Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Jul 14, 2004 19:42:55 GMT
Jaaa.... nu har vi stedet, så er det med at komme i gang... jeg kunne rigtig godt tænke mig at alle der har en ide eller to poster den herinde... Jeg ved godt det lyder rodet med det er den nemmeste måde at komme igang på... Så bare snak løs, så finder vi hovde og hale i det når vi har noget at finde hovde og hale I
|
|
|
Post by Joakim on Jul 15, 2004 18:27:09 GMT
Kan vi ikke se det der allerede ligger fremme hvad angår druiderne?
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Jul 15, 2004 19:12:15 GMT
Jo... det vil jeg også gerne se... jeg kan ikke huske hvem der har været med til at skrive det ned, selv har jeg kun været med til at komme med ideer... Derfor håber jeg også at MAO, Anders og Bjørn kommer herind snart...
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Jul 15, 2004 21:19:50 GMT
Well... på arrangørmødet blev der jo talt lidt om druiderne, der blev talt lidt for og imod at have to systemer til druider (et til elvere og et til roulere).
Det lød som at der var flest tilhængere for at give elvere og roulere samme system og så lade forskellen udelukkende vise sig i rollespillet omkring magien.
Jeg kender ikke systemet særligt godt men det er vist ret klassisk med formularer som nålestorm, helbrede og barkhud.
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Jul 16, 2004 7:57:05 GMT
Hmmm... forstår godt at det ville være nemmere med et system, men ville det ikke også være kedeligt?
Jeg ville mene at der er meget få sammenligninger mellem de to druide-trosretninger... Hvor vi ikke kaster magi, men tilkalder den gennem ritualer og den slags (Nu ved jeg ikke så meget om skovelverne, men så vidt jeg husker kadster de magi på stående fod)
Man kan selvfølgelig godt have den samme gundform, og så bare bygge i hver sin retning... Kan man ikke??
Jeg forslår det bare fordi jeg vil mene at det er sjovere at kadste forskellig magi mod hianden, end at begge sider kadster nåleregn efter hinanden...
|
|
|
Post by Joakim on Jul 16, 2004 13:55:26 GMT
Hvis roulerdruide magien ikke indeholder kamp-magi men kun ritualer, synes jeg vi bør støtte den mere til næste ang. møde... Det vil jeg så gøre nu hvor Kasper og Anders ikke kommer : )
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Jul 16, 2004 19:28:56 GMT
Lyder godt Det skal lige siges at jeg slet ikke har snakket med de andre om det her, men jeg har allerede nogle ideer. En af dem var at druiderne er nød til at udføre ritualer hjemmefra hvis de skal have nogen form for magi med i feltet, og så kan de kun have begrænset andtal med... så kunne man måske gøre deres magi stærkere når den er begrænset på den måde...?? Bare en ide, vil geren høre de andre druiders mening... Jeg kender enlig ikke de nuværende regler for magi (hvis der er nogle faste), hvis du har dem vil du så ikke være sød at sende dem, eller smide et link til mig?...
|
|
|
Post by Joakim on Jul 18, 2004 20:36:36 GMT
Folk var til arrangør mødet stadig meget opsatte på at holde roulerdruidemagi som en del af den normale druidemagi. Jeg fik dog holdt porten lidt åben så hvis folk (Anders og Kasper) kan fremlægge noget godt og overbevise folk om at roulerne skal have sin 'egen magi', så kan det ske.
Min tanke er at rouliske druider får en type magi helt fri for kampmagi, det kunne være sjovt og se om det kunne lade sig gøre : )
|
|
|
Post by boneluck on Jul 19, 2004 15:11:47 GMT
Jeg kan desværre ikke komme til nogen møder... Men jeg vil da bakke op om et system hvor Roulons Druider bruger ritualer istedet for formularer.
Bjørn
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Jul 20, 2004 9:17:38 GMT
Jeg synes det lyder som en god ide at vi skal være uden kampmagi, det ville passe godt sammen med roulernes holdning til magi... (Det kunne se ret sjovt ud hvis hele hæren var nødt til at vende sig bort hver gang deres druider kastede et eller andet...) Desuden tror det rouliske folk jo på ære og mod i kamp og den slags... så det ville i det hele taget passe bedere ind hvis druiderne holdt sig ude af kampen, på nær som healere, selvfølgelig...
