|
Ragil
Nov 8, 2005 21:58:33 GMT
Post by andersrasmussen on Nov 8, 2005 21:58:33 GMT
Ang. mod-cermoni.
Jeg er stadig i tænke boks på, om det vil være en god idé. 'Teologiske' og kulturelle debatter og intriger fraktionerne imellem er godt nok det vi rent faktisk vil opnå med det baggrundshistorie element, men jeg tror først vi skal have slået Ragil-'skolen' helt fast.
Men jeg kan overtales.
Anders
|
|
|
Ragil
Nov 9, 2005 8:59:17 GMT
Post by MAO on Nov 9, 2005 8:59:17 GMT
Vi skaber nogle partier.
Mine livvagter og Den Sorte Legion vil udgøre kernen i Ragilpartiet. Det er klart at de to partier ikke skal fare i flæsket på hinanden endnu, men at Druiderne skal have en tilsvarende måde at markere sig på, når ragilmanden prædiker.
Jeg tror at der skel sendes en ekspedition af helt unge roulere til Druidelunden næste gang.
|
|
|
Ragil
Nov 9, 2005 13:17:21 GMT
Post by Joakim on Nov 9, 2005 13:17:21 GMT
Indoktrinering! BUH!
Hvordan kan en rouler vise sig som en god ragiltro soldat/ridder/rouler?
|
|
|
Ragil
Nov 9, 2005 14:11:33 GMT
Post by Kasper Friis Hansen on Nov 9, 2005 14:11:33 GMT
For det første ved at deltage i Ragil ceremonier.
Derudover kan man også tale lidt om sin tro engang imellem.
Men måske ville det være en god ide med en slags ragil Sharia. En slags forskrifter for hvordan Ragiltro skal opføre sig og hvad man må og ikke må som ragiltroende.
Kasper
|
|
|
Ragil
Nov 9, 2005 18:37:19 GMT
Post by Galf uden login on Nov 9, 2005 18:37:19 GMT
Jeg tror vi skal passe lidt på med, allerede nu at fare ud med bål og brand, og dunke folk i ansigtet med hvad de må og ikke må. Tror vi først og fremmest, skal ha' opdrevet en flok som gider at spille ragiltro, og få dem sat ordentligt ind i det. Således at vi ikke risikere at de springer fra igen fordi de synes det er for hårdt, og måske ikke helt forstår forskellen mellem ragil og ånderne. Man kunne eventuelt om 2-4 spilgange, slå det fast at ragilfolkene er for slappe og Guden kræver retningslinjer, og først der begynde på at kræve en vis form for opførsel.... ellers er jeg bange for vi taber projektet på gulvet og får svært ved at komme igang igen
|
|
|
Ragil
Nov 10, 2005 8:55:43 GMT
Post by MAO on Nov 10, 2005 8:55:43 GMT
Et særligt kampråb og en særlig dødsbøn for de ragiltroende roulere.
Men egentlig synes jeg det er fint hvis flertallet tilhører en gråzone mellem de to yderpunkter. Ellers risikerer vi at det ene yderpunkt tipper balancen, og det ville være skidt som tingene ser ud. Gråzoneroulerne kan udgøre en buffer mellem de to fraktioner
|
|
|
Ragil
Nov 10, 2005 12:41:49 GMT
Post by Joakim on Nov 10, 2005 12:41:49 GMT
Nogle af os skal jo altså være meget troende og lidt strikse
|
|
|
Ragil
Nov 10, 2005 16:31:38 GMT
Post by Kasper Friis Hansen on Nov 10, 2005 16:31:38 GMT
Thoralf du misforstår mig. Det behøver ikke være kedelige ting som: du må ikke spise kød eller drikke øl og du skal for øvrigt altid hoppe på et ben når du slås.
Det kan være ting som en dødsbøn inden du går i kamp, nogle bestemte besværgelser(bandeord) som man bruger, osv.
Det skal selvfølgelig være fedt at spille på.
Kasper
|
|
|
Ragil
Nov 10, 2005 19:39:16 GMT
Post by dines on Nov 10, 2005 19:39:16 GMT
Vi kunne jo starte med en hel simpel ting. For at være en troværdig ragil tilbeder, skal man bære den røde farve som en del af sin udklædning. Det behøver jo ikke være hele dragten, men måske bare et tørklæde eller lignende. Måske vi skal flette rødt ind i nogel af vedexerne ?
Dines
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
Alt er sagt med et blink i ?jet...
|
Ragil
Nov 10, 2005 21:00:48 GMT
Post by Thoralf Hansen on Nov 10, 2005 21:00:48 GMT
KAsper: Sorry, jeg havde vist lige fået det fortolket i den gale hals.. synes det lyder rigtig godt at starte med nogle småting eksempelvis nogle forskellige tilråb, og bønner inden en givet kamp.
