|
Post by andersrasmussen on Oct 23, 2004 16:49:52 GMT
Ikke for at være en smerte i røven, men jeg skal bruge mere feedback end det. Det er lidt svært at arbejde med et system der skal opløfte og intesivere et kultur spil som jeg ikke selv er eneherrer af at udføre. Samt skal fungere teknisk når jeg ikke selv skal bruge det. Hvad er godt, hvad er ikke helt godt nok.
Jeg har endda indlagt bong i mit oplæg, det plejer da ellers at få folk op af stole og skrive andet end "helt i watter" (eller måske ikke lige med watter, men I ved hvad jeg mener).
Jeg håber ikke jeg lyder for bitter, for det er jeg nu ikke.
Jeg har så selv lavet et ændrings forslag til et af ritualerne i mit system. Det var ikke helt beskrevet godt nok...
Blodets styrke Mindre ritual hvor druiden/vølven rituelt tapper noget blod fra en person og drikker dette. Dette ritual kan som en undtagelse også kastes på folk der ikke er under påvirkning af "Åndernes gunst". (personen går derefter på 0) Effekt: Druiden/vølven kan kaste 2 ekstra formularer den dag. (ritualet selv koster en formular). Er personen under indvirkning af "Åndernes gunst" får druiden/vølven også et ekstra flydende kp i en time. Eller skal det være at druiden/vølven kan kaste ydderligere én formular mere? Negativ effekt: Druiden/vølven rammes af en beruselsesligende tilstand det næste kvarter, dog uden andre reglteknisk virkning. Note: Det regnes blandt største delen af de rouliske druide enklaver som tabu at udføre dette ritual på roulere - roulisk blod skal ikke falde for den enkelte, men for folket. Forslag til anden begrundelse modtages gerne.
Sådan, så virker ritualet mere realistisk rent oplay ved at man undgår diskutioner om hvem der er fjender og hvem der ikke er, man undgår at det bliver for magtfuldt et ritual der os istand til at kaste så meget loot som vi vil. Og samtidig giver det noget kultur lige smask midt i reglerne.
Samtidig med vi lige tilpasser det sidste af systemet tænkte jeg vi måske skulle til at finde på riter og andet ingameness omkring ritualer/formularer. Fx om ritualet/formularen er tilegnet én bestemt ånd (som ved Jorgo ritualet), en gruppe af ånder eller andet. Og en lille flavor tekst vil heller ikke være i vejen, det er jo ingame - det siger WotC selv...
Så drenge og piger, vi er ikke helt færdige endnu.
Anders
|
|
|
Post by MAO on Oct 24, 2004 21:52:07 GMT
Jeg glemte at foreslå en helbredende melcirkel jeg har pønset på.<br> Alle sårede krigere samles i en stjerneform med fødderne sammen og hovederne væk fra centrum som denne *
Udenom denne stjerne af krigere lægges en perfekt melcirkel af den messende druide / vølve. (lad os finde på nogle ulemper også)<br>
Jeg ved ikke hvordan vi gør magien mere kulturel. Vi kunne anføre hvilken farve kutte der er påkrævet til hvilke ritualer.
Jeg synes også der er gjort et stort offer i vores regler for at give os en masse ulemper ved magien. De bør belønnes.
Indfør rituelle stave (a-la gandalf) til at gestikulere magisk med.
Bjørns kan være en kombo Kølle/økse/spyd hvis han vil.
|
|
|
Post by klifforth on Oct 25, 2004 15:38:46 GMT
heay hva er det der -vølve- for noget -klifforth-
|
|
|
Post by malskaer on Oct 26, 2004 12:30:57 GMT
killforth.. Vølve noget... kællinge druider... ;D med overhængende fare for at astrid bider mit hovede af
|
|
|
Post by boneluck on Oct 26, 2004 14:26:45 GMT
Synes det lyder som en god ide.... Kunne godt tænke mig en krigs le... Og her tænker jeg ikke på scythe som man ser dem alle andre steder. Men som en ÆGTE stridsle hvor at klingen bare er rettet ud.
