|
Post by ADMIN on Jul 31, 2004 21:27:09 GMT
Hej alle Klankrigere,
Her er vores nye forum, hvor vi kan diskutere alt hvad der har med os at gøre. Håber at I vil bruge det flittigt.
Jeres nye General-sergent, Aidan/Christoffer
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 31, 2004 21:31:42 GMT
Hej Klankrigere,
Jeg tænkte på om vi ikke skulle indføre et slags våbenbroderskab. Ideen gå i alt sin enkelthed ud på at alle finder en eller eventuelt to partnere, som de så skal holde sammen med i kampe og også eventuelt dele mad med. Ideen er at når man er to kan man nemmere lave den ulveflokstaktik vi bruger i klankrigerne og man får nogle par som kender hinanden og hinandens kampstil og kan drage nytte af det. Man kan bygge spil op omkring det og det mindsker forvirringen i kamp at man ikke er helt overladt til sig selv. Nå bare endnu en ide fra mig, men kom endelig med feedback.
Noget helt andet jeg syntes der også mangler i klankrigerne er klaner. Hvem er i egentlig?? Hvilken klan hører I til?? Hvor gamle er I?? altså har I en rolle klar? Prøv at finde på historier til jeres udstyr eller kom op med grumme historier om hvor seje jeres fædre er og hvor store krigere de var. Og hvad er jeres mål med at være i Nordlenet?? Er I her for at vise jers værd som Roulere inden I tager hjem og dyrker jorden og hænger sværdet over kaminen eller håber I på at vise nok evner til at blive optaget i en garde, eller har I noget at hævne mod nogen? Hvis nu alle lod mere af vores rolle skinne igennem så kunne det blive rigtigt fedt.
Skriv hvad I synes.
-Christoffer/Aidan
|
|
|
Post by ADMIN on Oct 4, 2004 20:02:19 GMT
Her er et oplæg jeg skrev om klankrigerne, hvorunder man også kan finde de 8 retningslinier. Jeg håber at I vil komme med noget feedback på det, især mine sergenter, men også meget gerne jer andre, så jeg ved hvad I synes. Desuden ros og klap på skulderen til jer alle, I kæmpede som løver og det er ikke gået ubemærket forbi. Lad vores mod, vores udholdenhed og vores ofre være vores adelsmærke.
Klankrigerne.
Hvad er klankrigerne? Klankrigerne er unge, frie rouliske mænd, bondesønner, der er taget i krig for at vise deres værd. De kommer ikke primært fra de finere familier, eller ridderstanden, men er en blanding af bondesønner, håndværkersønner, og måske en enkelt præstesøn hist og her. Da de fra beskedne hjem har de ikke det store udstyr når de kommer frem til Fort Keltos for at slås under Marsken, men dem, der overlever deres første tid, erobrer ofte bedre udstyr fra døde fjender. Derfor ser man også garvede og veludrustede veteraner blandt klankrigerne. Ydermere lederen af klankrigerne en ikke adelig, der er specielt udnævnt af Marsken og har rang af Generalsergent, den højeste rang en ikke adelig kan få.
Hvordan er Klankrigerne bygget op? Klankrigerne er delt i 2 kompagnier, et let og et tungt, der begge er ledet af Generalsergenten. Under sig har Generalsergenten 2 kompagnisergenter, der hver har den daglige ledelse af de to kompagnier. For at hjælpe dem i deres opgaver har hver Kompagnisergent mindst 1 Klankorporal, der rangerer højere end almindelige korporaler. Disse tre grader Generalsergent, Kompagnisergent og Klankorporal er grader man bliver udnævnt til, og udgør kommandogruppen. Det menige mandskabhar rang fra Vard til Korporal. Pænt opstillet ser det sådan ud:
Generalsergent Den øverste officer i Klankrigerne. Alle kan nå denne rang og få deres egen klankrigergruppe, men det kræver mod, udholdenhed og nogle spektakulære bedrifter på slagmarken.