Joakim: Regner helt klart med, at dine folk vil slå hårdt ned på personer som ikke udviser Ragil den respekt han har krav på :-)
Dines: Synes at Vedex kunne være en god idé til de almindelige roulere, men hvad med legionen? Måske skulle vi prøve at få smidt ragils symbol ned på en halskæde af en art... Har dog ikke lige på stående fod noget foreslag til hvordan..!!??
|
|
|
Ragil
Dec 5, 2005 7:49:49 GMT
Post by karina on Dec 5, 2005 7:49:49 GMT
Ja, så er der lidt brænde til bålet Som vor "kære"... hehe... Ragilpræst kan se (på billederne fra december), var mange Roulere samlet for at frelse en kriger, der blev dødeligt såret under en Jorgo maning. Denne sermoni blev IKKE udført af en Ragilpræst...... men en druide. Og så vidt jeg kan se, så er der deltagere, som egentlig er Ragiltro... Om ikke andet - så er der i hvert fald noget at samle sammen på til januar, Thoralf
|
|
|
Ragil
Dec 5, 2005 7:51:57 GMT
Post by karina on Dec 5, 2005 7:51:57 GMT
Joakim: Mht. at være meget troende og lidt strikse. Så er det jo bare endnu en måde for dig at hundse rundt med de andre på.....
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
|
Ragil
Dec 6, 2005 20:41:52 GMT
Post by Thoralf Hansen on Dec 6, 2005 20:41:52 GMT
WOW Det er fandme en vild ting I har gang i på de billeder!!! Får nærmest lyst til at smide den røde kofte langt væk, og blive druidetro på fuldtid... Øhh, en mindre brist i min ellers velfungerende hjerne Den bliver svær at leve op til, både in-game og off-game, der skal seriøst gode ideer til at komme i samme liga som det ritual. Nå, men nu til den sjove del: Det er da klart at Ragli bliver vred, når man ikke påkalder ham ved rette navn. Den mægtige krigsgud viser blot sin styrke, og prøver at vise den rette vej for hans udvalgte folk... læg mærke til at ingen Ragiltro personer kommer til skade under denne ceremoni.. Desværre er der jo en uheldig episode med marsken, på den anden side, må denne besættelse bare være et tegn på, at Marsken burde smide druiderne for porten. Kan forresten godt li' at det er ragils farver den sårede kriger bliver svøbt i, mon ikke druiderne selv er ved at komme i tvivl... OG ja jeg skal nok samle op... og mere til hvis det bliver nødvendigt (DET GØR DET ;D)
|
|
|
Ragil
Dec 6, 2005 21:48:49 GMT
Post by Kasper Friis Hansen on Dec 6, 2005 21:48:49 GMT
Og hvis du mangler ideer så hjælper det altid hvis man er flere til at supplere og inspirere hinanden.
|
|
|
Ragil
Dec 6, 2005 23:26:20 GMT
Post by MAO on Dec 6, 2005 23:26:20 GMT
Husk at frygten for ånderne ligger dybt i alle roulere. Ragil kan ikke fjerne denne frygt, men er midlet til at beskytte sig. Den Ragil tro rouler ville aldrig håne ånderne og deres vej. Den slags hovmod står for fald. Som en kristen der ikke tør pløje for tæt på en gammel gravhøj...
|
|
|
Ragil
Dec 7, 2005 11:08:34 GMT
Post by andersrasmussen on Dec 7, 2005 11:08:34 GMT
Jeg er helt sikker på at det fejlslagne ritual skyldes at der var Ragill tro roulere blandt de deltagne... men det får jeg jo nok rig mulighed for at tale om - og have forskelligrettede meninger om...
Well, jeg kan jo nok ikke assistere dig særlig meget med at lave ritualer når vi står ude i skoven, men jeg hjælper gerne med råd og lign. og måske kan jeg også overvære dem på afstand og kommentere lidt.
Det bedste er dog klart bare at kaste sig ud i det og gøre noget - foberedelse lønner sig, men er ikke en nødvendighed.
Anders
|
|
|
Ragil
Dec 7, 2005 12:35:30 GMT
Post by Joakim on Dec 7, 2005 12:35:30 GMT
Bah, selv ragiltro roulere har vel en lyst til at rejse en falden roulere. Uanset tro er han rouler og kriger!
|
|
|
Ragil
Dec 7, 2005 12:50:48 GMT
Post by MAO on Dec 7, 2005 12:50:48 GMT
Sådan! Men druiden må selvfølgelig gerne være skeptisk..
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
|
Ragil
Jan 4, 2006 21:23:35 GMT
Post by Thoralf Hansen on Jan 4, 2006 21:23:35 GMT
Forberedelse er altid en god ting!