Men får vi så muligheden får at gøre vores krigere stærkere hjemmefra?? og hvilke ritualer regner man med at give os... hvis du ved det, eller har et gæt på det....
|
|
|
Post by boneluck on Jul 20, 2004 11:10:51 GMT
Har lige et par ideer til nogen ritualer der kunne være lir at bruge:
Magisk Resistance Udføres udmiddelbart før man drager ud. Jeg synes at vi som Roulere har mere end rigelig grund til at have det ritual. Det skulle selvfølgelig gøre noget med at nogen udvalgte blev resistente eller immune overfor magi.
Berserkergang/Roc's Vrede Udføres under eller inden kamp. Druiden der kaster denne får 1+ i kroppen og magi kastet på Druiden har først effekt efter at Berserkergang er overstået. Druiden der udfører dette ritual, kan kun udføre ritualet på sig og indtræder en trance ligende tilstand hvor Druiden går amok og ikke kan skelne ven fra fjende. Berserkergang aftager efter 5 minutter. - Jeg er vild med den her, fordi at det kunne være fedt at de rouliske druider blev frygtet for deres dødbringende indsats i kamp.
Elverhad Udføres inden kamp. Giver hele Rouler hæren immunitet overfor magiske Elver våben såsom Tanas Klinger. - Jeg ved ikke om i er nede med den her. Men det kunne være godt rollespil med nogen ritualer der er rettet direkte mod Elvere.
Ja det var såmænd det. Bjørn
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 31, 2004 21:20:15 GMT
Hej
Både magisk resistens og elverhad lyder umiddelbart godt, men din vikinge-berserkergang-vi spiser fluesvampe og er seje tror jeg ikke kommer til at virke. For det første, så tror jeg ikke det virker i live-kamp. Du må ikke bide, sparke, fælde folk, slå med næverne, løbe meget kraftigt ind i dem, så hvad kan du så gøre i din bersærkervrede andet end at slå lidt hurtigere? For det andet så synes jeg ikke at bersærkergang er i overensstemmelse med grundideen med de rouliske druider. Ret mig hvis jeg tager fejl, men er det ikke meningen at de rouliske druider skal være nogle, vise, ærværdige, åndeligt oplyste typer. Der lever i pagt med naturen og ånderne og kun siger kloge ting, i et svært forståeligt sprog, hvorefter alle nikker og siger.” Det er ganske vist!” For det tredje, så vil ideen med at bersærkeren ikke kan kende forskel på ven og fjende, højest sandsynligt komme til at skade os lige så meget som fjenden. Det er da trælst at blive hakket ned af vores egne druider. Hvis de bliver dræbt har vi mistet vores healere, hvilket ikke gavner os. Hellere at druiderne står bag vores linier og støtter os med magi, healing og opildnende tilråb (Stå fast! Kæmp for Roul-Assin! Osv.)
-Christoffer
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Aug 1, 2004 12:18:16 GMT
Jeg har en ide med at Druider kan tale med ånder og den slags, men jeg regner med at tage ideen med til druidemødet...
|
|
|
Post by boneluck on Aug 3, 2004 18:00:07 GMT
Christoffer... Du virker meget anklagende i din respons på mine forslag. Det var kun et forslag. Chill homie Jeg ved ikke om du har hørt om rollespil, men der "pretender" man at man gør ting. Så når man går i bersærkergang skal man "lade" som om man går amok, det indebærer jo ikke at man rent faktisk slår dem man kæmper mod. "Ret mig hvis jeg tager fejl, men er det ikke meningen at de rouliske druider skal være nogle, vise, ærværdige, åndeligt oplyste typer. Der lever i pagt med naturen og ånderne og kun siger kloge ting, i et svært forståeligt sprog, hvorefter alle nikker og siger.” Det er ganske vist!”" Det du snakker om der, er i mine øjne en elvisk kogle druide... Det du udtrykker har intet med den rouliske vision om at alle der kan, bærer våben og tager dem med i kamp. Vi ville blive til grin hvis vores mandlige(i det mindste, men forhåbenligt også kvindelige) druider sloges med magi fremfor våben. Husk at Roulerne er et folkefærd bygget på den keltiske kultur hvor det var en ære at kæmpe ikke en synd som i kristendommen. Jeg gider personligt ikke spille druide, hvis jeg ikke får lov til at kæmpe side om side med mine brødre (Æresgarden), men istedet skal stå og lege elver ved at gemme mig bag hæren og heale sårede. Det er bestemt ikke i den rouliske ånd ikke at deltage i kamp. Og at kaste magi og heale, tror jeg ikke den gængse rouler vil betegne som at deltage i kampen. Jeg siger ikke at bersærkergang er et must. Men hvis denne ikke er med i vores magi kompendie, så vil jeg da stadig spille at jeg har taget euforiserende urter inden kamp. Det vil kun gavne de episke kampscener som spillet i Hareskoven er bygget på at der render Druider rundt og tæver løs på Imperiets skjolde langt væk i en svampe rus. Mvh Bjørn
|
|
|
Post by MAO on Aug 3, 2004 22:17:18 GMT
Jeg tror ikke bersærk er så dårligt, da det vil symbolisere forskellen til de bløde druider meget klart. Jeg skev engang på en historie hvor der indgik en morsom bersærkerdruide, der gik fra at være den klogeste og met velovervejede, til at fare i flindt som en tasmansk djævel i krig. Ofte til stort besvær for hans venner (og hans fjender, heldigvis).
