Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Jul 21, 2004 10:40:34 GMT
Et andet "mindere" poblem, var jo forskellen på de mandelige og de kvindelige druider... og disses navn...
Det er fastlagt fra starten at de mandelige druider er "Druider", men der er mange bud på kvindernes tittel, nogler er heks, kvindelig druide, vølver, norner, gøtjer... etc. Hvad mener folk vil passe bedst??
Personligt hælder jeg mest til Heks, men det har jeg vist sagt før. Grunden er at hvis jeg alligevel skal udføre ritualer, samle urter o.l. bliver jeg alligevel keldt som heks i skoven, så hvorfor ikke være på forkant med det... Desuden kunne man så måske ruske lidt i folks faste tro på at hekse er onde og æder børn...
Lige meget hvad navnet blir' så har jeg en anden ide jeg meget gerne vil høre jeres mening om: Nemlig at der bliver markant forskel på de mandelige og kvindelige druider, i kraft af at de reprensentere to forskellige sider af magien. Iden kommer fra sidste gang vi spillede hvor der var stor forskel på Bjørns og min opfattelse af druider... Mit forslag er:
Kvindelige Druider Står for fødslen og det nye liv, for kvinder og heldbredelse. De er urtekyndige og holder sig meget til passive ritualer. De representere moderjord, bjergets frue...
Mandelige Druider Står for kampen og den ærefulde død (samt begravelser) De er med i feltet, og deres ritualer gør dem og deres kampbrødre stærkere. De er desuden lærde. De representere Krigeren (Jorg?) og/eller Roc...
|
|
|
Post by boneluck on Jul 22, 2004 14:19:05 GMT
Endelig et indlæg med hold Jeg synes din ide er intet mindre end genial - med hensyn på forskellen mellem mand og kvinde. Jeg ville elske hvis vores kvindelige druider blev kendt som hekse. Det ville give en masse rollespil - hvor vi kunne tage de der fjolser fra præsterådet ud i teologiske diskussioner Men jeg vil kunne gå med til at de kvindelige druider får et andet navn end Heks. SÅLÆNGE det ikke bliver Druide, for der er lysår imellem mandlige og kvindelige druider. Bjørn
|
|
|
Post by MAO on Aug 3, 2004 22:23:17 GMT
Jeg kan overtales til at de skal have deres eget navn.
Jeg ved at der er mange der kan lide at bruge heks som skældsord i spil. Det er både godt og dårligt.
Jeg har før i roulerdebatter sagt at "kært barn har mange navne". Hvad hvis Heks er et dagligdags ord for Vølv? -Noget i den stil. Så får vi "the best of both worlds"
Så har de Ragiltro roulere også muligheden for at bruge ordet nedladende, hvilket jeg mener er et plus.
|
|
|
Post by boneluck on Aug 4, 2004 12:47:46 GMT
Lyder som en fair trade... Så kan dem der er tilhængere eller modstandere af at bruge ordet heks jo selv bestemme.
Mvh Bjørn
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Aug 4, 2004 18:17:02 GMT
Det er en aftale, bare jeg snart får et navne men vølv ligger bare så dårligt i munden, er der mulighed for at finde et andet??
|
|