|
Post by Joakim on Apr 7, 2005 18:44:52 GMT
Jeps! Så har Lorania lagt deres første information ud ang. deres sommerscenarie, som er et krigsscenarie. Men fokus på indlevelse i en hærenhed og kamp! Der er 2 muligheder: Mallerne('onde') og lorania(de 'gode'). Hvad skal vi vælge? Deres information er ikke så dækkende endnu, men jeg regner med at få mere at vide snart! www.lorania.dk/sommerVi regner med at lave hold-roulon, som ikke har noget med roulerne at gøre ud over at vi bare er på hold sammen. Vi kommer til at være en mindre gruppe af fx mallerne sammen med andre spillegrupper og løse personer. Hvis du har spørgsmål så bare stil dem! Det bliver et brag!
|
|
|
Post by Joakim on Apr 7, 2005 18:48:04 GMT
Og selvfølgelig hvis du ikke har lyst til at deltage det roulon-holdet må du gerne vælge et andet hold eller gruppe. Jeg skal nok hjælpe med at finde hold og kontakter!
|
|
|
Post by Joakim on Apr 7, 2005 20:25:38 GMT
Nåja, når I stemmer kan I så ikke give en kort kommentar til hvad I har lyst til? Så'n mere specifikt.
Og husk at vi skal bruge andet end krigere: Yrtekyndige, 'læger' og lign. Men mere på loranias side : )
|
|
|
Post by jonathan on Apr 8, 2005 12:24:22 GMT
hey! jeg skal med, men jeg skal være i lorania hæren, ellers gider jeg ikke. så hvis rouler-holdet er mallere er jeg altsig i lorania hæren. jeg håber på at blive skjoldmand
|
|
|
Post by Joakim on Apr 8, 2005 13:05:23 GMT
Jeps! Det er jo bare iorden! Hos loraniahæren får du også lov til at sove i borgen! Hvilket sikkert er 1000 gange bedre end hvad vi andre sover I : )
Tager du selv kontakt og sådan? Jeg skriver ikke din bg eller tilmelder sig, men hvis der er noget kan du jo bare skrive til mig : )
|
|
|
Post by jonasvandallzimsen on Apr 8, 2005 15:39:28 GMT
Jeg vil da gerne på et rouler-hold... Havde allerede tænkt mig at deltage som Maller, men vidste ikke med hvem, da de fleste af mine venner vil være i den loraniske hær...
Hvad havde du tænkt dig Joakim?
|
|
|
Post by Joakim on Apr 8, 2005 17:28:02 GMT
Jeg havde tænkt mig at vi holdt en brainstorm til en workshop, hvor de fleste på holdet var der. Så vi får flere ideer på banen.
Basalt set skal vi som mallere vælge om vi vil være mallere eller shagga'er.
Derefter skal vi vælge vores stamme.
Også de enkelte roller.
|
|
sille
nyt medlem
|
Post by sille on Apr 8, 2005 18:54:31 GMT
Jeg vil også gerne med, og vil helst være ond (gnæg), men hvis mallerne er orker med hvis pels (?), har jeg jo ikke rigtig kostume til det. Eller er det mig som har misforstået?
|
|
|
Post by jonasvandallzimsen on Apr 8, 2005 20:49:11 GMT
Mallere er ikke orker... Bare onde mennesker der tjener en ond gud... Og måske lidt barbar-agtige... Ret mig, hvis jeg tager fejl...
Der står på scenariets hjemmeside, at de mangler 10-15 Sortsharggaer. Ved ikke om disse roller er besat allerede, eller om der forventes noget særligt af dem... Men ellers kunne foreningen Roulon evt. stå for dem...
|
|
|
Post by Joakim on Apr 8, 2005 22:40:33 GMT
Det kunne vi måske : ) Jeg aner dog ikke pt hvad sortshaggaer Mallere er ikke orker, men mennsker, barbare er nok det mest dækkende. Så pels og læder og mere rustning! John Jæger er også på vognen, dog hær-vognen. Så roulon får måske 2 hold Dog er det ene jo bare bedre end det andet ; )
|
|
|
Post by klifforth on Apr 9, 2005 7:56:50 GMT
jeg er frisk på det hele... [glow=red,2,300]-klifforth-[/glow]
|
|
|
Post by Joakim on Apr 9, 2005 8:47:32 GMT
Frække fyr....
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Apr 9, 2005 9:14:34 GMT
Jeg håber på at komme med hvis jeg da ikke lige skal til scenarie i det store udland.
Hvis jeg kommer med bliver det på mallernes side. og der er flere grunde.
Dels er det meget sjovere at angribe end at forsvare en borg(hvis de forsvarende opfører sig ordenligt).
Dels har jeg prøvet at spille diciplinær soldat før. Måske bliver det anderledes denne gang men normalt er der ikke særligt meget spil til tredje skjold man fra højre.