Kompagnisergent Kompagnisergenter har, som titlen antyder, kommandoen over et kompagni og er dem, der er tættest på Generalsergenten. Kompagnisergenter er gerne garvede veteraner, for de skal kunne handle på egen hånd og formå at styre de stolte rouliske krigere.
Klankorporal Klankorporalen er Kompagnisergentens højre hånd. Det er ham, der tjekker folks udstyr, holder folk i gang, holder ro i geledderne osv. En helt uundværlig hjælp for de fleste Kompagnisergenter.
Korporal Dem, der har været klankrigere i en måned (een 1. søndag) og deltager i det afsluttende møde (og i øvrigt er blevet veteraner) bliver udnævnt til korporaler. Veteran Når en klankriger har deltaget tilfredsstillende i et slag og har lært de 8 retningslinier udenad bliver han udnævnt til veteran.
Vard Enhver ny klankriger starter med rangen Vard.
De tre første range er primært æresbevisninger. Man bliver ikke givet kommandoen over bestemte underordnede, men i mit fravær (hvis f.eks. en lille gruppe bliver sendt ud på en særlig opgave) tager den af højeste rang kommandoen. Desuden forventes det at man viser respekt overfor de af højere rang.
Er der noget specielt ved Klankrigerne?
Klankrigerne er som sagt delt i 2 kompagnier, et let og et tungt. Det tunge, hedder Varderne kæmper som andre tunge infanterikompagnier, nemlig i tætte formationer. Varderne står fast, som en mur og beskytter Roul-Assin med sværd og skjold, roulisk mod og stædighed.
Det lette hedder Ulvene og kæmper ikke som de tungt udrustede enheder, men mere som let infanteri. Ulvene kampmetode kan bedst beskrives som en slags ordnet kaos. Ulvene er generelt letbevæbnede så de er hurtige og det er ikke deres opgave at danne hærens faste formationer. Dette sørger de forskellige garder for, mens klankrigernes opgave er at omringe og forvirre fjenden og sørge for at rykke hen, hvor der er brug for dem.
Der er nedskrevet 8 retningslinier (ikke regler) for hvert kompagni, som klankrigerne forventes at lære udenad:
Retningslinier for ulvene
1. Vis ikke træthed. (det smitter både dig selv og andre) 2. Vi vinder slagene ved at løbe. (ikke væk selvfølgelig) 3. Forvent ikke kommandoer ovenfra. (tænk selv) 4. Brug dit sværd. (sørg hele tiden for at være i gang - det er ikke din opgave at stå i en formation og vente) 5. Undgå at fjenderne bruger deres sværd. (angrib primært fjender, der allerede er i kamp). 6. Omring fjenden (det er en fælles opgave at sørge for at der er roulere hvorend fjenden vender sig). 7. Angrib i ryggen (det er ikke uærefuldt, når først slaget er i gang). 8. Yd ikke modpres (træd til side for fjendens formation fremfor at forsøge at stå imod).
Retningslinier for Varderne
1. Vis ikke træthed 2. Slaget vindes ved at stå fast 3. Formationer bygger på sammenhold og tillid 4. Hold øje med din formation 5. Forvent ordrer ovenfra 6. Adlyd blindt ordrer i formation 7. Yd modpres 8. Disciplin skal vises, høres og mærkes
Disse retningslinier skal man kunne udenad for at blive veteran, men tro ikke det er nok bare at kunne dem udenad, man skal også have forstået dem og ens kompagnisergent, som man aflægger prøven til vil spørge ind til nogle af reglerne, og så må man hellere vise at man har forstået ideen med dem.
Hvorfor skulle jeg dog spille Klankriger?
