|
Post by Joakim on Aug 28, 2004 9:12:31 GMT
Forslag til hjemmesiden: -En kontaktside(Spillere?) med email til highcommand samt en kort beskrivelse af folk: roulon.proboards31.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=1093684532-Gøre udstyrssiden færdig. I første omgang bør der bare fyldes op med hvad vi kan lave og har lavet, samt en masse links kategoriseret, ala LF. -Andre undersider der ikke er helt færdige. -Ændre layout på hovedsiden. Det ser fedt ud, men det er som om at det skal to-deles. Der er nyheder også er der afsnittet: "Velkommen Vores rollespil foregår...". Jeg tror det ville være bedre om man havde en rigtig velkommen siden, med lidt praktisk info om siden med nyheder, også en lidt mere ingame side. -Lave en nybegynder side, som vi snakkede om. -Regler? Jeg vil gerne hjælpe til med udstyr og lave et lille udkast, kontaktsiden laver vel sigselv når folk skriver lidt om dem selv : )
|
|
|
Post by payall on Aug 28, 2004 13:24:18 GMT
Glimrende!
Hvis du laver tekst m.m. til "udstyrssiden" kan andre jo begynde at fylde op hvor der ellers mangler.....
Det er rigtigt mht. hovedsiden, men det er nok klogt at vente lidt endnu, før der ændres på design, da det er godt at have det størst mulige overblik over det "endelige" indhold.
HPS (Hr. P Senior)
|
|
|
Post by MAO on Sept 4, 2004 7:14:41 GMT
Ny i Roulon Og hvad så?<br> Hvis du er helt ny i rollespil. Hvis du er helt ny i Harreskoven. Hvis du ikke har været rouler før.<br>Eller er Ny på hjemmesiden. Så er det vores hensigt at hjælpe dig i gang, eller hjælpe dig videre. Som hovedregel kan du altid bare stille spørgsmål, enten på vores debatforum, eller på <br>info@roul-assin.dk eller farmandmao@get2net.dk Ny rolle: Som ny rouler behøver du ikke vælge en fast rolle til at starte med. Som tommelfingerregel kan du vente 2 spilgange. Hvis du gerne vil have en rigtig rolle allerede skal du starte med at læse baggrundseksemplet her Rouliske Baggrundshistorier: Her er et fiktivt eksempel på en roulisk baggrundshistorie. Den fortæller samtidig noget om det hjemland vi kommer fra, så læs den endelig. Vorik Opvokset i den sydlige del af Valhorst i Valannek en større landsby i skyggen af den mægtige Donum Androx hvor jarlens halvbroder, Hærlod har sit sæde. Vorik er ældste søn og arving til 2 store gårde der tilhører hans fader Voros. Da familien er blandt de bedre stillede i klanen Fossbak, der traditionelt tjener Hærlod, forventes det af Vorik at han i løbet af sine unge voksenår viser sit værd som stridsmand. Det var derfor naturligt at Voros lod sine to sønner drage af sted da Hælod skulle stille en styrke af krigere fra Fossbak klanen. Krigerne skulle bevogte passet halix ved fortet Halivold mod de Norrlændere øst for passet, der tjener det Cathonske Imperium. Det besluttes at stille med et kompagni Studekrigere af klanen Fossbak, og de sværger at tjene i 4 år. Sammen med broderen Bodorik drager vorik af sted og tjener ved den stærke fæstning i mange måneder og deltager i flere strejftog ind i landet øst for bjergene. Da man indser at der ikke er nogen større trussel fra øst mod fæstningen Halivold, beslutter man at lade frivillige melde sig til at kæmpe sammen med marsken i Nordlenet. Stærkt tilskyndet af deres faders vilje vælger Vorik og Bodorik at slutte sig til disse frivillige. Baggrundshistorien er gjort så kort som muligt, men tager alligevel stilling til væsentlige baggrundsinformationer som din figur skal bruge. Kig selv efter i listen, og se om du har fået det hele med. Navn Klan Jarldømme<br>Fader Stand og velstand. Brødre<br>Udstationering Adelig overherre landsby nærmeste fæstning eller donum. Moder Du har sikkert en ide om hvilken type rolle du vil lave. Uanset om det er en kriger en smed eller en handlende, så skal du vælge hvilken klan du kommer fra. Du kan enten vælge fra listen over ætter (en ætte er den adelige familie der står i spidsen for en klan), eller du kan blive inspireret og lave din egen. Kun folk der kan stille med et anseeligt følge og udstyr kan spille familiemedlem fra en af ætterne. Alle andre spiller klanmedlemmer, der altså hører under en af ætterne. Alt hvad du finder på, samt alle dine spørgsmål kan du enten skrive i en mail til farmandmao@get2net.dk eller skrive inde på vores forum så svarene bliver til glæde for andre. Tråden ligger her på vores forum : roulon.proboards31.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=1094281271Hvis du er i tvivl om hvordan man bruger vores forum, så prøv Hjælp knappen inde på forummet, eller skriv til info@roul-assin.dk
|
|
|
Post by ADMIN on Sept 6, 2004 21:08:04 GMT
Forslagene er mange...
