|
Post by jonathan on Sept 13, 2004 18:41:59 GMT
Jeg kigget i den sektion der hedeer klaner/ætter.
Nogens tro er De ti sande guder, andre er druidetro og nogen er DTSG stærk tilhænger af Rina.
Først: Hvem er Rina?
er dem der tror på DTSG "fjender" med dem der har Druidetro og hvad med dem der er Ragil troende?
|
|
|
Post by MAO on Sept 14, 2004 10:05:37 GMT
Der er grundlæggende to forskellige religioner. Der er De ti sande guder. Et system hvor bl.a. Ragil og Rina er guder. og der er Druidetroen, hvor verden blev skabt af nogle mægtige ånder for længe siden, men hvor egentlige guder snarere er mægtige væsner der lever på jorden forskellige hellige steder.
Ragil troen er en af de mest fundamentalistiske retninger inden for DTSG. Dens tilhængere afviser principielt alt hvad druiderne står for.
De fleste roulere annerkender officielt DTSG, men ofrer alligevel med druiderne. Det hænger sammen i deres hoveder, fordi de bare betragter DTSG som nogle af de oprindelige ånder. De samme roulere mener bare også at det er vigtigt at blive ved med at lave de samme ritualer som man altid har gjort, ellers vil der opstå kaos, for der er mange farlige ånder man skal forholde sig til.
Det er et alment acceptabelt kompromis, men der er ingen der står og vifter præsterne fra Narrabond om næsen med det.
|
|
|
Post by jonathan on Sept 14, 2004 15:10:05 GMT
Nogen fra Ragil Kirken fortalte mig at kun 2 af de ti sande guder var sande, hvad mener de med det?
|
|
|
Post by mavse on Sept 15, 2004 19:59:42 GMT
Jeg mener at Ragil kirken er kørt ud på et sidespor hvad angår plot og religion. Hvad de siger er nok ikke så vigtigt for dig, indtil vi får snakket os til rette med dem. ALLE de ti sande guder er sande ifølge DTSG som Ragilkirken er en del af. Det andet sludder har været en misforståelse et eller andet sted.
|
|