|
Post by daniel on May 29, 2006 3:03:22 GMT
Jeg tænkte at det ville være en idé om vi også kom på her Så jeg skriver lige denne lille post, for at vi at vi er her... Ganske kort om os... Vi er alle OFFgame venner og bekendte. Flere af os har kendt hinanden i flere år, så vi kender hinanden godt og grundigt -- tænk engang at vi stadig er venner ... Nå men, jeg prøver nu at lede hen til noget så interessant som "Broderskabets lukkede cirkel" Dette betyder at vi er ret lukkede for nye medlemmer, med mindre at det er folk vi kender OFFgame. Vi trængte til motion og Nilas kom med idéen om at vi skulle lege weekend krigere Det var da en god idé han fik der og nu er vi altså her Vi vokser støt og roligt i antal og håber at vi kan fremvise en imponerendne gruppe galninge og andet godtfolk i vores rækker. Vi er nu ret venlige allesammen, så længe at vores maver er fulde ;D Den røde lilje
|
|
|
Post by Nilas Holst on May 30, 2006 20:30:03 GMT
Den Røde Liljes Broderskab
Vestlenet af Narabond har en stor befolkning af roulere der kom til området for langt over hundrede år siden. Der er kommet rouliske tilflyttere siden, men det er de gamle slægter der sidder på magten. De har også sikret sig at det er deres høvding der holder titlen som Baron af Stormshede.
Høvdingeklanen hedder Arkanos efter deres berømte stamfader Arkan. Den anden store klan hedder Oxon, en klan der er kendt for sin offervilje, sit mod og sin enorme forbrug af god akonsk Taffeløl.
Oxon Oxonklanen er i familie med Oxeklanen i Roul-assin. Det var medlemmer af Oxeklanen der i for flere hundrede år siden slog sig ned i området. Kun klanernes druider og præster husker nu det gamle slægtskab, og der er ingen særlig forbindelse mellem de to klaner. Oxonklanen har i perioder rivaliseret med Arkanosklanen om magten, men efterhånden har man fundet en ordning hvor unge sønner sendes ud af lenet, så der ikke er mangel på land til dem der bliver tilbage. Denne ordning som er indgået mellem de to store klaner, har sikret at de ikke formindskes i styrke, og at de altid har gode forbindelser i andre len, hvor de sønner der overlever i det fremmede slår sig ned.
RidderslagKarn af Oxon stod forrest i kampen mod de dæmontilbedende Bjermallere fra Eslonfolket, der plagede hele vestlenet for 35 år siden. Ved denne anledning fik han sit ridderslag af Kongen selv, hvilket familien stadig er stolte ved den dag i dag.
Tvillingerne For 9 år siden opnåede de to tvillinger Malkor og Conor deres attende år, og dermed var de fuldmyndige krigere. Deres fader, Karn, var tvivlrådig, og ingen kunne hjælpe ham med at beslutte om klanens jord skulle deles, eller om han skulle sende én af tvillingerne væk, og i så fald, hvem af dem? Mange tænkte tanken om tvekamp, men ingen havde endnu sagt det højt, da Brødrene selv traf et valg. De sagde ”her skal ingen strid stå, og broderblod skal ikke male fremtidens billede af Stormshede og ’Oxen’. I stedet vil vi foreslå vores fader at lade vor yngste broder Algar, og ikke den ældste overtage landet. Det er dog de ældste der er stærkest, og som derfor bedst kan overleve i det fremmede. Vi giver ham ikke noget valg, for inden en måne er gået er vi draget af sted med andre unge sønner og vores broder Durwin som vores væbner i lære. Således sikrer sande Oxer freden. Vi, der er sønner af Karn af Oxon, viser vejen”
Tragedien med Algar I de første år af deres eksil fandt Tvillingerne tjeneste hos Hertugen af Vestlenet. De blev sendt mod sydøst for at bekæmpe store røverbander der. Det var efter afslutningen på en af disse kampagner at der blev drukket tæt som det er skik for ’Oxer’¨. Tvillingerne lillebroder Algar, der havde følt sig overset af sine brødre til fordel for den Akonske sergent Thau, udfordrede Thau til Tvekamp. Thau ville ikke kæmpe, og også brødrene anså slagsmålet for unødvendigt, men Algar var fyr og flamme. Han var beruset af sin Jalousi, og svor at efter denne aften ville han ikke tåle synet af Thau i levende live. Da man indså hvor fast besluttet han var gik man med til at kampen skulle stå ved solopgang den morgen. Algar der ikke sov den nat kæmpede vildt, men forgæves. Han dræbtes den maj morgen, og Thau skulle for evigt stå i blodsgæld til sine bedste venner.