Måske ville den bedste løsning være at holde et møde, der var designated udelukkende til hjemmeside. Så kunne alle komme ud med alt det de har af mulige og umulige meninger. Dog vil jeg bare lige sige at Siden bliver utroligt meget nemmere at lave fed hvis der blev skrevet flere tekster, specifikt til siden. Det er begrænset hvor meget sammenhæng og coolness man kan skabe med de tekster der er tilgængelige lige nu. LIgger du ikke inde med meget nyt materiale Mao? Hvis opsætningen af siden skal ændres burde det som mindstekrav forudsætte at vi alle skriver sammenhængende tekster, der så kan fylde den nye opsætning ud.
-Christoffer Administrator, moderator, dealer of death n' destruction
|
|
|
Post by anderlui on Dec 7, 2004 18:56:41 GMT
Hey
Syntes det er en super fed hjemmeside, roulerne har fået lavet:)
Bare en ting der mangler. Det kunne være fedt hvis i lagde målene på den rouliske kofte og strudhætte, ind på ''udstyr'' under ''tøj'' så folk kan lave deres egen kofte uden af få målene fra jer.
(og måske en tegning med mål på)<br> -Anders Lui/Andros
|
|
|
Post by Joakim on Dec 9, 2004 13:41:27 GMT
Wauw, hvornår fik vi reklamer på siden?
Hvad giver de`? Skal vi klikke på dem eller er de per view?
|
|
|
Post by ADMIN on Dec 9, 2004 19:04:20 GMT
Problemet er at reklamerne ikke giver noget andet end en ikke-så-pæn side. Men jeg kan ikke få dem væk, grundet de nye chipdankort, som resten af verden ikke vil anerkende pga deres lange løbetid. Måske kan det ændres senere. Siden bliver muligvis redesignet på et tidspunkt.
Med hensyn til alt det andet er det ligeså meget op til jer, som til mig, hvis I har noget at fylde op med så kom med det! Jeg mangler stadig billederne fra efteråret! Hvis ingen skriver noget så kommer der i sagens natur intet op.
-Christoffer
|
|
|
Post by Nielsha on Jan 22, 2005 11:29:11 GMT
da vi var ude i januar sang dines andet vers af national sangen kan den ikke komme på hjemme siden? ps. nye billeder.
|
|
|
Post by klifforth on Jan 23, 2005 12:40:12 GMT
mao render da rundt til hvert rollespil og tager en masse billeder. kan vi ikke få dem op på hjemme siden??
[glow=red,2,300]-klifforth-[/glow]
|
|
|
Post by ADMIN on Jan 23, 2005 18:55:27 GMT
Jo de kan komme op, men det kræver stadigvæk at nogen kan få billederne ud af Mao. Som jeg har skrevet før kan vi i princippet gøre hvad som helst med siden og dens indhold, men der sker intet før nogen kommer med noget konkret. Jeg har flere gange efterlyst både tekster og billeder, men ingen, INGEN, ud over Mao har leveret noget, så....
"Alle, Nogen og Ingen havde en hjemmeside...
Alle troede at Nogen ville skrive tekster til den, Nogen troede at Alle gjorde det, men til sidst gjorde Ingen det..."
-Christoffer.
P.S. Dines, giver du mig teksten, så får jeg den op.
|
|
|
Post by klifforth on Jan 28, 2005 19:12:36 GMT
Okey så.. det er der jo noget i..
men mao kan du så ikke give nogle billeder til christoffer??
[glow=red,2,300]-klifforth-[/glow]
|
|
|
Post by melvinwm on Apr 14, 2005 16:47:31 GMT
Hej. Her kommer et forslag til en sangtekst. Jeg blev inspireret, da jeg fandt den rouliske marchsang (den med Star Wars) sjov, men lidt for bong, og ikke specielt god at synge til. Alternativet:
Mel.: Når jeg ser et rødt flag smælde…<br> Når jeg ser en roulisk fane Bliver hjertet fyldt med mod Og jeg giver vor fjende hans bane For vor fædre som gød deres blod
Omkvæd:
For Roul-assin, roul-assin, roul-assin Vi elsker dig til enden kom Og når slaget det så er omme Giver sejren vor ære tilbag’!