Mht. på lørdag, så ved jeg altså ikke om der bliver bikset noget større sammen, ligger lige i en (dejlig) eksamensperiode, så jeg har travlt med at læse op. Men har snakket med et par stykker om at udføre en mindre gudstjeneste efterfulgt af et kommunionsoffer, hvor de som ønsker det kan bekende der tro og hengivenhed til Ragil.
Men hvis der er specielle ønsker, så bliver de måske opfyldt efter kl. 15.20 i morgen (første eksamen overstået)
|
|
|
Ragil
Jan 5, 2006 11:58:57 GMT
Post by Kasper Friis Hansen on Jan 5, 2006 11:58:57 GMT
Kunne vi ikke kalde det noget andet end gudstjeneste. Det lyder så kristent Men ellers lyder det fint.
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
|
Ragil
Jan 5, 2006 17:44:50 GMT
Post by Thoralf Hansen on Jan 5, 2006 17:44:50 GMT
Messe?
Men vi kan jo ikke komme uden om at kommunionsofferet, som jeg havde i tankerne, kan forveksles med den kristne nadver! sorry... men kunne ikke lige komme på noget orginalt, hvor den diskurs vi fører ikke forbinder ritualerne med noget kristent! ( dette er jo et generalt problem)
|
|
|
Ragil
Jan 5, 2006 19:06:22 GMT
Post by MAO on Jan 5, 2006 19:06:22 GMT
Offerceremoni. Ingen guder i Niraham giver ved dørene, så der ville alligevel ikke være nogen religiøse handlinger der ville give mening uden et offer.
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
|
Ragil
Jan 5, 2006 20:06:34 GMT
Post by Thoralf Hansen on Jan 5, 2006 20:06:34 GMT
Selvfølgelig skal der være et offer, det var bare fordi jeg havde i tankerne, at folk skulle drikke af ragilsblod, som i den myte med kalven!
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
|
Ragil
Jan 6, 2006 15:39:03 GMT
Post by Thoralf Hansen on Jan 6, 2006 15:39:03 GMT
Jeg smider lige mit udkast til prædiken/ offerceremonien op, så kan folk jo give en kommentar, og (Anders og Karina) I kan jo planlægge noget modspil! Nu ved I i hvert fald, hvad jeg kommer med i grove træk!
Roulere, vi har trængte tider, krigen i Narabond går dårligt! Imperiet står desværre stadig og banker på døren til Roul- Assin vore land. De mørke elvere rører igen på sig og deres antal er støt stigende. Samtidig er vi tvunget ind i en alliance, med Luminos. Som om vi Roulere ikke er prøvet nok, gang på gang har disse elvere stukket os i rygge, og med løgne har de bedraget os. Vi skal i den kommende tid tåle mere, end nogen af os før har villet stå mål til. Det kan vi takke Narabonds konge for! Og ikke nok med det, så er vores bagland ikke længere hvor man er sikker. Druiden påkalder sig ånder som de ikke kan kontrollere, hvilket betød at vi nær havde mistet vores Marsk. I denne mørke tid kunne det ha’ gjort mere skade end gavn: Til I roulere, der ønsker at beskytte jer selv mod denne frygt, står Ragil til rådighed, for Ragil er stærk og beskytter sine folk mod unødig lidelse, til jer som stadig tvivler lad mig citere de hellige skrifter:
Den gud, der ved sin fødsel overtraf alle guderne i sin styrke. Ved sin voldsomhed himmel og jord skælvede på. Grunden af hans styrkes storhed, han er Ragil
Han er den frygtlige, om hvem de spørger: Hvor er han? Eller om hvem de siger ikke findes. Han får fjendens ejendele til at svinde som en indsats Ved spil. Stol på ham, han er Ragil
Til De af jer som ønsker at få del i Ragils styrke, træde nærmere. Men vær opmærksom på at Ragil kan mærke jeres oprigtighed!
Fremsagt: Ragil drak blodet fra den første tyrekalv. Derpå sloges han mod fjenderne, og med større iver og kampgejst. Dem som var tvunget til jorden, drak af hans åbne sår. De faldene rejste sig, og kæmpede.
Sagt til hver mand/kvinde som drikker af kalken: Tag del i Kalvens og Ragils styrke, og rejs dig som kriger!
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
|
Ragil
Jan 6, 2006 15:42:10 GMT
Post by Thoralf Hansen on Jan 6, 2006 15:42:10 GMT
Det der mere skade end gavn, er altså ikke ment som at det kunne gavne os at marsken døde, men at det ikke ville ha været det værd at mane Jorgo, hvis det kostede vores elskede Marsk Maros liv!!! (bare for at få alt på det rene)
|
|