eneste der vidste dette. Da druiderne nægtede at hjælpe familien drog jaim ud og fandt Ragilpræsterne.
fortsættelse følger Læs om Jaims tragiske udåd<br>Flugten til Narabond Jaims ridderslag Kong Valdemar og Indtog i Nordlenet
|
|
|
Post by dines on Sept 10, 2004 12:42:07 GMT
Hej
Er der en form for censur på det her forom ?
I Maos karakter eksempel, er ordet S-L-U-T konsekvent udskiftet med "very "friendly" person" Også i ord som beS-L-U-T-te og til-S-L-U-T-te
totalt forvirrende
slut det pjat ;-) (se selv)
Dines
|
|
|
Post by jonathan on Sept 10, 2004 13:19:04 GMT
jeg ville gerne have den lidt længere, fks. noget emd at jeg mens jeg var i den rouliske hær var med i nogle slag eller så noget?
|
|
|
Post by klifforth on Oct 11, 2004 21:23:47 GMT
hey mao... hva med min baggrunds historie har du fået skrevet vider på den -klifforth-
|
|
|
Post by Joakim on Oct 12, 2004 10:02:08 GMT
HVordan kan vi skrive nogle af de gamle roulerhistorier ind i vores nye BG'er?
Roulerne er så gamle at der må være nogle gode historier, der kan fortælles i Keltos go i BG'er : )
|
|
|
Post by MAO on Oct 13, 2004 6:55:10 GMT
FX slaget hvor Keltos rouliske styrker indtager Luminos og besejrer to store hære der.
Ridder Geoffreys redning fra Imperiets kløer.<br> Eller dengag det gamle Donum Roulon faldt.
Kom med jeres forslag
|
|
|
Post by Joakim on Oct 13, 2004 8:46:05 GMT
Ja, sådan ting! Og så hjælper det jo når det nu var mig der ledte folk mod fortet og befriede Geoffrey
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Oct 13, 2004 15:17:29 GMT
Og dengang Æresgarden var med til at besejre den onde troldmand Marcos. Det var en smuk dag btw. mao har du modtaget min mail om bg. Den er sendt til din hotmail. Kasper
|
|
|
Post by MAO on Oct 20, 2004 6:51:57 GMT
tjek. Jeg har den.
|
|
|
Post by karina on May 22, 2005 8:43:07 GMT
Hej. Hvis du er helt ny i Harreskoven? Hvis du ikke har været rouler før.... Eller er ny på hjemmesiden? Ja - det er saa mig Jeg skal med i skoven naeste gang og skal i laere som voelv (har mailet med MAO). Jeg kender lidt til rollespil, og tror, jeg er ved at have laest det, der er at laese, men der er godt nok meget at have styr paa.... Mht. kostyme har jeg strudhaette, kappe, kjole og stoelver til spillet - saa det skulle vaere ok. Jeg synes det virker lidt uoverskueligt at skulle lave en baggrundshistorie, og ved at det ikke er noedvendigt til foerste spilgang, men jeg skal jo have noget at spille paa.... ? Naar, jeg nu er ny i spil, kommer jeg vel ikke fra omraadet.. eller hvad? Skal jeg tilknyttes en familie.. ? Jeg skal kontakte min laeremester ingame - hehe.. jaja, men hvordan? Jeg haaber I kan hjaelpe mig, og komme med nogle forslag til, hvad der virker godt og giver fedt spil. Karina
|
|
|
Post by andersrasmussen on May 23, 2005 19:56:10 GMT
Bare rolig vi skal nok lade være med at give dig et 3. grads forhøj første gang du viser dig i skoven. Så start med at finde ud af de ting om din rolle du finder nødvendigt for at du selv kan spille.
Du må sådan set selvom hvor du kommer fra. Det er rigtigt, at du nok ikke kan have været beboer i Fort Keltos, men du kan sagtens være en af de druider/vølver der opholder sig i den nærliggende 'enklave' min egen rolle også hører til under.
Det er helt op til dig, men har du sprøgsmål så bare fyr løs!<br> Anders
|
|