sanne
nyt medlem
|
Post by sanne on Aug 5, 2007 20:04:09 GMT
jeg vil da gerne starte med at give et stort tak til Nilas. jeg tror ikke der er ret mange der er klar over hvor meget han gør for os, og jeg tager hatten af for det, for jeg kunne ikke klare at gøre alt det han gør.
der efter vil jeg gerne indrøme at jeg undre mig meget over hvor mange der ikke gør ret meget for fællesskabet i keltos, jeg mener den store mangel på hjælp til opsætning og nedtagning af keltos, at der næsten ikke er nogen der tager initerativ til at få samlet brænde, en simpel ting som at rydde op efter sig selv eller lade offgame ting ligge og flyde over det hele.
Vi har det som blommen i et æg for der er altid nogen der tager det tunge slæb for os, men og det er et stort men, hvad skal vi dog gøre den dag folk som Nilas har puklet sig til et blødene mavesår eller en blodprop for at vi skal ha det godt og de/han bare ikke kan mere ?
hvad skal der til for at få spillere i keltos til at give en hånd med de basale ting ? eller til at få folk til at tilmelde her på forumet? pga mad inkøb men også så dem der laver plottet ved hvor mange de har at "lege" med.
jeg ved godt at der er nogle der virkelig kæmper for at hjælpe til og det er super lækkert, men det er desvære langt under halvdelen
|
|
|
Post by Charlie Bjørklund on Aug 5, 2007 21:23:58 GMT
Hmm.... jeg kan godt følge dig men jeg er heller ikke enig......
JO selvfølgelig værtsætter vi det Nilas gør enormt meget, og ja jeg tror Roulon næsten ville have været gået død uden ham.... da han var ny men overtog stadig et helt hold.
Men sådan noget som brænde det er godt nok mange måneder siden at vi har været løbet tør for brænde. Det bliver jo gjordt, men som jeg kunne forstå på folk motiverer det heller ikke rigtig folk nå det ikke rigtig bliver sagt i en venlig tone. Altså nærmest at få en ordre om det.
Tror bare vi skal have Keltos oppe og køre og alle skal ligesom falde ind. selvom jeg nu er en af dem der har været med i det "nye" Fort keltos fra starten. Og jeg syntes stadig det hele er meget nyt og det går også rigtig hurtigt med udviklingen i fort keltos det er lidt svært at følge med her snakker jeg om en ordentlig måde at klare opvask foreksempel..
Ved ikk om det er noget vollapyk og lidt ude for emnet, men det er i hvertfald sådan jeg har det, jeg kan ikke følge med.........
PS. ikk noget skidt syntes det er fedt den udvikling keltos har fået ;D
|
|
|
Post by malthesp on Aug 6, 2007 13:07:34 GMT
jeg giver sanne fuldstændig ret, og også det charlie siger med den venlige tone er rigtigt! jeg savner at folk fx til nedtagning ikke bare sidder på deres flade INDTIL de bliver sat til noget, vi er ikke færdige før vi er færdige og i bliver kun færdige ved at lave noget, så hvis man fx ikke lige ved hvad man skal lave, så saml skrald op eller spørg en af dem der ved hvad der skal laves om hvad der skal laves! PS. Nilas vi elsker dig, og ville ikke være noget uden dig!
|
|
|
Post by Jannik. K. Hansen. / Marlo on Aug 12, 2007 16:20:45 GMT
Det er desværre ikke kun Keltors der har dette problem.
mange andre grupper lider også under at deres spiller ikke møder op eller skrider før tid.
jeg ved, at et par timer før, spille stop. smutte omkring 7-12 stykker bare fra byen af. og nægter at arkende hvor mange andre der ellers lige pludselig skulle noget vigtigt. jeg er vil/gider ikke gå op i hvem der smutter før tid. disse person, burde selv være i stand til at se deres fejl.
jeg vil gerne takke de, der blev tilbage og hjalp med at pakke sammen, i er super seje til det. og selvom jeg ser meget træt ud. de sidste timer. hjælper jeg gerne til. for at vi alle igen kan få en sjov spille-gang næste måned.
og et klap på skulderen til Nilas.
vi ses sq til september. hvor der ikke bliver lagt fingere imellem.
