|
Post by Maria Fabricius on Nov 5, 2005 21:26:56 GMT
Hej alle roulere! Jeg har her under vores Imperie-workshop fået en idé til en rolle pga vores uduelige printer Det der skete var, at vores printer kun printede halvdelen af vores borgerbrev ud på et papir, og den anden halvdel på et andet. Der for fik jeg den brilliante idé at lave en hel rolle ud af det. Nu har vi to dele af et borgerbrev med et kæmpe brændt hul i midten. Her er min idé: En soldat sidder med sit nyerhvervede borgrebrev i hånden og fortælle historier til sine venner. Han tænder en tændstik for at tænde sin pibe, men lige her kommer han til klimaks i sin heroiske historie, og holder uopmærksomt den tændte tændstik under sit borgerbrev mens han fortæller, så han brænder borgerbrevet over. Den aften grinte han lidt af det og tænkte, jaa jeg får bare et nyt i morgen...! Men da han kommer op til sin overordnede og anmoder om et nyt, bliver denne vild af raseri og smider ham på porten. Den stakkels ex-imperialist bliver fyldt af vrede, og søgte derfor optagelse hos roulerne, for at hævne sig på det korrupte Imperium! Den kan selvfølgelig redigeres, men hvis response sendes til me-amore@jubii.dk eller hvis nogen gerne vil bruge min idé vill det jo være nice, og så send BG'en til mig, så jeg kan give den videre til min holdleder. Imperiet kender jo selvfølgelig til historien. -Iøvrigt skal jeg sige at i alle får tæv i morgen! Iorin Invictus! Maria Fabricius (Morgendug)/Feltlægen Sarah Baldhart, udstationeret i sektor 47
|
|
|
Post by dines on Nov 5, 2005 22:53:34 GMT
Som udgangspunkt, er det en rigtig god ide, der kan skabe en del fedt rollespil.
Men der er en del problemer.
selvom man er smidt ud af imperiet, er man vel stadig en forræder, hvis man kæmper mod sine egne. Fjender eller ej, roulerne har nogle æresbegreber, som gælder for alle parter.
Roulerne er ikke en flok lejesoldater man kan søge om "optagelse" hos. (selv om det måske er det imperiet synger ;-) ) Rent faktisk hedder det sig blandt roulere, at lejesoldater er folk der Leger soldater. De kan ikke stoles på, da de ikke kæmper for en sag, men for ussel mammon. Vi er et lille stolt og selvtilstrækkeligt folk.
Roulerne har selvfølgelig allierede. Eftersom vi er kongens svorne Vassaler, og Narabonderne også er imperiets fjende, har vi en naturlig alliance med alle der vil kæmpe for kongen, og dermed imod imperiet. Men der er altså mange der ønsker Kongen og hans folk hen hvor peberet gror, så vi igen kan udpege en roulisk konge, og feks straffe elvernes for deres falskhed, uden at kongen pålægger os diverse fredsaftaler..... Der er dog visse roulere der rent faktisk har tjent under kongen (den sorte legion), og derfor har en større respekt for narabondere og kongen.
Roulerne har et åndeligt fællesskab med de Norrlandske folk, da vi har den samme oprindelige kulturelle baggrund. Vores religion minder meget om hinanden. Men, roulerne kan dog se ned på de primitive norrlandske stammer, da vi jo er kommet noget længere rent civilisationsmæssigt.
Det er vi blandt andet kommet, ved at have en del kontakt med dværgene. De har lært os en hel del om Xenofobi(fremmedhad), specielt overfor elverne. Og lidt om mettalurgi (rustninger og våben) Derfor er der blandt roulerne stor respekt for dværge, og de vil atlid være naturlige allierede.
En rendyrket imperialst, der er smidt ud af imperiet, pga af manglende diciplin, vil derfor ikke blive "optaget" hos roulerne. Hvorfor er det lige vi skulle stole på den persons karakter ? Rent faktisk ville vi næppe tro på at en person er blevet smidt ud af imperiet, bare fordi man har brændt et stykke papir. Hos roulerne er dokumenter tyvens værk. Et dokument er skrøbeligt, nemt at forfalske, og har derfor ringe værdi. Hos roulerne er et ord et ord, men et ord på papir er bare en huskeseddel.
Det ville være langt bedre at sige, at du oprindeligt tilhører en af de norrlandske stammer langt mod øst, som imperiet jo har underlagt sig. Du vil derfor have ret let ved at frasige dig imperiets iorin tro, og være åben over for den rouiliske tro, der jo langt hen af vejen minder om din egen norrlandske tro. Og samme årsag kan nemt være grunden til at du er smidt ud af imperiet. Eller, det kan ihvertfald være den måde vi fortolker din historie.
Det ville dog være langt mere oplagt, at du slog dig sammen med de andre folk fra Norrland. Men, hvis vi ydermere siger at du oprindeligt kommer fra præcis den stamme, som har jaget loranias norrlændinge på flugt, giver det mere mening. Du ønsker ikke at vende hjem, da du har indset hvor brutalt din stammes fremfærd overfor de andre norrlandske stammer er. Men de lokale norrlændinge, har alle slægtninger der er faldet for dine slægtninges sværd, derfor vil de heller ikke have noget med dig at gøre.
Ja, så har du rent faktisk ikke andre steder at vende dig end mod roulon....
Dines
|
|