Jeg kan godt lide kombinationen, når vi bare holder lidt i tov med hvordan det bliver brugt.
Vi skal nok få vores eget. Om ikke andet, så lukker vi elvernes druider. De har så meget pjat i forvejen. Vores er jo alligevel de sejeste.
Men vi skal have flere ideer på bordet.
|
|
|
Post by boneluck on Aug 4, 2004 12:44:36 GMT
Mener du at vi får vores eget magi/ritual kompendie? Hvis ja så: JUHUUUUUUUUUUUUUUU! By the way, MAO, ringer lige til dig om lidt. Jeg tror måske jeg kan komme ind til dig på fredag. Men det må vi finde ud af. Med "flere ideer" MAO, mener du så generelt eller flere ritualer? Mvh Bjørn
|
|
|
Post by dines on Oct 6, 2004 11:08:09 GMT
Hej
Jeg har en altovervejende ide med hensyn til druider, og det drejer sig om mere synlighed.
For det første skal det altså være mere tydeligt hvem der er druider. Jeg kan forstå at Bjørn er ved at lave en dragt ? Det ville virke totalt fedt. Måske kunne man også overveje noget mindre, feks en speciel halskæde, kombineret med at alle druider bærer et segl, enten direkte, eller som et tegn.
For vi skal vel også give plads til at druiderne kan være med i kamp. Så kan man jo nøjes med et par tegn, og så evt skifte til sin ceremonielle kåbe ved specielle lejligheder.
Jeg forestiller mig også at alt druide"magi" bliver gjort mere tydeligt. Hvis man skal tilkalde naturens ånder, så skal man altså rent praktisk tilKALDE dem. Det giver en totalt fed effekt, hvis 3-4 druider danser rundt i en cirkel om en person, mens de messer, og ryster med fjerpinde og rasler med "rangler". Nogen vil måske mene at det er lidt for shaman agtigt, men hellere det, end at det bare er noget hemmelighedskræmmeri.
I øvrigt mener jeg at Druider og shamaner ligger tæt på hinanden. Shamener trækker deres kræfter fra dyrs ånder (bjørnestyrke, spirit of the wolf, osv) mens Druider får kræfter fra naturens ånder (bjergets ånd, vindens ånd, planternes ånd osv)
Og hvis jeg bliver helbredt af en druide, så vil jeg ikke bare have at vide "så nu er du frisk". Det var totalt sejt med Astrids sure sure rønnebær, og når Bjørn healer en, får man at vide at nu svider det helt vildt. Mere af det. I skal sgu altid have en sæk på jer med masser af urter og lignende. Jeg vil sku have proppet en helt busk i kæften når jeg skal heales, og brug gerne rigtige brændenælder, hvis folk ikke gider spille på at det svider ;-)
Det kan godt være at folk syntes at det kommer lidt for tæt på Asterix, og alt for bon agtigt, men jeg mener det kunne være totalt sejt hvis druiderne havde en gryde over bålet, puttede alle miulige mystiske ingredienser i, og lavede mystiske afkog...
Trylledrikken må vi så vente med at bruge til decemberscenariet, men så stiller jeg også gerne op i blå-hvid stribede bukser og fletninger. Så skal vi bare have scoret en Vingehjelm til den mindste rouler (jonathan ?), så kan vi gå ud og samle imperielle hjelme og pap-mache vildsvin ;-)
Spøg til side...
Endelig mener jeg at vi skal involvere alle spillere omkring druiderne. Vi burde lære alle spillere, at det er en fast roulisk tradition at få en druide til at "velsigne" mad og drikke før man indtager det. Ikke hver enkelt portion, så får druiderne alt for travlt, men når man skærer en steg for, eller tager den første portion af en gryderet, så skal der lige laves en lille ceremoni. Og også hvis man er i tvivl om et måltid/driks kvalitet. Byder en fremmed på mad eller drikke, så skal man helst lige kigge sig om efter en druide der kan sige god for varerne...
