|
Post by Jane Dixon / Érien on Dec 28, 2006 0:35:14 GMT
Spørgsmål fra en ny... Jeg skal (regner jeg med) starte hos Roulerne her i januar, som (val)fylkiemø, og ville høre om der er andre af slagsens blandt jer? Det ville være rart at høre lidt om dem i praksis - har læst hvad jeg kan få fingre i om dem, men hvordan de ser ud og hvem de rent faktisk er i skoven (Harren) ville jeg forfærdelig gerne vide noget mere om! Efter sigende skulle de være et rimelig hyppigt syn i området, men jeg har ikke hørt om nogen der spiller dem (endnu)... Håber i kan hjælpe - alt kan bruges! ;D Jane
|
|
|
Post by Nilas Holst on Dec 28, 2006 20:57:59 GMT
Først og fremmest: VELKOMMEN TIL.
Dernæst, jeg har på nuværende tidspunkt ikke set nogen valkyrier... De fleste af skjoldmøerne er sammen med de druidetro i den grå vinge. En enkelt skjoldmø er der dog sneget sig ind i paladin ordenen.
Hvis du ellers har spørgsmål så kom endelig med dem, så er jeg sikker på at der er masser af gode råd på vej i din retning.
|
|
|
Post by Anders Japsen on Dec 28, 2006 23:01:45 GMT
Det er altid godt med noget tøj i hvide og blå farver hvis man skal være rouler. En formsyet roulerkofte ville sikkert være god, men jeg kan ikke fortælle hvordan man laver dem. Prøv at spørge Karina mob. 26 21 16 84
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Dec 29, 2006 14:26:11 GMT
TAK for velkomst! ;D Og anders, dragten er færdig så nu må det briste eller bære Er dog blå kofte i vikingestil, så kan vist ikke gå helt galt...
|
|
|
Post by Anders Japsen on Dec 29, 2006 19:30:31 GMT
Det lyder fint. Glædermig til at se dig i skoven ;D
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Dec 30, 2006 0:29:33 GMT
Glæder mig oss til at starte ;D
|
|
|
Post by Nielsha on Dec 30, 2006 0:39:40 GMT
nu mælder jeg mig på banen ;D (val)fylkiemø er på en måde lidt outdatet da der så vidt jeg ved ikke har været et hold med kun (val)fylkiemøer siden længe før jeg startede vi har der imodet par skjoldmøer eller hvad vi nu kalder dem nu om dage. glæder mig også til at få en ny spiller i klankrigerne da de ikke altid hænger på træerne. har du fået tænkt på noget baggrund for din rolle vi har to store klaner i klankrigerne rognvald (de sejeste og smukkeste) ;D og de andre hvis navn ikke er relevant !!! ellers må du også starte en ny familie op dog skal du snakke med mig mao og evt. andre (japsen). ellers start med noget helt banalt navn. og familie far, mor og søskende (gerne mange af dem). bolden er kastet til mao ret mig så er du rar men kun hvis jeg tager fejl. og velkommen til dig fra klanernes ledre mig.
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Dec 30, 2006 1:22:58 GMT
Takker ;D Og tak for input og gode råd... Lige en ting: Nilas nævnte oss skjoldmøerne - hvad er den praktiske forskel (på skjoldmø og valfylkie)? De (valfylkierne - bjergkvinderne i blåt!) virker som en lidt forsømt gruppe, på trods af at de figurerer i samtlige tekster jeg har læst (tror jeg - føles det som ). Jeg kan i hvert fald godt lide ideen - og syns bestemt de bør være der! ;D Det ville vel også give mening hvis de har lidt deres egen stil, når nu de lever lidt for sig selv, eget samfund, helt uden mænd, osv? Mht karakter/baggrund... mjo, jeg har et udkast, men ska lige ha Nilas til at kigge på det. Har aldrig skrevet sådan en baggrund før, og er lidt i tvivl om balancen mellem aner og personlighed? Hmm... der er vist rigelig spørgsmål alligevel ;D Og ikke særlig lang tid til 1.søndag!
|
|
|
Post by Anders Japsen on Dec 30, 2006 6:11:51 GMT
Man behøver jo ikke at ha' en perfekt rolle den første dag man er derude Forskellen mellem skjoldmøer og (val)fylkiemøer er at skjoldmøer er "almindelige" roulerkvinder og (val)fylkiemøer er lidt mere serpræede i form af at de lever i et lille isoleret samfund uden mænd og vist nok er lidt mere krieriske... jeg ved ikke så meget om (val)fylkiemø er men det er noget i den retning
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Dec 30, 2006 7:57:17 GMT
Perfekt! Det var lige præcis noget i den retning jeg havde forestillet mig/håbet på (altså skjoldmø vs valfylkiemø);D
|
|
|
Post by Nielsha on Dec 30, 2006 11:02:40 GMT
når så ser det ud som om at vi har en ny klan
valfylkiemøen(r) ;D
så skal du bare ud og skaffe veninder
hvilke våben bruger du og har du evt rustning vi har vist låne spyd hvis det er et problem.