Bjørn
|
|
|
Post by andersrasmussen on Oct 26, 2004 17:06:18 GMT
Bjørn, er det ikke bare det man kalder en glaiv (hvis det ikke har et andet fansy navn på dansk)? if so, så helt i watter, de virker ikke så godt i formationskamp som vi udføre, men er ganske gode oneO'one.
Hvis der ikke er flere kommentarer til systemet forslår jeg at vi fjerner "Opløse" og "Afværge magi", da de ind til videre er de mindst kultur understøttende ting på listen.
Yes/No? vi skal snart ha sendt skiddet til Martin - eller skulle egentlig for en måned siden.
Anders
|
|
|
Post by MAO on Oct 26, 2004 19:38:20 GMT
Vi går ikke af med vores sparsomme Antimagi.
Hvad med flere cirkler?
En antimagisk cirkel. Virker kun så længe druiden synger højest. Det antimagiske Roulerbrøl!!! Yeah!!!
Hold Staven inde i billedet i flere af formularerne.
Nej Vent.
VI holder et møde i nat, i morgen, eller i overmorgen, så får vi det på plads. Enn gang for alle.
Rock
|
|
|
Post by dines on Oct 27, 2004 10:14:10 GMT
Kanon med alle blod formularerne.
Det er jo meget passende når vi går og råber og synger om det.
At andre så vil kalde os vampyrer, må vi leve med..
Men jeg så nu gerne at vi havde noget der kunne helbrede i kamp. Man kan jo godt helbredes, hvis man ikke har været nede på 0. (nede og ligge) Men den helbrede formular jeg kan se, lammer modtagerern i 2 minutter, og så har den jo ingen værdi i kamp ?
Dines
|
|
|
Post by dines on Oct 27, 2004 10:50:35 GMT
En lidt grundigere kommentar:
Åndernes Gunst: Den er God. Der er noget sejt over at vi allesammen ofrer lidt blod, for overhovedet at kunne modtage noget buff.
Dødsvalsen: Jeg har svært ved at se den blive brugt nogensinde. Og hvis vi gør, betyder det at vigtige roulere ikke kan karakterdræbes ? Er det ikke lidt Bas ?
Magisk Resistance: Fin
Åndernes udvalgte; Han får evnen "Held i kamp". Hvad i alverden betyder det ?
Jorgos Vrede: ok
Blodets bånd: Fedt ritual, men effekten er jo latterlig ? Man kan ikke skade hinanden og hvad så?<br>Måske noget med at man deler hinandens hp som en stor flydende stak ? Man skal kæmpe side om side, begge får smerte hvis den ene bliver ramt af slag (så kan man også tælle sine flydende) ? men kan ikke heale blodsbrødre. (ellers kan den ene stå bagved og heale non-stop, mens den anden er udødelig)
Blodets styrke: Jah, mere vampyr... Lad være med at give bonus for at drikke fra folk med åndernes gunst (typisk roulere), hvorefter du siger det er tabu at gøre det. Sig hellere at det ikke virker med folk der har åndernes gunst ?
Formularer:
Åndernes kraft Kan vi ikke finde på noget andet end at man er lammet i 2 minutter ?
Åndernes styrke Effekt: Modtageren får 2 flydende kropspoint. ok, men det virker specielt, at ritualet Jorgo giver 1 flydende, mens formularen giver 2 flydende, burde det ikke være omvendt ?
Opløse: fin
Afværge magi: Den er jo ikke nødvendig, kan det samme som opløse ? Der står jo ikke under opløse at man ikke kan bruge den på sig selv ?
under alle omstændigheder syntes jeg at vi godt kan nøjes med 2 formularer/ritualer til antimagi. ikke 3 som i resistance, opløse og afværge..
