|
Post by andersrasmussen on Oct 17, 2004 18:12:33 GMT
Så er vi efterhånden kommet godt hjem fra vores udflugt til Lorania, hvor vi jo skulle lære at lave mere mad, være mere ingame og på en anden måde end normalt og være mindre bas.
Overall synes jeg det var rimelig fedt det dårlige vejr taget i betraktning. Nogen ting brød jeg mig ik så meget om og andre ting virkede 100% - præcis hvad vil jeg skrive når jeg har fået noget søvn og tænkt det lidt bedre igennem.
Men, hvad synes alle I der var med ude? Hvad fungerede og hvad gjorde ikke? Både hos os som hold og hos Lorania som spilsted. Og vigtigst af alt: Hvad kan vi tage med os til Harreskoven?
Skyd frit fra leveren...
Anders
|
|
|
Post by Joakim on Oct 17, 2004 20:31:10 GMT
Lige så vigtigt, fik I ordnet alt med penge?
Hvor meget skal jeg have ind og hvor meget ud?
Kom Melvin med?
|
|
|
Post by andersrasmussen on Oct 18, 2004 17:43:38 GMT
Melvin var med, ingen problmer der... Jeg har ikke en skid styr på penge (hverken mine egne eller andres)... jeg har ikke selv lagt noget ud, så jeg har mit på det tørre Men hvis dem der mener de har noget tilgode lige skriver her eller via mail, så kan vi jo finde ud af det... Det blive jo givetvis lidt dyerer end planlagt da vi jo var færrer afsted... Anders
|
|
|
Post by Joakim on Oct 18, 2004 17:58:24 GMT
jeps, alle der har lagt penge ud til mad skal maile mig og så ser vi på hvor mange penge I får ; )
Dines? Melvin? Andre?
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Oct 18, 2004 18:24:30 GMT
Der var et par ting omkring mad jeg mener burde have været anderledes.
De er vigtigt når man spiser ude i det fri at have lavet og spist maden inden det bliver mørkt. Alt bliver mere beskidt og besværligt i mørke.
Det er også vigtigt lige at få samlet det brugte spisegrej og i det mindste få det skyllet af og pakket væk.
Vi skal have en stofpose med lommer til de forskellige køkkenting så de har en plads og altid er samlede. Besværligt at forklare, men en ide jeg låner fra spejderne.
Derudover mener jeg at vi var mere spændende og actionprægede end de andre. Men jeg fik dog ok modspil for det meste og det gjorde resten vist også. måske lige borset fra Anders. At Martin, Charlie, Danni og Melvin mener de kan finde ud af at spille fulde er jeg dog uenig med dem i.
Kasper, som mener at turen var strabadserne værd
|
|
|
Post by melvinwm on Oct 19, 2004 12:22:05 GMT
Det var nogenlunde fedt, hvis man fraregner regnen.
Os som hold:
Kasper Friis har ret i, at vi skal spise tidligere. Desuden mener jeg, at vi skal have en bedre ordning eller mere styr på, at alle har ordentligt spisegrej. Det, at en spiller spiser af en overskåret kokosnød, og derefter giver den videre til en anden, så han kan få noget mad, er noget rod.
Og Kasper, jeg har aldrig nogensinde påstået, at jeg og de andre, som spillede fulde, kunne finde ud af det. Men jeg mener, at det ville have været dårligere rollespil, hvis min rolle kunne drikke en halv liter vin (+andre ting), uden at blive det mindste beruset.
Lorania:
Der var nok lidt mange, som blev indkaldt til bygarden, af dem som spillede borgere og bønder. Det regeltekniske var der ikke så meget styr på, bortset fra kampreglerne, som virkede rigtig godt efter min mening (var dog kun i kamp en enkelt gang).
Generelt et nogenlunde spillested. Jeg gætter på, at det havde været meget federe, hvis ikke de var blevet smidt ud spillested efter spillested.
