|
Post by klifforth on Apr 6, 2006 20:43:27 GMT
heay dér folkens..
jeg har lige fået dette svar for marianne om vi må sætte pæle i jorden:
Hej Martin
I har fået lov til at sætte stolper på max 1.5m. Og i skal huske at digerne er fredet, så lav muren inden for disse.
Mvh
Marianne
så hva siger i folkens.. er det bare cool eller hva??
[glow=red,2,300]-klifforth-[/glow]
|
|
|
Post by Nilas Holst on Apr 6, 2006 23:15:37 GMT
LÆKKERT... ny mur i sigte
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Apr 6, 2006 23:31:27 GMT
Det holder hele vejen til banken. Men hvad er det lige præcis det betyder? Må stolperne højest være 1 ½ meter lange eler må de rage 1½ meter op? Og ved vi noget om, hvor tykke de må være?
Men ellers... SEJT!
Kasper
|
|
|
Post by danni on Apr 7, 2006 6:36:47 GMT
wee så skal vi lige have arrangeret en dag hvor vi tager i skoven og sætter pæle op, men.... vi skal have fundet ud af de ting som kasper skrev og vi skal have fundet ud af om vi skal købe pæle eller om i bare skal finde dem i skoven.
|
|
|
Post by ADMIN on Apr 7, 2006 9:27:03 GMT
Vi køber lortet. Det skulle gerne være ordenligt Hvis vi får de stolper, kan vi undgå meget plastik mur samtidig med at vi får en holdbar træmur, lækkert!
|
|
|
Post by klifforth on Apr 7, 2006 15:30:52 GMT
det er 1½ meter over jorden.. og vi skal selv købe det og få dem ned i jorden.. men hvordan får vi dem ned i joden?? de skal jo ca 1 meter ned i jorden..
|
|
|
Post by jonasvandallzimsen on Apr 7, 2006 16:54:00 GMT
Man kan købe en ting i byggemarkeder der kan grave stolper... Kan ikke lige huske hvad en sådan ting kaldes...
|
|
|
Post by theis on Apr 7, 2006 16:54:13 GMT
Keine problem.
det findes der værktøj til, og vi har det ude på mit arbejde, og jeg kan sikkert låne det. der er bare en hage ved det, det er at jeg nægter at slæbe på det frem og tilbage i bus og tog, så hvis jeg skal undersøge det skal der være mulighed for kørsel.
|
|
|
Post by klifforth on Apr 7, 2006 19:05:02 GMT
theis jeg er 100% sikker på at du kan blivet kørt.. ellers bestiller vi en taxa.. hehe men det lyder cool nok ellers.. det må du meget gerne undersøge.. [glow=red,2,300]-klifforth-[/glow]
|
|
|
Post by smaakage on Apr 7, 2006 19:38:35 GMT
må de blive stående der ude når vi ikke er der.. og hvor store må de være ?
|
|
|
Post by theis on Apr 7, 2006 19:55:40 GMT
må de blive stående der ude når vi ikke er der.. og hvor store må de være ? njar com'on heheh. ;D Martin skriver i første post at de må være 1.5m, så det er nok det i skal gå ud fra. Hvis i må sætte dem op og grave huller til dem, så er det nok meningen at de skal blive stående...
|
|
|
Post by klifforth on Apr 8, 2006 10:39:24 GMT
hehe-- ja de må gerrne bilve o jorden hele tiden.. ;D hehe
men diameteren har vi ikk fået noget af vide om.. men vi går efter en 15-20 cm.
|
|
|
Post by smaakage on Apr 8, 2006 22:15:35 GMT
ja Theis sorry men jeg havde glemt... en demesion... det var diameter jeg mente... =D
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Apr 8, 2006 22:37:49 GMT
Det burde ikke være det store problem med graveredskaber. Der findet det der kaldes et jordbor som kan grave ca. 1 meter dybe huller. Min gamle spejdergruppe (som anders er medlem af) har også et par stykker som vi måske kan låne. De er i hvert fald for dyre til at købe så vidt jeg ved. Det er for fedt at vi kan sætte stolper i jorden, men vi skal være helt sikre på vi må det vi gør, og det skal lave ordentligt fandme sgu! Hvis der er to ting jeg ikke gider så er det at pille det hele op igen eller at skulle lave det igen om et år. Altså: 1: Vi skal have råd til det 2: Vi skal have lov til det vi gør 3: Vi skal kunne bygge det 4: Vi skal kunne bygge det så det holder. 5: Det skal være fedt 6: Hvis vi også får lov til at have et skur kan vi virkelig rykke ved noget. Jeg stemmer for grundig planlægning og langtidsinvesteringer. Kasper
|
|
|
Post by andersrasmussen on Apr 9, 2006 11:40:51 GMT
Jeg stemmer for hurtige løsninger, bambuspinde, sisal og stofmure... spøgtilside
Kasper har helt ret, vi skal have udarbejdet flere forskellige løsningsforslag og modeller der i større eller mindre grad er permanent/indvirker på skoven, og derefter få en dialog med skovfogden om hvad vi må/ikke må.