Klankrigerne er et godt sted at starte som ny rollespiller i Hareskoven. Her vil du få tid til at lære stedet at kende og sætte dig ind hvordan du spiller rollespil. Samtidig bliver der i sagens natur, da klankrigerne er det de er, ikke sat store krav til din udrustning. Her kan du starte med bare et sværd, og se om det er noget for dig. Mangler du en dragt, kan vi måske låne dig noget.
Okay, det lyder godt, men hvordan spiller jeg så Klankriger?
Egentligt er det ikke sværere end at møde op til Første Søndag i Hareskoven, og så slutte dig til Roulergruppen under briefingen. Der er rollespil hver første søndag fra september, og det starter ca. kl. 10. og slutter ca. kl. 17. Det er nemmest at tage s-toget til Hareskoven st. og så bare følge med strømmen af rollespillere hen til briefingen.
Ahh, det tror jeg godt jeg kan finde ud af, men er der nogen jeg kan kontakte omkring nærmere detaljer?
Selvfølgelig er der det. Du kan ringe eller skrive til undertegnede, Christoffer Payall, på 32971032/61103766 eller mail christoffer@roul-assin.dk
Tjek, 10-4 gummiand, men lige her til sidst, kunne man se et eksempel på en klankrigerrolle?
En Klankrigerrolle kunne se sådan ud.
Navn: Ulrik Baldursøn<br>Alder:19 Position i søskendeflokken: yngste søn ud af 2 Ægte/uægte: Ægte (selvfølgelig!) Religion: Druidetro Klan: Edana Jarldømme: Marken Fader: Baldur, har fæstet en større gård fra Ridderen af Edana, og er almindeligt anset. Stand og velstand: Bondesøn<br>Brødre: 1, Ernst på 26, der er ved at være færdig som karl på en gård i nærheden og nok snart fæster en selv. Udstationering: Nordlenet Adelig overherre: Ridder Aneurin III af Edana Landsby: Arland i området Edanahorst nærmeste fæstning eller donum: Caer Edana Moder: Cecilia
Selvom Ulriks hu mere står til smedehåndværket og pigerne fra landsbyen, må han ligesom alle andre unge rouliske mænd vise sit værd i krig. Derfor er han netop ankommet til Fort Keltos for at melde sig til Klankrigerne, hvis leder også er en bondesøn af Edana-klanen. Dog har han efter aftale med sin adelige overherre og den lokale smed, fået lov til kun at tjene i et år, for så at vende hjem og komme i smedelære.
Perfekt, Jeg vil spille Klankriger næste gang jeg er i Hareskoven!!
|
|
|
Post by MAO on Oct 4, 2004 22:36:39 GMT
Godt at vi får flere ting på siden. Vi må se at få plads til flere ting inde på den rigtige side. Den første rang hedder Varg (ulv) ikke Vard
|
|
|
Post by ADMIN on Oct 5, 2004 7:05:15 GMT
Jo, den hedder vard! Vard betyder beskytter, fordi klankrigerne kæmper for at beskytte Roul-Assin. Egentlig bliver Klankrigerenheder kun dannet når Roul-Assin er i fare, men eftersom der stort set er krig hele tiden har Klankrigerne fået et vist permanent præg over sig. Vi er ikke ulve, der kommer når krig og misvækst breder sig, ødelæggelsens drabanter, men frie rouliske mænd, der er ude for at beskytte deres land, deres hjem, deres familie og deres marker.
Fremad, Fremad Klankrigere Fædrelandet er i fare! Roul-Assin kalder på sine krigere!
-Christoffer
|
|
|
Post by ADMIN on Oct 18, 2004 20:17:57 GMT
Ked af at jeg ikke lige har fået skrevet mere, men der har været meget arbejde.
Klankrigerne bliver, så vidt jeg kan forstå på Marsken, delt, så Martin K. (Frank) får sit eget kompagni. Dette er godt, for det betyder at der er mange af os. Derudover er der en del klankrigere, der er på prøve ved Den Sorte Legion, hvilket jo kun viser vores alsidighed og vores kvalitet. Men dette betyder ikke at I skal hvile på jeres lauerbær, gå ud og fortæl jeres venner om os, fortæl hvor seje vi er og tag dem med næste gang.