Joakim, tak fordi du sørgede for, at jeg kom med. Jeg sender dig straks data'ene fra min bon over email.
|
|
|
Post by jonathan on Oct 19, 2004 14:55:18 GMT
kan i ikke fortælle hvad der skete ? var i rent faktisk i kamp?
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Oct 20, 2004 16:09:49 GMT
De fleste nåede faktisk at snuse lidt til kamp.
I korte træk skete der det, at vi blev mere og mere uvenner med ordensmagten, kom i klammeri med kongegarden, fik konfiskeret vores våben, stjal dem tilbage igen, martins rolle blev henrettet, dines og jeg blev anholdt uden at der skete noget ved det, og så sluttede dagen med at martin danni melvin og charlie drak sig fulde og virkede platte.
og melvin... så lad være med at drikke en halv liter eller lad som om din vin ikke er så stærk, for faktum er at i virkede fjollede og usle da i spillede fulde.
Kasper
|
|
|
Post by klifforth on Oct 21, 2004 6:29:48 GMT
heay jeg dræbte næsten en paladin... jeg var for sej som dumme... og jeg blev total våd... -klifforth-
|
|
|
Post by dines on Oct 21, 2004 10:36:57 GMT
Jeg ville ønske jeg ikke havde givet kokkepigen tæv ;-)
|
|
|
Post by nicklasbjeverskov on Oct 30, 2004 17:55:55 GMT
det glæder mig at høre at i allesammen lod til at have en god oplevelse i Lorania. jeg syntes det var fedt at man kunne mærke de her skøre halvfulde ballademagere være rundt omkring.
jeg savner dog lidt meninger om spillestilen i Lorania som jeg syntes er det væsentligeste derude hvad syntes i om det fakt at der ikke var så meget kamp?
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Oct 31, 2004 13:00:58 GMT
Kamp er kun én måde at udspille en konflikt på. Efter min mening ofte den sjoveste.
Når det nu er sagt vil jeg så sige at... ja jeg savnede kamp, men jeg savnede i det hele taget konflikt. Rollespil bliver sgu for kedeligt hvis man bare laver mad og fortæller røverhistorier.
Den størstedelen af den action vi havde måtte vi selv skabe, men der blev fulgt op på den og det var godt.
Det er også svært for mig at vurdere hvor stor indflydelse det dårlige vejr havde i forhold til normale tilstande.
En sidste ting jeg undrer mig over er hvorfor størstedelen af de erfarne spillere er samlet i en gruppe.
Kasper
|
|
|
Post by danni on Nov 11, 2004 18:49:17 GMT
min mening om lorania:
jeg syntes at det var en fed tur med MEGET rollespil. og så lige til alle dem der kalder os for druken bolde osv. så vil jeg lige sige at martin nåede faktisk at gifte sig og det var jo hele hensigten i at vi drak os fulde at vi netop skulle gifte os og få sprædt vores blod til andre og få kvinder ind i vores ny opførte gård. jeg syntes at der var alt, alt, alt for lidt kamp og nå man endda tænker på at der var noget et eller andet som gjorde folk sure. (så gad jeg ikke være der hvis der ikke var alt den surhed) for det var netop alt den surhed der gjorde spillet fedt og gjorde at vi hele tiden kunne kommer til at irritere nogen med alt vores bonde snak osv.
på en skala fra tag aLdrig der ud overhoved til kom der hver gang så er min mening ok en gang at prøve bare for at prøve det men det bliver hurtigt for meget også fordi det koster 50 kr. hver gang og for at melde sig ind koster det 150 såå.
p.s ærgeligt at det regnede for ellers havde det nok været federe.
|
|
|
Post by jonathan on Nov 13, 2004 20:14:41 GMT
min mening om lorania: på en skala fra tag aLdrig der ud overhoved til kom der hver gang så er min mening ok en gang at prøve bare for at prøve det men det bliver hurtigt for meget også fordi det koster 50 kr. hver gang og for at melde sig ind koster det 150 såå. p.s ærgeligt at det regnede for ellers havde det nok været federe. øhh ??
|
|