Evner:
Naturens barn Ja oplagt at der kommer noget bonus til urtesystemet. men afhænger jo meget af hvordan det kommer til at se ud...
Dines
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Oct 28, 2004 8:39:11 GMT
Og så kommer mine kommentare: 1: Behøver Åndernes Gunst, tæller under de 10 ritualer/formulaer vi må have, da den jo ikke er en af disse men nærmere et forsøg på mere indgame da man skal gennem den for at være modtagrelig for magi... 2: Dødsvalsen: jeg er uenig med dines, hvis det rygtes i skoven at vi kan genoplive så står folk med valget: "bede roulerne om hjælp mod, ja noget meget stort! eller lade vores stakkels elverdruide forsvinde ud til de andre ånder" FEDT INDGAME SPIL! Forresten koster det jo, måske, en af druidernes sjæl! så det er begrænset hvor meget vi kommer til at bruge den... måske skulle vi lave det om til at en anden skal ofre sin sjæl? (det kunne vi jo så tage med ind i ritualet... Indnu mere spil ) 3: jeg synes helt sikkert at vi skal holde fast i vores opløs/afværge magi ritualer... og at vi skal holde fast i at de ikke virker mod Tara præster... - Astrid... P.S. MALSKAER! GRRRR, arrggg, grrr.... glæd dig til næste 1. søndag ;D
|
|
|
Post by andersrasmussen on Oct 28, 2004 10:27:09 GMT
Orv, verdens klasse, decideret feedback på formularerne selv.
Dines først:
Det var også det der var tanken.
Tjoo, jeg har egentlig også overvejet at fjerne den. Jeg er egentlig imod laiv ideologisk da jeg mener man skal kunne slå folk ihjel hvis man har en grund til det. Den vil nok også blive brugt så sjælent at vi bare kan have den som mirakkel magi.
Mirakkel magi er magi som der ikke står nogen stæder man kan kaste, men som man kan aftale man kaster med koordinatorerne fra gang til gang
Tjek, så er den en keeper.
Endelig! nogen der lagde mærke til mit indlagte bong. "Held i kamp" er en gammel SLOG joke, men jeg synes nu ritual grundlaget er meget godt, effekten skulle måske bare være noget andet, forslag?
Så beholder vi også den.
Whaaa, jeg tror slet ikke jeg kan fuldstændig forstå dit forslag, og det virker ganske uoverskueligt. Hvis vi nu siger den også kan kastes på folk der ikke er under indvirkning af "åndernes gunst" så kan vi jo bruge den til plot forhandlinger, yes/no? det er derudover den eneste formular/ritual der ikke direkte har noget med kamp at gøre, og jeg tænkte vi skulle kunne bare lidt andet...
Det andet giver egentlig mere mening i min hjerne, og det giver også mere kultur, at det ikke er fordi det ikke virker, men fordi det er tabu. (eller også er det bare fordi jeg tror noget er kultur når man bruger religionsfaglige udtryk som tabu).
Jeg er åben for forslag, måske bare at vi sætter tiden ned til say 30 sek? Det er en let måde at tvinge nye uerfane krigere til at spille lidt rollespil på deres sår. Og så slipper vi måske for random joe warrior der løber runtd og siger "hey, jeg skal bruge noget healing nu!", fordi han så ved det rent faktisk har en betydelig konsekvens. Derudover tror jeg også vi måske skal holde lidt igen med at heale folk i kamp. Det kan hurtigt blive betraktet som hvad vi på leet kalder BM (bad manner).
Tja, Jorgos styrke giver jo også "Bruge to våben" og virker i længere tid. Åndernes styrke skulle mere være sådan en pludselig "vi har brug for hjælp ting", mens at påkalde Jorgo i det hele taget er noget man passer mere på.<br>
Godt du synes det. Jeg mener nu selv der er forlidt roulisk i den...