Klankrigere! Til våben!! Roul-Assin kalder på jer!!
-Christoffer
|
|
|
Post by danni on Nov 11, 2004 18:34:30 GMT
hej alle klan krigere ;D
jeg er leder af bjørnene (de tugt pansrede folk) jeg forventer at min arme kommer til at arbejde sammen med de andre armer og at vi er fælles om at skabe et fedt spil for de nye som kommer til roulerne hver gang. sidste søndag var vi virkelig mange (Martin talte os til 65) og jeg håber så sandeligt at vi er lige så mange næste gang og allerhelst flere. og så håber jeg da at næste gang bliver lige så fedt og at vi alle sammen får lidt flere mænd så vi virkelig kan sparke R Ø V!!!
Til Christoffer: sidste gang var du der ikke, men vi har delt klan krigerne op sådan at jeg Danni (Flemming) har kontrol over de tungt armerede tropper. og Martin (Frank) har kontrol over de lette tropper. jeg håber at du kan indfinde dig med ændringerne eller ved jeg ikke hvad der kommer til at ske.
hilsen Danni.
|
|
|
Post by MAO on Nov 11, 2004 20:46:00 GMT
Bare rolig Danni. Christoffer (Aidan) var selv med til at skitsere den nye inddeling sammen med mig inden søndagen oprandt. Din deling hedder et kompagni. Kompagnierne skal have et stampersonale på 3-4 personer der helst skal være korporaler. Men ligger under for reglerne om størrelsden på et kompagni (7-13 mand). Det vil sige at vi kommer til at fordele folk mellem de to kompagnier for fremtiden, men idealet er da selvfølgelig at få nogle gennemarbejdede grupper. Et kompagni skal have - et navn - en kompagnisergent (dig) - mindst en korporal - et banner (der afspejler navnet) - (og med tiden) et vers eller en sang Godt arbejde, og god fornøjelse i fremtiden.
|
|
|
Post by ADMIN on Nov 14, 2004 22:15:45 GMT
Det tunge kompagni:
Nye Retningslinier: Vis ikke træthed Som i Klankrigerne; det smitter og gør alle trætte. Slaget vindes ved at stå fast Så længe vi bliver stående ikke lader fjenden komme igennem er vi pokkers svære at få has på.<br>Formationer bygger på sammenhold og tillid Jeg kæmper bedre og bliver stående længere når jeg kender ham ved siden af og vi stoler på hinanden. hvis jeg ikke kan være sikker på min sidemands kampvilje kæmper jeg ikke 100% Hold øje med din formation For at formationen virker skal du hele tiden være en del af den. Forvent ordrer ovenfra Det er ikke din pligt at bevare et overblik. Adlyd blindt ordrer i formation Det er nemlig din officer eller sergent, der bevarer overblikket og tager beslutningerne. De ordrer han giver skal adlydes blindt. Ingen diskussion. I en kampsituation er der hverken tid eller plads til det. Altid et skridt fremad og yd modpres Vi bryder fjendens stormløb ved at tage et skridt frem og stå fast. Disciplin skal vises, høres og mærkes Formationer fungerer ved discliplin og den skal lyse ud af jer. Dette vil samtidig også skræmme fjenden.
Det var de foreløbelige retningslinier til det tunge kompagni i klankrigerne, hvad synes I?
For ligesom at få bedre tid til at få dem gennemarbejdet foreslår jeg at vi alle mødes, så mange som muligt enten den mandag d. 22, lørdag d. 27 eller søndag d. 28 og øver lidt kamp i formation. Jeg prøver at høre nogle af de andre fra garderne om de vil komme og slås med os, men ellers må vi se hvad vi gør. Forslag til steder modtages også gerne, men to bud kunne være Kløvermarken på Amager eller ude ved Vestamager station.