Fjenden tror at vi er bange Men dér tar’ de ganske fejl! De vil få vores sværd at sande Og der’s skæbne vi giver et segl!
|
|
|
Post by Nielsha on Apr 16, 2005 16:56:28 GMT
fed sang tekst melvin . for folket og for herren.
|
|
|
Post by MAO on Apr 18, 2005 6:01:20 GMT
Fed, men omkvædet giver lidt indtrykket at vi ikke har nogen ære. Det må vi lige se på.<br> Og så synes jeg at omkvædet skal bagynde med for bjerget roulon og vor slægter eller for bjerget roulon og roul-assin eller noget i den stil men det kan godt væe jeg tager fejl. Det må være kunstneren der bestemmer.
|
|
|
Post by melvinwm on Apr 18, 2005 13:45:46 GMT
Ændring af omkvædet:
For Roul-assin, Roul-assin, Roul-assin, for de slægter som er vores blod! Og når roulerne stolte vinder slaget, ærer sejren det rouliske mod!
Jeg tror, at omkvædet nu er bedre. Hvad synes I?
|
|
|
Post by klifforth on Apr 19, 2005 20:14:11 GMT
det er fedt at der er kommet nogle billeder op.. nu skal det bare være sådan at der kommer op fra hver månede... [glow=red,2,300]-klifforth-T[/glow]
|
|
|
Post by melvinwm on May 21, 2005 21:41:28 GMT
Hej alle.
Jeg ville gerne spørge, om min sangtekst er god nok til at komme op på hjemmesiden, eller om den bør ændres/få nogle flere vers.
|
|
|
Post by andersrasmussen on May 23, 2005 10:25:43 GMT
smid dem op her så vi kan se dem - er de rouliske kan de jo sagtens komme på et sted...
|
|
|
Post by melvinwm on May 28, 2005 18:17:51 GMT
Hvis du ser på første side af denne tråd, vil du kunne se den... . Og ja, den er temmelig roulisk og nationalromantisk. Ps.: Der er en modificering af omkvædet i en post efter selve sangen.
|
|
|
Post by melvinwm on Jun 14, 2005 13:03:22 GMT
Ved desværre ikke, hvordan jeg skal tolke stilheden, så nu spørger jeg igen: Er min sang god nok til at komme op på hjemmesiden? Eller er der ikke mulighed for at den kommer op på hjemmesiden, overhovedet?
Selve sangen:
Mel.: Når jeg ser et rødt flag smælde…
Når jeg ser en roulisk fane Bliver hjertet fyldt med mod Og jeg giver vor fjende hans bane For vor fædre som gød deres blod
Omkvæd:
For Roul-assin, Roul-assin, Roul-assin, for de slægter som er vores blod! Og når roulerne stolte vinder slaget, ærer sejren det rouliske mod!
Fjenden tror at vi er bange Men dér tar’ de ganske fejl! De vil få vores ægge at sande Og der’s skæbne vi giver et segl!
|
|
|
Post by jonasvandallzimsen on Jun 14, 2005 13:23:06 GMT
Jeg kan godt lide den...
|
|
|
Post by MAO on Jun 14, 2005 16:52:07 GMT
Værsefødderne skal nok lige rettes lidt til, men ellers er det jo fedt med sange.
Der kommer ikke så meget op på siden for tiden, overhovedet, men det bliver der forhåbenligt snart lavet om på. Ellers skriv til vores webmaster, Dennis Payall (Payall SR.)
|
|
|
Post by melvinwm on Jun 14, 2005 19:09:12 GMT
Jeg troede at jeg havde fået styr på alle versefødderne, men opdagede en fejl i 2. vers, 3. linje, da jeg sang sangen igennem en ekstra gang.
"Sværd" er nu ændret til "Ægge" (som i æggen på sværd, økser og andre skarpe genstande).
Har du fundet andre fejl?
|
|
|
Post by MAO on Jun 14, 2005 20:35:34 GMT
Der var flere vers der ikke lige fungerede så godt i praksis, men det er også muligt at jeg bare ikke er så god i min "lille røde" som jeg har været.
|
|
|
Post by melvinwm on Jun 14, 2005 22:41:37 GMT
Jeg har slået en hjemmeside op med "Når jeg ser et rødt flag smælde"-sangteksten, og antallet af stavelser passer i hvert fald.
|
|