Jeg ved ikke selv hvad vi har af huldbor hos spejderne, men jeg skal høre hvad jeg kan låne når jeg taler med en eller anden der ved sådan noget...
Anders
|
|
|
Post by theis on Apr 9, 2006 22:03:57 GMT
vi har hele lortet ude på mit arbejde, for vi render rundt og laver støbejerns hegn til folk. vi graver vores stolper 90 cm ned i jorden, der er et eller andet med at så er man sikker på at de står stabilt under regn og frost.
jeg spørger imorgen om jeg kan låne jordboret og lidt andet kræs.
men det vi også skal finde ud af er hvor mange huller der skal bores/graves, så man kan give et snit på hvor lang tid det vil tage at graver hullerne. jeg vil anbefale at vi gjorde det over en weekend eventuelt.
|
|
|
Post by ADMIN on Apr 10, 2006 6:34:49 GMT
Før I køber noget som helst skal der være et budget, vi kan gå ud fra. Hvor mange stolper, hvad koster de? Leje af evt. graveudstyr? Kørsel? (Taxa'er bliver for egen regning.)
|
|
|
Post by lugh on Apr 10, 2006 7:39:00 GMT
okay.....først...det hedder et pælebor !! er en simpel proptrækker i stor format...hihi...jeg har en og tager det den gerne med !! jeg er enig i at det er vigtigt at vi laver en plan før vi bygger noget ( jeg er håndværker og arbejder med træ hver dag ) og vil gerne hjælpe til...har også gode muligheder for at købe billige matrialer.... og så har jeg alt det værktøj vi skal bruge.. :-)
så lad os lave et byggeudvalg !! jeg melder mig gerne..
|
|
|
Post by ADMIN on Apr 10, 2006 9:25:15 GMT
Kan i komme med et bud på hvad det kommer til at koste?
I første omgang bare et cirka beløb, så jeg har noget at gå ud fra.
Havde Foreningen hareskoven givet penge til borgbygning?
|
|
|
Post by theis on Apr 10, 2006 15:17:59 GMT
jeg har lige snakket med min mester, jeg låner bare skidtet over en weekend, ganske gratis. skal bare ha' transporteret det.
det er ikke mere end at det kan ligge i en bil hvis man lægger bagsædet ned.
|
|
|
Post by klifforth on Apr 10, 2006 16:25:26 GMT
okey.. det er cool nok.. jeg skrive lige til marianne så hun kan skrive vider til skovfoden om hva vi sådan helt må.. men hvilket vil vi have op?? en palisademur eller hvor der er flet i mellem??? kom med nogle bud..
|
|
|
Post by ADMIN on Apr 10, 2006 19:57:10 GMT
Det skal være en flet mur. Det andet er lidt for vildt.
Martin hvis du er lidt smart (og heldig) så forsøg om du ikke kan komme til at snakke direkte med skovfodgen, så går det hele lidt hurtigere.
Det vigtigste lige nu er: Finde priser på stolper og flethæng! Snakke placering og antal stolper på plads med skovvfogden. Finde en dag det kan lade sig gøre at sætte dem op.
Et overslagbugdet må gerne komme hurtigst1 : )
Martin hvis de stolper kommer op, så giver jeg en øl eller to....
|
|
|
Post by andersrasmussen on Apr 10, 2006 20:26:05 GMT
Der er altså en pointe med at _al_ kommunikation med ham skovfogden går gennem Marianne. Det lader til at hun kender ham ret godt, og han er vidst mere tilbøjelig til at bøje sig når hun spørg (tror jeg!).
Så selvom det går lidt langsommere, så kan det være værd at vente på.
Det optimale ville selvfølgelig være et møde med ham, Marianne og os - men det har en tendes til ikke rigtig at kunne ske...
Anders
|
|
|
Post by theis on Apr 10, 2006 21:45:44 GMT
jeg vil anbefale at lade marianne snakke med skovfogden. sidst vi gjorde et forsøg blev der snakket om stressede træer. wow...
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Apr 10, 2006 21:56:11 GMT
Det er for fedt. Det kommer til at ske. Jeg synes faktisk, at hvis det kan lade sig gøre at sætte palisadehegn op så bør vi gøre det. Men jeg ved god det er et sindssygt projekt, men det ville blive virkelig fedt og solidt.
Nu til det vigtige. Jrk, den forening jeg arrangerer juniorrollespil med har en ret stor varevogn til rådighed denne måned. Den bliver brugt i weekenderne, så hvis den skulle bruges til at transportere byggematerialer, så skal det køres derud en hverdag, og det kommer til at koste lidt penge at låne den. Hvor meget ved jeg ikke.
Er der andre der har mulighed for at transportere pæle/stolper, eller har vi brug for den varevogn?
Er der forresten nogle af håndværkerne der kan komme med en ca. pris på 2½ m. pæl med en diameter på 20 cm.
Bare så os andre almindelige mennesker har en ide om hvilke priser vi taler om.
Kasper
|
|