Og jeg får tilmed lov til at opføre mig mere tosset og ond hvilket jo er sjovere end bare at stå på linje.
Det var bare min mening. jeg tror arrangørerne har taget stilling til mange af de problemstillinger der normalt er ved denne slags scenarier, så jeg tror ikke det kan gå helt galt uanset hvad man vælger.
Kasper
|
|
|
Post by jonasvandallzimsen on Apr 10, 2005 17:53:07 GMT
Hvad jeg har kunnet læse om på Loranias hjemmeside, er sharggaer en slags natur-tilbedende stammefolk... Sortsharggaer er vel bare onde natur--tilbedende stammefolk... Måake lidt ligesom Mallerne... Alle på Mallernes side er vidst lidt barbar-agtige Her er et link, hvor der står om sharggaer... www.lorania.dk/default.asp?id=18
|
|
|
Post by nicklasbjeverskov on Apr 15, 2005 22:11:44 GMT
Sortsharggaer, er sharggaer af klanen: Krumm-sharg deres forfader, startede den anden sharggaborgerkrig og slog sin fader og ældre bror ihjel, han flygtede med alle sine undersåtter sydpå da de andre klaner slog sig sammen imod ham.
der er dem der tror han stadig lever, og dem der tror han er død.<br> Hans klan tror på destruktionens Gud Kürog, ligesom mallerne gør, og de blev derfor naturlige forbundsfæller, da Krumm-sharg kom langt nok sydpå.<br> Mallere er primitive mennesker, gennemsyret af voldspsykopatisme, de er som sagt primitive, men militære genier, de er korrupteret af Guden Kürog, som tog nogen normale mennesker og gjorde dem vanvittige, de er nomadefolk. De lever af at samle og røve, og de er de mest effektive guerillakrigere i Loranias historie. De anføres af en person kaldet Hjortefyrsten.
i spørger bare hvis der er mere
Med venlig hilsen jeres lokale Lorania Infopusher. Nicklas Bjeverskov
|
|
|
Post by Joakim on Apr 16, 2005 8:10:21 GMT
Mange tak!
Vi har nok en masse flere spørgsmål! : ) De kommer hurtigst!
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Apr 18, 2005 15:35:57 GMT
Vi skal bruge mere information end det. jeg mener ikke at noget i denne her stil ville være for lidt: www.lorania.dk/debatten/topic.asp?TOPIC_ID=569 Hverdagsliv, kostumeguide, våbenguide, religiøs praksis. samfundststruktur!!! Og gerne i så god tid at man kan nå at gøre noget ved det. Kasper
|
|
|
Post by nicklasbjeverskov on Apr 19, 2005 13:26:10 GMT
jeg svarede lige med hvad min hukommelse sagde mig.
Jeg tror i ville nyde godt af at en af jeres folk dukkede op til vores midtvejsmøde d. 28 april.
Derefter kan det siges at Silas Mortensen skriver på livet løs om mallere og det ser lovende ud.
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Apr 19, 2005 15:28:21 GMT
Det lyder godt. Vi prøver at sende en. Men det er vigtigt at understrege at jo mere info i giver os og resten af jeres spillere i god tid, jo bedre kan vi følge retningslinjerne for scenariet.
Kasper
|
|
|
Post by klifforth on Apr 19, 2005 20:12:23 GMT
hvor melder man sig til???
[glow=red,2,300]-klifforth-[/glow]
|
|
|
Post by nicklasbjeverskov on Apr 21, 2005 10:36:12 GMT
på www.lorania.dk/sommer/ og download tilmeldingen, ellers kan man komme ud i vores lokaler på rentermestervej 80 (bag Arena) tirsdage og torsdage og melde sig til. der findes også mere info om mallere og den loranianske hær derinde.
|
|
|
Post by Joakim on May 1, 2005 18:56:46 GMT
nicklas! Vi skal bruge mere info, så vi bedre kan komme igang med forberedelserne!
Nu når vi tager afsted som hold, tænkte jeg på om vi skal høre om Hareskovens orker vil være med? Det er en god mulighed for at snakke mere med en gruppe vi slås meget med, det kunne hjælpe en del i skoven generelt. Desuden er de nok mindede på det samme som os : )
hvad siger I?
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on May 2, 2005 17:14:41 GMT
God ide joakim. Tager du kontakt!
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
Alt er sagt med et blink i ?jet...
|
Post by Thoralf Hansen on May 7, 2005 16:26:19 GMT
Hvis det ikke er alt for sent, vil jeg gerne hoppe med på jeres hold til Grænseland.
|
|
|
Post by Joakim on May 7, 2005 21:48:01 GMT
Det er bare ok!
Jeg finder mere info og sender det rundt...
|
|