Tjaa, den er jo mest ment som beskyttelse til druiden selv. Fx. hvis der kastes pege smerte eller andre kaste formularer, så kan man afværge uden at tage effekten. Man vil jo nok ikke kunne kaste opløse hvis man skriger i smerte. Men det kan godt være den ikke er så aktuel mere med det nye system.
Tjek
Synes også selv den ser nogenlunde ud, jeg har bedt Micky sende mig urte systemet, men har ikke rigtig fået noget svar. Det er vidst en ugen siden, nogen der ved om det er normalt han er så lang tid om at svare på mails?
Også astrids:
Det syns jeg den gør. Dels som Dines siger giver det nogen overvejelser for dem der ikke lige er ånde tro, vil de ofre noget for at kunne modtage eller ikke, især set sammen med din egen kommentar om "Dødsvalsen". Derudover så skal systemet helst kunne stå i evighed (det leger vi hvertfald), og det er derfor smart, at vi gennem reglerne tvinger noget af den rouliske kultur igennem. Synes jeg.
Tjatjo, jeg er stadig ikke helt sikker på denneher, vil gerne høre nogen flere kommentarer. Tror nu ikke den skal ændres hvis den skal blive.
Tjek. Er nu selv mest tilhænger af at fjerne Tara klausulen, det bliver nok for besværligt. Men den er ellers meget plot...
Thx for kommentarerne, bare kom med flere.
Anders - nu nede fra sit elfenbens tårn
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Oct 29, 2004 10:09:39 GMT
Er enig i at dødsvarslen måske bliver lidt for meget "mirakel magi"... men har vi ikke snart fjernet for mange formulare/ritualer??
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Oct 29, 2004 17:31:54 GMT
Jeg har snakket med Anders om hvad jeg mener, men vil lige smide et par hurtige ord ud så i andre også ved det.
Det er en god ide at lave dødsvalsen (aka. de forbudte trin) til mirakelmagi.
Der må gerne være bedre begrundelser for opløse og afværge end at det er anti magi, de formularer er gamle travere som må kunne modificeres/forbedres.
Tara klausulen mener jeg skal fjernes da den er en omvandrende misforståelses - og besværlighedsmagnet.
Ellers er jeg meget glad for vores system og det skal nok blivet godt.
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Oct 31, 2004 16:03:01 GMT
Jeg kan nu sadig godt lide ideen med Tara, den giver lidt mere spil og lidt flere nuancer... men jeg ved jo heller ikke så meget om at arrengere rollespil så hvad ved jeg, måske bliver det formeget...
|
|
|
Post by MAO on Oct 31, 2004 20:47:33 GMT
Hvad er "Det der med Tara"?
Jeg skal nok bare have tingene skåret ud i pap for at fatte dem.
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Oct 31, 2004 20:58:29 GMT
det med tara er at vores antimagi ikke skulle gælde mod tara - formularer da tara er guden for al magi.
Jeg synes det er for besværligt.
|
|
|
Post by andersrasmussen on Nov 12, 2004 14:16:26 GMT
Well, jeg er kørt lidt død på riterne, men ellers er det som jeg mener det skal være... man skal være hurtig ude hvis man vil rette flere ting (eller ha været ude noget før), håber på vi kan aflevere det til martin på søndag:
Ritualer:[/u]
Åndernes gunst Ritual der involvere en masse ofret blod fra alle deltagere. Effekt: Dette ritual gør alle modtagere modtagelige overfor effekten af rouliske ritualer og positive rouliske formularer.
Hernes skjold Længere ritual. Effekt: Modtageren bliver komplet immun overfor en hver form for magisk effekt i de næste 2 timer. Negativ effekt: modtageren er efter ritualets effekt er ophørt, ikke længere under påvirkning af "Åndernes Gunst"
Åndernes udvalgte Mindre ritual for en roulisk kriger af særlig karakter, fx udvalgt som beskytter af en helligdom lig "Roden til alt godt". Effekt: Modtageren fyldes med noget af druidens/vølvens styrke og åndernes kraft i denne. Han kan derefter kaste én af druidens/vølvens formularer/ritualer én gang for hver af dagens ”formular brug” druiden/vølven ofre.