Den Sorte Legion Da Mange af de unge mænd i deres følge ikke så gerne tålte at være tæt på deres hjemegn besluttede kompagniet at hæve deres tjeneste hos hertugen, og søge mod Kungstadt for at blive en del af det Sorte Regiment som de havde hørt om der. Her oplevede de for første gang Rigskansleren, og selvom ingen af dem sagde det højt, så følte de alle at her var der tale om en troløs mand. Regimentet var ikke i byen, og Van Hessen havde forsøgt at opløse det for at hverve dets krigere til sig selv. De besluttede at opsøge et af regimentet unge rouleiske konstabler, Ridder Geoffry, der befandt sig i østlenet. Geoffrys kompagnier bevogtede en ung mand ved navn Valdemar, som Hertugen af Østlenet ønskede at beskytte imod rigskanslerens rænker. Tvillingerne sluttede sig til Geoffry og vandt hurtigt anseelse i hans tjeneste.
(Resten af fortællingen i punkter: ) - Valdemar afsløres som arving - Borgerkrigen bryder ud - Hertugerne gør fælles front mod Rigskansleren, der bliver mere og mere isoleret - Imperiet invaderer Barazel - Geoffry frisættes og drager nordpå med Legionen - ”Liljen” dannes. - Liljen deltager i belejringen af Kungstadt - Stormen på Kungshalle hvor rigskansleren formodes dræbt. - ”oprydning i Akonia” - liljen hører om Fort Keltos - Liljen drager Nordpå
På deres vej mod vinterskoven er Liljen blevet splittet fra hinanden grundet et angreb fra Luminos. Ridder tvillingerne og deres våbenbroder Thau var de første der ankom i skoven til at støtte deres våbenfæller i Den Sorte Legion samt at tilbyde deres kræfter i Marskens forbund.
Efter 2 måneder i vinterskoven ankommer Dunder, som har været en del af tvillingernes skjoldmur i Den Sorte Legion, sammen med de 2 bueskytter Lugh og Harald.
|
|
|
Post by Nilas Holst on May 30, 2006 20:38:41 GMT
Den Røde Lilje består på nuværende tidspunkt af: Ridder Marcoy af klanen Lilje. Liljens øverste hærfører. Ridder Conor af klanen Lilje. Liljens diplomat. Thau, søn af Troels. Liljens præst. Lugh, "den stille". Liljens hærfører for bueskytterne. Dunder Tordensnorker. En del af skjoldmuren. Harald, søn af Brys. En del af bueskytterne. Bjørn, søn af Leif. En del af skjoldmuren.
Ud over disse er der 2 bueskytter og 2 spydmænd.
|
|
|
Post by Nilas Holst on Jun 2, 2006 11:01:26 GMT
opdateret dags dato
|
|
|
Post by ADMIN on Jun 2, 2006 11:12:55 GMT
Smukt!