Og i forlængelse af den skik, så skal det laves til en tradition, at man ALTID byder druider på mad og drikke, og andre smågaver, når man har mulighed for det. Når vi en gang for lavet mønter, og begynder at få soldaterløn, skal druiderne ikke have noget. For de kan forvente at vi allesammen kommer og afleverer en del af vores løn til dem som en gave..... Det er en måde at få ånderne på sin side. Og hvis folk ikke gider spille på det, så er det måske nemmere at forklare dem, at dem der giver flest og bedst gaver (efter evne), er dem der først og fremmest bliver healet efter kamp.
Med hensyn til skismet i den rouliske tro; Druide vs De ti sande guder, så er mit syn på sagen, at det er lidt som i Danmark som omkring år 1000. Langt de fleste tror på den gamle tro, men den nye giver også god mening. Så man tilbeder begge gudesystemer, for så er man da godt dækket ind. Eller også mener man at de to trossystemer ikke er i konflikt med hindanden, og fokuserer på lighederne istedet for forskellene. Nogle få mener at den gamle tro er overtro, men forsøger at gå stille med dørene, for ikke at få alt for mange uvenner. Nogle få mener at den nye tro er humbug, men går ligeledes stille med dørene, for ikke at blive smidt på bålet.
Og så skal vi alle huske, at der måske er trosforskelle blandt roulerne, men vi er først og fremmest ROULERE..
Hedninge og kristne vikinger, kunne også godt blive enige om at plyndre englænderene ;-)
Dines
|
|
|
Post by dines on Oct 6, 2004 12:15:16 GMT
Og for at trække Druiderne længer frem i den rouliske kultur, så syntes jeg de skal være med i andet veres af nationalsangen:
Klogskab, flid Gi´r Druiderne vid Dårskab, svigt Er de troløses pligt Alle ved, vi når folket er i nød <br>går for herren mod vor død<br>Roulisk mod Roulisk blod
|
|
|
Post by MAO on Oct 6, 2004 13:12:53 GMT
De Ragil tro roulere (ikke ragilkirken som helhed) er tilfredse bare man ikke nægter at ragil er en gud, og at han er den stærkeste.
Det kan de fleste leve med fordi de ved at han jo bare er Jorgo, og at Jorgo i hvert fald er stærkere end alle andre.
Randalfs udtalelser sidst, var lidt for stærke, selv for Marsk Mardos smag.
Fedt
|
|
Astrid
senier medlem
|
Post by Astrid on Oct 28, 2004 8:47:27 GMT
Jeg er enig med dines denne gang Men vi skal jo heller ikke være hele centrum, der er også alt det med kriger ære og kriger ånd. På en måde er druiderne også frygtet da de "taler med ånderne"...
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
Alt er sagt med et blink i ?jet...
|
Post by Thoralf Hansen on Feb 22, 2006 16:06:16 GMT
Noget jeg synes kunne være fedt, for at bringe druiderne frem i spillet, ville være at begynde at bruge varsler! Fks. når man overvejer at sende den rouliske styrke ud, kunne Kasper (Ridder Valdemar) lige bede druiden om at søge åndernes gunst? Praktisk kunne det gøres ved, at medbringe nogle knogler og smide dem på bålet og derefter rage dem ud, når de er krakeleret for derpå at tyde de forskellige revner og snakke for eller imod en udsendelse af den rouliske styrke. Kan selvfølgelig bruges i andre sammenhænge! Bare en idé...
|
|
|
Post by andersrasmussen on Feb 22, 2006 17:02:25 GMT
Uh uh uh, den gamle Stordruide Dervalt (ikke at forvæksle med Opusformande Derwalt) fik altid syner fra ånderne mens han stod og pissede - det var indspirerende!
Det var også ham der erklærede krig mod alle præster og melkastere i hele skoven!
Randalf vil være mere ligesom Stordruide Dervalt.
|
|
|
Post by MAO on Feb 23, 2006 0:50:00 GMT
YEEEEEASRRRRRRHHH!!!!!!!!!!!! YEEESSSS!!!!! Mere Bas Mere Pis
|
|
|
Post by MAO on Feb 23, 2006 0:52:13 GMT
Det er da derfor det hedder at besøge den hellige kilde
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
Alt er sagt med et blink i ?jet...
|
Post by Thoralf Hansen on Feb 23, 2006 13:45:57 GMT
Tsk tsk, der kan man se hvad hash og sene nattetimer munder ud i...
|
|