Feedback tak.
-Chistoffer/Aidan
|
|
|
Post by anderlui on Nov 15, 2004 16:54:38 GMT
Reglerne er helt ok. Der er bare ikke så meget klankriger over dem, men det går nok . Klankriger kampdag, det lydder godt. Jeg kommer hvis jeg kan. Ved ikke hvor Kløvermarken ligger og hvordan man kommer der ud men det kan du vel fortælle mig. Vestamager station ved jeg hvor ligger, men der er bare lidt meget ødet og kedeligt der ude. -Anders Lui/Andros
|
|
|
Post by klifforth on Nov 17, 2004 20:17:32 GMT
hey hey alle sammen
til alle jer som var med i ulvegarden ( det lette kompani) jeg håber at se alle jer alle sammen næste gang. hvor jeg udnævne nogle af jeg til koporaler.
og lige til jer alle andre så hedder jeg ikk Frank mere jeg hedder Sigvald Rognvald.
-klifforth- (martin)
|
|
|
Post by danni on Nov 20, 2004 19:53:06 GMT
ok fedt nok med alle de der mange regler.
skal nok få diciplin over mine mænd (DICIPLIN. DICIPLIN. DICIPLIN OG ORDEN) men du forventer ikke at vi kan alle dine regler til punkt og prikke vel? men det skal vel bare foregå sådan at vi kender til at gruppeføren fortæller alle under ham hvad de skal gøre hvornår, hvordan, og hvor eller hvordan havde du tænkt dig det Christoffer??
og så lige til Ander Lui: jeg regner med at finde ud af hvem der bliver corporaler her næste gang, men giv mig lige en reminder om at du gerne vil spille det og så må vi se på det der fra.
og så lige tak for jeres støtte både Ander Lui og Jonas håber at i holder jeres ord og møder frem næste gang for der har vi alle brug for jer til en længe ventet kamp mod luminaderne.
Hilsen Danni (Flemming)
|
|
|
Post by ADMIN on Nov 21, 2004 21:51:44 GMT
Danni, I skal lære de retningslinier udenad, det er en ordre! Men jeg vil give jer et rimeligt mål af tid til at lære dem i. Nu er vi delt så der er et tung og et let kompagni, så nu er der ingen grund til at vi ikke skal kunne retningslinierne. Før var Klankrigerne en udstyrsmæssigt meget blandet gruppe, hvor de originale Klankrigerregler ikke altid kunne bruges (plus der var mange slag omkring Fort Keltos), men nu er det jo rettet op på, så nu er der ingen undskyldning. Der er kun 8 retningslinier!
Alle i kompagniet adlyder kompagnisergenten, det vil sige dig. Retningslinierne hænger indbyrdes sammen, så de danner et hele og det skal forblive sådan. Jeg er i virkeligheden ikke sikker på hvad du mener helt præcist? Retningslinierne er klare og grundlæggende. Det er grundlaget for den måde dit kompagni kæmper på. De er ikke noget, der bliver trukket ned over hovedet på dig, men den måde det rent faktisk fungerer på. På linien i porten til Fort Keltos var de fleste af retningslinierne faktisk i brug; vi gjorde præcis som lederen af linien beordrede det, vi holdt øje med dem på hver side af os så vi bevarede formationens form og vi stod fast. Er der mere du er i tvivl om/ikke forstår, så smid mig en mail.
Og til både dig og Frank...øhh Rognvald, så er det MIG, der udnævner folk og MIG, der hører folk i om de kan deres regler. Bare en lille reminder. I er stadig Klankrigerer og jeg er stadig Generalsergent!