|
|
|
Post by Nilas Holst on Jun 15, 2006 18:48:29 GMT
Da Tvillingerne ikke kunne dele familiens ejendomme mellem sig, valgte de sammen at drage i krig for Narabond. De overlod alle familiens ejendomme til deres yngste broder, Durwin. Inden tvillingerne valgte at overlade alt til Durwin, var meningen at McCoy, som den ældste af de 2, skulle besidde al jorden der tilhøre familien. Derfor valgte Conor at gå i præstelære, men hoppede fra da de gik i krig. Riddertitlen er overdraget fra faderen, som fik den af Prins Valdemars forgænger Nicolai den gale, efter kampen mod Bjergmallerne i Vestlenet i år 1455
Under borgerkrigen har tvillingerne og deres våbenfæller været en del af Den Sorte Legion, hvor de var med i den sidste storm på Kungstadt og sejren over den onde rigskansler Victor Van Hessen. Da prins Valdemar valgte at fri sætte Den Sorte Legion så de kunne drage mod Vinterskoven og bekæmpe imperiet, valgte tvillingerne og deres kampfæller at danne Den Røde Lilje. De fortsatte i Valdemars tjeneste endnu nogle år til borgerkrigen var overstået, hvorefter de besluttede at drage mod vinterskoven for at vinde sig nyt land og anseelse der. Alle har hørt om Fort Keltos, og roulernes kamp for at holde Narabond frit af Imperiets åg. Det er tydeligt at Narabonderne i Nordlenet har brug for rouliske beskyttere. På deres vej mod vinterskoven er Den Røde Lilje blevet splittet fra hinanden grundet et angreb fra Luminos. Ridder tvillingerne og deres sergent Thau var de første der ankom i skoven til at støtte deres våbenfæller i den Sorte Legion samt at tilbyde deres kræfter i Marskens forbund
|
|
|
Post by Nilas Holst on Jun 15, 2006 18:50:39 GMT
Skulle have overtaget faderens status som handlende, men valgte at sige nej. Faderen slog hånden af ham herefter. Han valgte derfor at tilslutte sig Prins Valdemars Sorte Regimenter, og blev herefter taget til Den Sorte Legion grundet hans effektivitet i kamp. Thau former et tæt venskab med tvillingerne som han er jævnaldrene med. Dette fører til en voksende jalousi hos tvillingernes yngre broder Algar, der føler at han bliver tilsidesat af sine brødre. Efter en kamp for Narabond bliver der drukket tæt. Tvillingernes lillebror Algar, som altid har stået i skyggen af sine brødre, vælger at udfordre Thau til kamp på døden, meget imod dennes vilje. For ikke at tabe ansigt overfor sine mænd i Legionen, vælger han at kæmpe, efter han har sværget overfor tvillingerne, ikke at dræbe ham. Algar dør ved et uheldigt banesår, og Thau sværger tvillingerne evig blodsgæld, og tager her efter Algars plads som deres broder. På denne tragiske facon bliver Algar selv skyld i at Thau tager hans plads som Tvillingernes broder. Det som han netop følte var ved at ske og som gjorde at han ønskede at dræbe Thau. Thau føler sig evigt mærket af blodgæld til de der står ham nærmest. Derfor vælger Thau at frasige sig sin position som sergent, og finder sin trøst i at fordybe sig i De Ti Sande Guder. Efter afgang fra Narabond til Vinterskoven, ønsker han at gå i lære som præst, men grundet sin ed til tvillingerne vil han stadig være at finde med et sværd ved deres side.
|
|
|
Post by Christian Winther/Emirkol on Dec 4, 2006 8:37:21 GMT
og vi beder så Nilas om at opdatere listen her med nye til kommere hos Lijlen.
|
|
|
Post by Anders Japsen on Dec 4, 2006 13:30:46 GMT
Jeg lånte et helt nyt bælte ud til en fra liljen her til spilgangen i december, som jeg ikke fik tilbage, da jeg gik tidligt. Hvis der er nogen der ved hvem det er, eller hvis han selv er på forumet, vil jeg meget gerne i kontakt med ham. Jeg kan ikke huske hvad han hed men, jeg havde ikke set ham før i skoven.
|
|
|
Post by Anders Japsen on Dec 4, 2006 13:32:03 GMT
Jeg lånte et helt nyt bælte ud til en fra liljen her til spilgangen i december, som jeg ikke fik tilbage, da jeg gik tidligt. Hvis der er nogen der ved hvem det er, eller hvis han selv er på forumet, vil jeg meget gerne i kontakt med ham. Jeg kan ikke huske hvad han hed men, jeg havde ikke set ham før i skoven. Jeg vil meget gerne ha' mit bælte tilbage, be pænt om...
|
|
|
Post by Nilas Holst on Dec 4, 2006 16:30:36 GMT
Ham du lånte det til hedder mikkel og jeg har bæltet i min varetægt
|
|
|
Post by Anders Japsen on Dec 4, 2006 20:53:20 GMT
Det er fint Nilas. Så får jeg det vel bare næste gang vi ser hinanden?
|
|
|
Post by Nilas Holst on Dec 4, 2006 22:13:32 GMT
Det kan du tro anders
|
|