|
Post by malthesp on Mar 29, 2006 14:42:37 GMT
Der var ingen til Den stolte Rovnvald klan så jeg måtte tage affere.... så NU er der en ;D
|
|
|
Post by MAO on Mar 30, 2006 1:17:19 GMT
Så skriv dog noget Malthe. Jo flere der finder på jo mere kommer der jo ud af det. Martin og jeg skal nok rette det lidt til til sidst, så det kommer til at hænge sammen. Jeg kan jo begynde. Rognvaldklanen er en mindre klan der bor i det høje bakkede landskab i udkanten af Baroniet Falkenhorst. Udover Falkenhorstklanen er de dog den mest betydningsfulde klan i området. Klanen består af 40-50 familier fordelt på et par landsbyer. Alle familierne er tro mod klanens traditionelle ledere; Huset af Rognvalds ætlinge, Rognvaldfamilien. Det er rognvaldfamilens skyld at klanen vinder så stor respekt i falkenhorst. Ikke nok med at familiens overhoved og ridder er gjort til Borgherre over en af Baronens fæstninger, men familien har også sikret sig venskabsbånd med den ældgamle Keltos slægt, idet ridderens søn, Sigvald er draget til Nordlenet for at Kæmpe sammen med marsken, Mardo af Keltos. Et udpluk af klanens unge mænd er draget med Sigvald til Fort Keltos, og det er ikke mindst deres mod og loyalitet, der har sikret Sigvald ridderslaget fra marsken selv.
|
|
|
Post by klifforth on Mar 30, 2006 12:34:46 GMT
I fem hære slaget ved Donum Roulon var det Rognvald klanen der holdte porten sammen med baronen af Falkenhorst der var kommet med sin hird til Byens forsvar. Sigvald selv var helt ung, 3-4 år, og hans fader var beordret til at beskytte sin egen familie og de andre familier der søgte tilflugt i byen. Midt under kampen faldt sigfred, sigvalds faders fader. hvor så baron falkenhorst så sagde - "Skade! Nu har jeg ikke længere rognvald ved min side" - Sigulf, sigvalds fader så dette og trak sit sværd mens han stormede til portens fortærkning og sagde: - "Jo, herre baron, rognvald står stadig ved din side." - De ord blev så den mest berømte sætning inden for klanen rognvald. På rognsborgs største banner står sætningen: "Rognvald står stadig ved din side." (Stavning og syntax rettet - MAO-
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Sept 4, 2006 12:18:02 GMT
Ærede Rognvaldere... da jeg ikke synes jeg har nok spilerfaring til at være med i druidegruppen, leder jeg efter en gruppe/klan i Keltos, hvor jeg kunne spille og blive bedre derfor spørger jeg; har i brug for en bueskytte/lidt newbie agtig pige?? det mig selv jeg mener, bare så der ikke er nogen tvivl... hvis ikke, må i gerne lige skrive det... i behøver ikke skrive hvorfor Hilsen pernille
|
|
|
Post by Charlie Bjørklund on Sept 4, 2006 13:58:34 GMT
Vi har da altid brug for en mere.....
|
|
|
Post by klifforth on Sept 4, 2006 14:34:17 GMT
ja endelig pernille du kan skam godt være med.. har du tænkt dig at lave en ny rolle så?? eller hvordan med det?
[glow=red,2,300]-klifforth-[/glow]
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Sept 6, 2006 12:11:14 GMT
ja naturligvis... helt ny rolle... derfor, hvis i har noget materiale om klanens fortid (har læst det der står ovenfor) som er nødvendigt at vide, er der så nogen der kunne sende det til min mail måske? min rolle bliver bue skytte, er det muligt at spille med på gult bånd? har en dum hofte, som går af led for et godt ord...
|
|
|
Post by klifforth on Sept 13, 2006 13:28:05 GMT
altså du må gerne bruge gult bånd.. så kan du bare heller ikik rende rundt med bue.. jeg skal prøve i løbet af ugen eller starten af næste uge at skrive noget ned. men ellers har vi faktisk ikk lige noget.. men skal nok sende dig noget.
hvis det er så send mig noget om hvordan du havde tænkt dig at spille din rolle..
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Sept 14, 2006 12:11:35 GMT
ok... ses i skoven så... (er der noget specielt man ska' ha' med??)
|
|
|
Post by Nielsha on Nov 21, 2006 22:15:38 GMT
vi har besluttet at rogevald er en åben gruppe alle kan være med eller mod os så snak med mig eller andre i rognvald hvis du vil have din rolle der jeg ved godt at vi tit holder andre uden for men det er ikke vores politik. ;D
|
|