|
Post by Anders Japsen on Jan 15, 2007 14:00:08 GMT
Til dem der gerne vil vide noget mere om Egevelt er der lige noget info her:
Egevelt er den største klan i den sydlige del af hertugdømmet Blådalene som ligger nordvest for det hellige bjerg Roulon hvor fuglen Rok står og vogter over sit sidste æg midt i Roulassin. En af de første Rouliske krigere var Egevelt krigeren (-ridderen) som efter mange store bedrifter og heltemodige gerninger fik tildelt det område som nu heder Egevelt. Da han døde blev han begravet i en høj i Egevelt hvor der kort efter voksede et kæmpe egetræ frem som stadig står der den dag i dag. På det sted har vi i dag tingsted. Egevelt er en druidetro klan da et hjørne af Egevelt er beboet af druider og nogle få jægere. De to mest velhavende familier er familien Egevelt (som nedstammer fra Egeveltkrigerens førstføde søn) og min familie ;D (som nedstammer Fra Egeveltkrigerens eneste datter).
|
|
|
Post by klifforth on Jan 15, 2007 15:29:04 GMT
lige som en lille hurtig pointe, så kan et sværd også være lige så godt som både skjold og sværd.. man skal bare kunne finde ud af og bruge et sværd, eller lære det..
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Jan 15, 2007 22:10:05 GMT
Har fundet mig en træner... er ikk sjovt at falde hele tiden Tror han er go, så forhåbentlig kan jeg LIDT mere næste gang (hvilket ikke burde være så svært...)
|
|
|
Post by Anders Japsen on Jan 16, 2007 11:11:20 GMT
En træner i rollespil?
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Jan 16, 2007 13:46:34 GMT
Mja... træner i sværdkamp. Han er rutineret laiver (tidligere harren) og har trænet japansk kampkunst (Arnis - sværd, stok, dagger m.m.) gennem de sidste mange år. Han har vist udviklet en måde at bruge nogle simple sværdteknikker effektivt (og sikkert!) i live, og ham begynder jeg så at lege med fra og med næste uge Ved ikke hvordan det ender, men om ikke andet får jeg da lidt mere sværd-rutine til næste gang
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Jan 16, 2007 15:36:28 GMT
skal man bare have boet i Blådalene, for at kunne være medlem af Egevelt??
|
|
|
Post by Anders Japsen on Jan 16, 2007 20:25:55 GMT
Det kræver at man er fra Egevelt for at være med i Egevelt, men så længe du er rouler er du velkommen i vor midte
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Jan 17, 2007 16:31:05 GMT
okay, kunne godt tænke mig at joine egevelt så.. meeen skal nok lige sættes lidt ind i historie og sådan
|
|
|
Post by Anders Japsen on Jan 18, 2007 13:48:00 GMT
Det lyder da godt Egevelt har faktisk ikke så meget historie endnu men vi burde måske holde et klanråd og finde på noget, men så længe du ikke ligner når der tales om Egeveltkrigeren, Blådal, druider eller egetræer, kan det ikke gå helt galt
|
|