Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on May 19, 2008 7:35:47 GMT
Noget jeg har fliket sammen i tidens løb og som der frit kan bygges på. En lille kalender til oversigt over mærkedage.
Roulerne har 4 større højtider: Tyvens Nat, Jorgos Maning, Midsommer og så en jeg ikke har fået navngivet. Jeg kunne godt tænke mig at vi ud over disse får skrevet andre småting ind i den kalender jeg laver her. En stor konges død kunne være en ting vi ville mindes, Roulernes og Dværgenes fælles kamp mod orkerne kunne have en mindedag, ting som det.
Jeg laver kalenderen her.
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on May 19, 2008 7:40:05 GMT
[glow=red,2,300]Januar:[/glow]
[glow=red,2,300]Februar:[/glow]Tyvens Nat
[glow=red,2,300]Marts:[/glow]
[glow=red,2,300]April:[/glow]
[glow=red,2,300]Maj:[/glow] Jorgos Maning
[glow=red,2,300]Juni:[/glow]
[glow=red,2,300]Juli:[/glow] Sommerfest
[glow=red,2,300]August:[/glow]
[glow=red,2,300]September:[/glow] Efterårs Ritual
[glow=red,2,300]Oktober:[/glow]
[glow=red,2,300]November:[/glow] Dødenatten
[glow=red,2,300]December:[/glow]
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on May 19, 2008 7:53:04 GMT
I kender alle Jorgos maning, men jeg vil lige finde noget frem om de tre andre højtider.
Tyvens Nat: Er en højtid placeret i den mørkeste vintertid, og er også kaldet de onde ånders nat. Denne nat er ånderne tæt på og de skal holdes fra Arnen og Bålet.
Denne nat er også dødenatten hvor vi mindes vores døde. Den skal muligvis flyttes til Februar?
Midsommer: Er de tre urmødres højtid, druiderne samles på bjerget denne dag og resten af roulon hylder bjerget og deres rødder. Denne nat er det påbudt alle at deltage i landsbyens festligheder, både børn og gamle danser med om bålet. Alle drikker af hornet og spiser af maden, kun meget syge og helt nyfødte kan holdes hjemme.
Efterårs Ritual: Denne aften og nat fortælles Urmyten og sagn om roulernes rødder. Mange steder foretages nogle af de ældste blodritualer og ofringer foretages. Ofringer f.eks. til ånderne, de lokale druider og vølve, roden til alt godt.
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on May 25, 2008 9:43:12 GMT
Godt, så kommer de første rettelser, Tyvens nat er ikke samme højtid som dødenatten, og da den holdes i feb. hvor der ikke er overnatning bliver det denne højtid der bruges til at udføre nogle af de gamle blodritualer i stedet for efteråret. Midsommer bliver rykket til Juli og kaldes sommerfesten, den holdes i sammenhæng med skovens sommersenarie Yes, vi kommer tættere og tættere på at få det her på plads
|
|