-Christoffer/ Generalsergent Aidan
|
|
|
Post by klifforth on Nov 22, 2004 7:19:20 GMT
mao sagde at danni og jeg skulle finde en korporal i både den tunge og den lette gruppe. så det gør vi jo når vi har fået en odre fra marsken.
og det hedder sigvald rognvald. (ingame)
-klifforth-
|
|
|
Post by ADMIN on Nov 22, 2004 10:11:25 GMT
Ja, I skal finde dem, men det er mig der ultimativt udnævner dem og det er mig, der afgører om de er værdige. I får jo mere kontakt til jeres mænd end jeg nok gør, så det bliver jer der indstiller dem til forfremmelse, men mig, der afgører sagen. Voilá, samarbejde af højeste karat.
-Christoffer
|
|
|
Post by danni on Nov 22, 2004 13:44:35 GMT
ok så da!
så må jeg jo nok hellere til at læse lidt mere på dem. hi hi
ok har fattet det der med udnævnelserne og kan godt se hvad du mener.
hilsen Danni (Flemming)
|
|
|
Post by ADMIN on Dec 9, 2004 19:08:37 GMT
Hej alle Klankrigere.
Tak for sidst, det var en god dag, selvom vi fik lidt tæsk. Vi var jo ikke så mange som vi plejer at være, men lad os håbe at det ændrer sig til næste gang. Men til jer der var der; thumps up, skulderklap og meget andet, i gør det godt.
-Christoffer aka Generalsergent Aidan
|
|
|
Post by cloudthesky on Mar 3, 2005 11:58:40 GMT
Hey Jeg ville bare lige høre om man bare skal slutte sig til jer, eller om man først skal snakke med en af adminastrator skrive tilbage
|
|
|
Post by Joakim on Mar 3, 2005 17:02:23 GMT
Du behøver ikke skrive til admins. Vi styrer bare forumet : )
Hvis du vil være klankriger kan du enten komme ud i skoven og være med! Eller skrive til Christoffer Payall, som styrer Klankrigerne.
Selvfølgelig kan du også bare skrive direkte på forumet. Vi svare på alt : )
Og husk at skrive til mig eller i mad-tråden hvis du kommer ud på søndag og vil have mad. Det koster 20 kr og smager godt! : )
Håber vi ses!
|
|
|
Post by klifforth on Mar 3, 2005 22:02:20 GMT
som joarkim siger skal du bare skrive på forumet. eller til christoffer eller til mig. jeg leder de lette klankriger (ulvene) så hvis du ikk har noget rustning på skal du nok snakke med mig...
men kom endelig ud og spil med os. det er fedt..
[glow=red,2,300]-klifforth-[/glow]
|
|
|
Post by ADMIN on Apr 18, 2005 18:53:29 GMT
Hil Jer Rouliske krigere!!
Jeg vil minde jer om at det er næste gang at I skal aflægge prøver og der skal I kunne retningslinierne udenad. Jeg har opdateret indlægget om Klankrigerne struktur, så der står alle retningslinierne for begge kompagnier, så nu er der ingen undskyldning.
-Christoffer
|
|
|
Post by klifforth on Apr 19, 2005 20:17:19 GMT
okey.. fedt.. jeg kan dem allerede.. de er: 1. Vis ikke træthed. (det smitter både dig selv og andre) 2. Vi vinder slagene ved at løbe. (ikke væk selvfølgelig) 3. Forvent ikke kommandoer ovenfra. (tænk selv) 4. Brug dit sværd. (sørg hele tiden for at være i gang - det er ikke din opgave at stå i en formation og vente) 5. Undgå at fjenderne bruger deres sværd. (angrib primært fjender, der allerede er i kamp). 6. Omring fjenden (det er en fælles opgave at sørge for at der er roulere hvorend fjenden vender sig). 7. Angrib i ryggen (det er ikke uærefuldt, når først slaget er i gang). 8. Yd ikke modpres (træd til side for fjendens formation fremfor at forsøge at stå imod). [glow=red,2,300]-klifforth- [/glow]
|
|