|
Post by MAO on Mar 8, 2006 13:24:20 GMT
Hej folkens. Jeg laver denne tråd for at fortælle jer om hvordan Roulon begyndte, men også for at i har muligheden for at bidrage med jeres historier om hvordan det hele lige tændte for jer. Jeg laver lige et par regler undervejs, bare så det ikke bliver endnu en gang blandede "War-Stories". Historierne skal handle om hvordan det begyndte for jer, eller hvad der fik jer til at blive ved. I subjekt feltet skal der være en omtræntlig angivelse af tidspunkt. Hvis der er flere historier, så prøv at dele dem op i flere poster. Een historie pr. post Alle roulere skal skrive mindst een (men man må selvfølgelig gerne vælge at vente lidt hvis man er helt ny )
|
|
|
Post by ADMIN on Mar 8, 2006 13:43:46 GMT
Sådan ingame eller offgame?
|
|
|
Post by MAO on Mar 8, 2006 15:16:46 GMT
Forhistorien William Peacebringer
I Marts 1996 var det Nicolai Hjorth der lavede plottet, og han skulle bruge en karismatisk leder til at "samle folket". Min gode ven HP blev udvalgt, og hans eneste besked var at han skulle kalde sig selv for "peacebringer".
Jeg sluttede mig til ham som general for hans væbnede styrker.
Selvom vi samlede en kæmpe hær af spillere der kedede sig, så var peacebringer projektet en fiasko. Både HP og jeg blev Backstabbet af gobliner inde midt i vores hær (!!!) De resterende forsøgte at tage styringen over hæren, men et orkangreb satte hele hæren ud af spillet.
Forbitrede udråbte vi en generel fornærmelse mod alle i skoven og gik sammen med vores ven, halvelveren Jesper Drachman, ned på engen for at møde alle der følte sig udfordret til kamp. 14 af vores tidligere kampfæller stillede op, og vi tre bankede dem grundigt.
Bagefter brugte vi eksemplet til at motivere folk til at lære at kæmpe sammen (under vores ledelse)
Flere sluttede sig til os, og resten af dagen trænede vi den nye (væsentligt mindre) hær.
Vi aftalte at fortsætte næste gang under dæknavnet GRUPPE X, indtil vi fik lavet et plot og en baggrundshistorie.
3xAnders De mest navnkundige der sluttede sig til os efter "slaget" var gruppen VAMP TRILLE RULLE. 5 tossede drenge der alle mente at de kunne "morphe" (som powerrangers) sig selv om til væsner fra Peter Plyds.... Deres skjolde var prydet med tegninger af deres figurer. Denmest kendte var den yngste: Anders Helby "panserdværgen". Lederen af gruppen hed Anders Jensen "brynjolf", der kvittede roulerne for at lave hip-hop. Endelig var der Anders Berner, der siden har været meget aktiv i diverse landsforeninger og har været med til at tage initiativ til LLR.
|
|
|
Post by MAO on Mar 8, 2006 23:43:29 GMT
Et lille mellemspil:
Til scenariet RAVENLOFT 2, mødte HP og jeg Jimmi, en middelaldertosse, der mente at man burde lave "en handelsgade eller noget...".
Et par dage senere telefonerede jeg med HP, og vi talte om et navn. Jeg havde set Braveheart (igenigen) og var meget inspireret af sætningen "They're saying goodbye in thier own way" jeg ville have at gruppen skulle have sin egen kultur, der adskilte dem fra de andre mennesker. Vi talte også om hvordan vi ikke skulle være venner med elverne, da det ville skabe en sort/hvid konfliktsituation hvor det bare var "de gode mod de onde".
Jeg læste en masse gamle sagn på det tidspunkt og havde hørt om Herulerne og nogle af de myter der knyttede sig til dem. Samtidig figurerede der et kot over harreskoven (fremstillet i 1994) hvor "grusbunken" var blevet indtegnet som "Rulon - de gamle dværges bo" Kortet bruges stadig den dag i dag. Summen af dette blev at gruppen skulle hedde Roulerne, være af keltisk oprindelse og spilles som dværge i menneskeskikkelse. Roulon var uden sidestykke den første egentlige etniske kultur i Niraham. Men endnu var den kun en ide, delt mellem HP og jeg.... (to be continued...)
|
|
|
Post by smaakage on Mar 9, 2006 23:41:52 GMT
bare en lille ting jeg vil indskyde..
Jeg er super taknemlig for dette indslag, da jeg finder baggrunds viden veldig vigtig...
Tak. smaakage
|
|
|
Post by MAO on Mar 10, 2006 10:54:46 GMT
Til April var vi så blevet enige om at nu skulle vi have vores hær. Inspireret af drageordnen havde vi lavet blå pandebånd til hele hæren. Det var vel en slags uniform. (drageordnen havde i mellemtiden fået lavet tunikaer i hvid og sort, men de var også kun 10) Jimi blev af plottet udråbt til greve, og HP og jeg stod for henholdsvis hans hof og hans hær. Jeg tror nok jeg hed General MAO eller General Ahola... (suk) Jimi blev spurgt hvad hans rolle hed, og han gad ikke finde på noget, så han kaldte sig bare Goya. Grev Goya Plottet var vildt tamt. Noget med at kirken havde magten, og alle grupperne skulle adlyde den. Mod nord lå så det store Kaos centrum, med grusbunken som ondskabens mødested. Arrangøren havde bare glemt at finde nogen til at spille de onde, og jeg tror ikke der var nogen kamp den dag. Alligevel afsluttede vi dagen med et heroisk roulisk angreb på Grusbunken for at jage "ondskabens spøgelser" på porten. Vi angreb fra to sider og mødtes storgrinende på midten. Der havde jo aldrig været nogen "onde grupper", og det vidste vi jo godt. I øvrigt blev den anden angrebsbølge anført af den senere ridder Martigan. Noget godt var der dog den dag. Da jeg var til audiens hos kirkens Patriark mødte jeg også hans livvagt ridder Duus. Duus skulle senere finde ud af at han havde rouliske rødder, og i øvrigt var broder til ridder Andois fra Vamp Trillerulle. Dagen sluttede med at nogen snigmyrdede Goya. Sådan noget skete jo tit, og folk levede jo op igen, men i historiebøgerne er det blevet det endeligt Goya har fået, selvom han faktisk nåede at være roulernes leder igen i Maj måned. Maj måned var jeg ikke med, men jeg skal forsøge at berette hvad jeg har hørt. BTW Tak, Småkage. Hved er din interesse i roulernes OFFgame historie?
|
|
|
Post by ejutohkijibac on Nov 1, 2019 20:57:21 GMT
|
|