|
|
|
Post by roulerrex on Aug 14, 2007 18:36:57 GMT
hvis vi nu ser bort fra så som af hente brænde og vaske op, så syntes jeg der er kommet en utrolig stor forandring på hvem der blir til nedsætniing og hvem der kommer til opsætning! super fedt, jeg indrømmer gerne at jeg ikke har hjulpet de 3 - 4 sidste gange fordi jeg enten skulle på arbejde eller i skole? Som charlie nævner, så ville jeg også meget hellere hente brænde eller vaske op hvis det bliver sagt til mig, på en måde så man tænker, "jeg gør sku noget godt?!". Mange gange hvor jeg ikke har orket af hente fx. brænde så har det klart været pga. jeg er så træt, og jeg VED at det også er derfor andre ikke gider, ( FÅ NOGET SØVN ) Jeg opfordre jer til af tag en drømmeseng eller noget blødt af ligge på, så sover man meget meget bedre (selvfølgelig ) og blir ikke lige så træt dagen efter. Jeg kan også godt forstå folk ikke gider gå i søvn om natten, for det er der det spændene sker men fordi arrangørene har lavet dette "flydene spilstop" 02.00 - 03.00 er fordi de råder en til af gå i seng deromkring, så man er klar til dagen efter. ?
|
|
|
Post by malthesp on Aug 15, 2007 9:44:49 GMT
det handler ikke altid om hvad man vil, men hvad man skal
|
|
|
Post by Charlie Bjørklund on Aug 15, 2007 15:24:12 GMT
Nej det handler også om at have lyst.
For hvis det ikke er noget man har lyst til bliver man meget hurtigt irreteret. eller noget i den stil
|
|
|
Post by malthesp on Aug 16, 2007 13:09:52 GMT
ja, men man har jo fx heller ikke altid lyst til at lave lektier, eller ligge sig når man har fået 10 slag i ryggen af en ork, men det skal man, selvom man ikk har lyst? eller hva?
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Aug 16, 2007 13:26:48 GMT
Lyst er en relativ størrelse... forstået på den måde at det er op til en selv om man ser på 'pligt' som noget positivt eller negativt - altså hvor surt man vælger at betragte det.
Istedet for at tænke på tvungen opsætning, brændehentning osv som en sur pligt kunne man forsøge at se det som noget fedt man bidrager med, og som rent faktisk gør andre rigtig glade. Resultatet kan rent faktisk være at man FÅR lyst til at gøre det, i modsætning til hvis man bare ser det som sur pligt.
Lyst eller ej, så er det IKKE en relativ størrelse om man hjælper til med det praktiske eller ej. Bål, pavilloner osv. er noget der kommer alle til gode, og som alle skal bidrage til.
Og hvis i har lyst til at fortsætte lyst-vs-sur-pligt diskussionen skulle det måske gøres et andet sted, da denne her tråd ellers bliver meget lang...
Jane
|
|
|
Post by malthesp on Aug 16, 2007 15:57:33 GMT
men siden der er så lidt ude og sætte op, er det så fordi folk ikke har lyst?
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Aug 16, 2007 21:08:55 GMT
Tydeligvis...
MEN jeg vil gerne understrege - igen - at lyst på ingen måde bør være en afgørende faktor for antallet af hjælpere til opsætning (!).
Jeg tvivler på at ret mange af os synes at det er super fedt at slave rundt og sætte pavilloner op og hente brænde, men alle vil vel gerne ha et fedt keltos at spille i? Og det får vi kun hvis man hjælpes om det 'sure', givet at der er en helt naturlig grænse for, hvor længe dem der hjælper til gider gøre det alene...
Så alt i alt er 'ikke lyst' på ingen måde en undskyldning for ikke at hjælpe til. Det er derimod en rigtig go måde at røvrende sine medspillere på - dem som altså rent faktisk gør en indsats.
Jane
|
|
|
Post by Charlie Bjørklund on Aug 17, 2007 5:13:54 GMT
Når jeg tænker på lyst tænker jeg jubii nu skal vi ud og samle brande. Det er mere at man har lyst til at hjælpe de andre i keltos, at det bliver værdsat, og hvis det gør det og man får nærmest et usynligt klap på skulderen så giver det en lyst.
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Aug 17, 2007 5:27:08 GMT
My point exactly ... Skulderklap giver lyst, og lyst giver mindre brok. Så mere af det første = mindre af det sidste Og du kan tro at den indsats der bliver gjort af dem der gør den er værdsat af dem der mærker den! Jane
|
|