Jorgos Vrede Modtageren rammes af styrken i ånden Jorgos vrede. Effekt: Får +1 i kroppen og kan bruge to våben den næste time. Negativ effekt: Mens ritualet står på er modtageren fuldstændig uimodtagelig overfor almindelig fornuft og vil for enhver pris opsøge kamp og krig. Efter timen er gået er modtageren dybt udmattet og kan ikke fortage sig noget i en halv time andet end at ligge. Blodets bånd Mindre ritual mellem to personen der under ritualet blander blod. Effekt: De to modtagere af ritualet er overvåget af ånder selv, og er ikke i stand til fysisk at skade hinanden så længe effekten virker. Varihed: Ritualet er permanent – med mindre det bliver opløst.<br>Negativ effekt: Ingen mytisk effekt, men der er selvfølgelig en chance for at man ved blodsblandingen har overført div. sygdomme såfremt enten arrangere eller de to implicerede mener det er plausibelt og spilskabende.
Blodets styrke Mindre ritual hvor druiden/vølven rituelt tapper noget blod fra en person og drikker dette. Dette ritual kan som en undtagelse også kastes på folk der ikke er under påvirkning af "Åndernes gunst". (personen går derefter på 0) Effekt: Druiden/vølven kan kaste 2 ekstra formularer den dag. (ritualet selv koster en formular). Er personen under indvirkning af "Åndernes gunst" får druiden/vølven også et ekstra flydende kp i én time. Negativ effekt: Druiden/vølven rammes af en beruselses ligende tilstand det næste kvarter, dog uden andre reglteknisk virkning. Note: Det regnes blandt største delen af de rouliske druide enklaver som tabu at udføre dette ritual på roulere - roulisk blod skal ikke falde for den enkelte, men for folket.
Formularer:[/u]
Urmødrenes kraft Rite: ”Lad kraften der skabte livet engang, skabe liv igen. Lad sår blive lægt, og lad os ved åndernes styrke leve for åndernes ord”. Effekt: Helbreder 3 kropspoint fordelt som druiden/vølven ønsker det. Negativ effekt: Modtageren føler en intens smerte umiddelbart efter, og er lammet i de følgende 2 minutter.
Roc´s beskyttende vinger Rite: ”Vi påkalder dig fader, skaber og beskytter med vores ringe røst. Som du beskyttende omfavner verden beder vi dig omfavne os, og med din kraft beskytte os mod uret.”<br>Effekt: Modtageren får 2 flydende kropspoint. Forsvinder efter ½ time, eller efter to slag. Negativ effekt: Modtageren rammes af "sortsind" (i mangel af bedre ord) og mister evnen til at læse/skrive (hvis han kunne det), tælle/regne og tale et forståeligt sprog. Er dog stadig i stand til at sige "dyriske" lyde o.lign.
Barnets renhed Rite: ”Lad alt blive som det var, fjern alt hvad der ikke er af Åndernes velsignet og ikke står i deres gunst”. Effekt: Opløser en hvilken som helst magisk effekt med en længere virkning på en person eller et område. Negativ effekt: Druiden/vølven kan ikke selv kaste nogen som helst formularer/ritualer den næste halve time. Note: opløser også positive effekter så som "Åndernes Gunst" og lign.
Evner:[/u]
Naturens barn Druider/vølver er blandt dem, der lever absolut mest i naturen og på dens præmisser. Og kender derfor skov, marsk og mose omkring dem bedre end nogen anden. Effekt: Druiden/vølven bruger kun den halve tid på at samle ind til urter. ELLER Druiden/vølven bruger kun den halve tid på at lave urtedrikke. Denne evnes præcise udformning er afhængig af hvordan urtesystemet kommer til at se ud, da det ikke er tilgængeligt i øjeblikket.
hurtige kommentarer?
anders
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Nov 12, 2004 16:51:53 GMT
Lyder fedt ... nogle dejlige riter... glæder mig til at lære og bruge det...