glæder mig til at kunne sende skrigende kvinder i kamp
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Dec 30, 2006 11:21:50 GMT
Ha! Glæder mig til at være skrigende kvinde i kamp Jeg har pt kun sværd og armbeskyttere (bracers). Ville gerne ha en ringbrynje, men synes det er en liiige lovlig voldsom investering fra start af... Har tænkt en del over det her kamp-noget. Dels fordi valfylkiemøerne jo rent faktisk dyrker krigskunst, og dels fordi de er - ja - kvinder. Altså, man kunne forestille sig, sådan rent logisk, at de kæmper anderledes end mænd - pga fysik, primært - og derfor teoretisk set kunne have udviklet en måde at bruge våben og udstyr på som passer bedre til dem. Fx har de ikke nødvendigvis råstyrken til at slæbe rundt på 500 ton pladerustning, ringbrynje, slagkofte osv. Til gengæld er de måske mere adrætte? De er måske heller ikke stærke nok til at parere slag fra en kæmpetrold, men kunne istedet bruge fusserne i samarbejde med sværdet og undvige istedet? Jeg foreslår ikke at de skal danse elver-blods-dans i kamp, men bare at der er forskel på hvad mænd og kvinder slæber rundt på og hvordan de bruger det... Gir det mening?
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Dec 30, 2006 11:43:11 GMT
...en anden faktor er det psykologiske (forskelle mellem kvinder og mænd - igen). Et lille uddrag af en temmelig underholdende tekst (skrevet af en fantasy forfatter, om realisme i kampscener). Den er svært karikeret, og skal læses for sjov, men jeg synes nu den rammer meget godt "Uanset hvad man mener om ligestilling, så er mænd og kvinder ikke ens - fysisk, fysiologisk, psykisk - hvilket ses i mange situationer, fx. kamp. Kort sagt: Mænd kæmper for dominans; kvinder kæmper for overlevelse. Og det giver mening: Mænd og hankønsvæsner kommer fra en evolutionær baggrund af konkurrence for mad, mager, status, lederskab. Når en mand slår ud efter sin modstander er han typisk tilbøjelig til at træde et skridt tilbage så alle har mulighed for at se hvor hård han er. Mænd slås derudover for æren, hvilket betyder at de gør ting såsom at duellere, eller afvente at en falden modstander får rejst sig op og genfundet sit våben... Den slags gør kvinder ikke. Når en kvinde slår ud efter sin modstander vil hun højst sandsynlig følge op på det første slag med endnu et, og endnu et, og endnu et... Formålet er ikke at vise hvor hård hun er - formålet er at vinde. En kvinde med en falden modstander vil højst sandsynligt sparke vedkommende i hovedet, eller gøre alt muligt andet for at forhindre ham i at rejse sig igen..." Osv. Det er kun et uddrag, og kun for sjov, og jeg håber virkelig at det er ok at poste den slags... Skal nok lade være fremover, men synes det var nærliggende i diskussionen kvinder-mænd Og nej, jeg har ingen planer om at sparke mine modstandere i hovedet...
|
|
|
Post by Nielsha on Dec 30, 2006 11:43:20 GMT
godt dvs du er en let kriger der gerne vil løbe meget.
fedt det er lige folk som dig vi har brug for. min ide er lad vær med at købe en ringbrynje da den kun kan gøre dig i mobil i stedet foreslår jeg slagkofet og lædder rustning dá det både klær kvinder bedre og er lettere at løbe i. Desværre er lædder dyrt hvis man ikke laver det selv og det koster også en del.
vi kommer nok til at har det vi kalder ulve dvs. lette krigere der bruges som flanke tropper til bagangreb og lign.
er du ny inden for rollespil tag det ikke personligt ;D ?
jo kvinder har det med ikke at storme ind modfjenderne men det gør de fleste ikke når de stater det tog en rum tid før jeg turde storme mod 3 fjender der var fuldt armeret og lille mig uden rustning.