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Nov 13, 2004 17:59:51 GMT
Lyder virkelig godt. har du en reserve hvis naturens barn kommer til at fungere dårligt sammen med urtesystemet.
Kasper
|
|
|
Post by MAO on Nov 18, 2004 11:26:12 GMT
Jeg har tænkt lidt over magtbalancen i vores spells.
Jeg mener vores magi er opbygget sådan som al magi bør være.
Det giver os bare en svaghed, som jeg mener er uretfærdig. Jeg synes det er godt at gå i forvejen med et godt eksempel, men hvis alle andre wizzards går imod flere powers til sig selv, så er det værd at tænke over hvodan vi forholder os til det.
Vi giver os selv en masse ulemper ved vores magi. Det gør de andre ikke.
Bør vi opgradere os selv? Bør vi skære ned på ulemperne? Kan vi få de andre til at skære ned? Eller skal vi tage det som vores Martyrium?
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Nov 18, 2004 12:20:44 GMT
Lad os tage det som vores matyrium... Roulerne har klaret sig godt (rigtig godt de sidste par gange uden magi... hvis vi ikke laver om på det går vi i forvejen med et godt eksempel + at vi får skabt et bedre rygte omkring Roulerne og deres ingame spil....
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Nov 18, 2004 15:42:53 GMT
Hvor ser du problemet?
Og desuden kan vi, hvis det endelig skal være fange en masse slaver drikke deres blod og kaste uendeligt mange formularer.
Bare spørg Anders, han kan jo selvfølgelig minmax'e sit eget system.
|
|
|
Post by andersrasmussen on Nov 18, 2004 18:02:19 GMT
SHHH!!!! kasper! du må ikke sidde og fortælle mine små triks!
Mao, jeg tror vores system passer fint, vi har en del formularer vi kan bruge hver gang (Roc´s beskyttelse, Urmødrenes styrke etc.) og en del vi kan bruge når det er fedt eller passende...
Formularerne i udkastet er lidt villere end normalt fordi vi har nogle ulemper - jeg mener den gå lige op...
De to eneste (overhoved) ting jeg interessere mig for er: 1. at vores system ikke på nogen måde skal skabe dårlig stemning i skoven - jeg har i stor stil fravalgt formularer der kan gøre folk sure (og efter 3 år med ren bitterhed mod magi ved jeg efterhånden hvad det er...) 2. at vores system underbygger og fremhæver roulisk kultur så meget som muligt - og det er især her, at resten af de aktive roulere skal give et ord med. Hvis man kan se noget der vil være fedt skal man sige det så vi kan gøre det.
Jeg synes vores system gør det nogen lunde - kunne måske godt bruge lidt mere mystik og kultur, men det kan komme.
Også kan vi som kasper siger lave en hær af roulere der kan kaste alle vores formularer og ritualer til højre og venstre - bare der er nok at ofre... sååå
Jeg sender systemet til Martin nu - så lad os gå over og se på riter, flavor texts og andet til det hele. Jeg tror vores system går igennem uden problemer...
Anders
|
|
|
Post by andersrasmussen on Dec 20, 2004 14:34:01 GMT
Lidt rettelser efter vores første møde med læremesterrådet....
Hernes skjold skal laves om, tiden skal ændres til en time og det må ikke være "hvilken som helst magisk effekt", men noget mere specifikt... jeg finder nok på noget...
De formularer der har varihed ½ time, skal have varrihed en hel time for at gøre systemerne mere reglrette...
blod drikke ritualet skal gøres lettere forståeligt
ret mig hvis der er mer dines
tilbage til riteskrivningen anders
|
|