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Dec 30, 2006 11:49:13 GMT
ja, helt helt ny. Og meget nysgerrig! Har spillet bordrollespil 3-4 gange i årenes løb, noget high fantasy/AD&D, og noget contemporary, men aldrig noget særlig omfattende. Spiller desuden Magic the Gathering og læser en masse fantasy, men det er vist oss så langt som mit kendskab strækker sig til den verden. Jeg læste gonnok om ulvene forleden, men tror lige jeg skal genlæse tråden... der er temmelig meget information at holde styr på, men det er super fedt at få svar på en masse spørgsmål inden
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Dec 30, 2006 11:53:17 GMT
Og nej, mht indlægget... kan ikke forestille mig at der bliver taget så meget hensyn til æren i nærkamp m fx en ork - eller en hel legion imperialister for den sags skyld
|
|
|
Post by Nielsha on Dec 30, 2006 12:00:10 GMT
ja det ser ud som om du har lidt erfaring med rollespil !!
der er et stort spring fra bord til live syntes jeg da.
du har fatte grund principperne og læst alt det kedelige stof så jeg mener du er rigtigt godt klædt på til din første spil gang !! ;D
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Dec 30, 2006 12:04:46 GMT
Fedt! Dejligt at høre ;D Ja, det er lidt af et spring - temmelig grænseoverskridende - men alle har jo/vel været igennem det, og som sagt er det rart at i er så imødekommende
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
Alt er sagt med et blink i ?jet...
|
Post by Thoralf Hansen on Dec 30, 2006 13:14:33 GMT
Hvis jeg må blande mig lidt i denne tråd... Jeg synes det lyder som en cool idé, at skjoldmøerne er let udrustet. Nu taler kvikmave bryggeren om slagkofte og læder, men det koster jo en del, hvis man ikke laver det selv. nu ved jeg ikke hvordan dine evner med bue er, men disse koster jo ikke en formue og personligt synes jeg kvindfolk med buer er for seje, medmindre de er elvere!
Til sidst, vil jeg blot sige at vi jo har en fremragende kirke, og dette må gerne tages som en opfordring til at revidere sin tro og måske konvertere :-)
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Dec 30, 2006 13:27:23 GMT
Hep hey for kirken! Men vil nu starte som druidetro... så er der jo basis for karakterudvikling Mht bue, så er jeg en smule forvirret... Det er nemlig mit indtryk at buer er s....dyre, og pile ligeså? Ville egentlig gerne være bueskytte da jeg først fik ideen om live (ville sågar spille elver, men så lyset!), men vil også forfærdelig gerne lære at slås med sværd. Og så var der en eller anden der pointerede for mig, at bueskytter typisk står lidt på afstand og skyder løs - og så skifter position når kampen kommer for tæt på... hvilket jo egentlig giver mening. Altså mere benarbejde, og færre tæv. Så indtil videre bliver det sværd - indtil jeg har fået mere end nok af nærkamp Hvis du spørger mig er der iøvrigt i det hele taget for få kvinder med våben, men det er vel en smagssag hvor fysisk man vil gøre det ;D
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
Alt er sagt med et blink i ?jet...
|
Post by Thoralf Hansen on Dec 30, 2006 14:12:27 GMT
Får man nogen sinde nok af nærkamp?! :-) ikke mig!!! Man behøver jo heller ikke få buen lavet i england af en prof buekrammer... eller hvad de nu hedder. Ja en bue koster da penge, men du snakker om ringbrynje og slagkofte hvis du havde dig tænkt dig at købe disse, løber det op i noget som er langt forbi bueprisen... Men amok nok du vil slås, find dig tilrette før du går ud og bruger løs af dine surt optjente penge. Mht udklædning så mener jeg at det outfit disse kvinder benytter, befinder sig på et minimum ;-)
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Dec 30, 2006 14:26:49 GMT
;D Kommer an på om vi spiller high fantasy med bar hud under sparsommelige, iturevne skindstrimler, eller en lidt mere autentisk vikinge/middelalderstil tilpasset dansk januar-kulde Jeg havde nu heller ingen planer om ringbrynje lige nu - som sagt, ganske ganske dyrt til at starte med...
|
|
|
Post by Nilas Holst on Dec 30, 2006 19:47:34 GMT
Hvis der kun er de to muligheder for udklædning ved jeg jo godt hvor jeg ligger min stemme...
"Og skoven skælvede da ragil præsterne kom svansende i deres bare hud under sparsommelige, iturevne skindstrimler som kun lige dækkede deres muskel svulmende ragil dicsiplinerede kampmaskine agtige kroppe...."
Mere episk kan det vel ikke blive... Fede bøffels fremtiddige kostume: Vinter: Den rouliske sparkedragt. Sommer itu revet lænneklæde...
Og Jane, bare rolig du skal nok komme til at se lyset... RAGILS LYS... Du skal hurtigt blive konverteret til den sande tro...
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Dec 30, 2006 19:58:31 GMT
Haha! Jeg tror enhver chance der tidligere var for konvertering forsvandt med billedet af svansende ragilpræster i svinehudslændeklæde ;D
|
|
|
Post by Nilas Holst on Dec 30, 2006 20:00:50 GMT
Folket vil stå i kø for at få lov at konvertere til lændeklæde... Mærk dig mine ord ;D
|
|