|
Post by klifforth on Nov 13, 2004 16:57:30 GMT
hey mao
hva siger du til at mit navn er: Sigvald Rognvald.
dvs. at min klan hedder: Rognvald klanen. min far hedder: Sigulf Rognvald, og er ridder.
jeg kommer fra den nordlige roul-assin fra jarldømmet Valhorst og under baron Falkenhost.
-klifforth-
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Nov 13, 2004 17:48:34 GMT
thumbs up. væsentligt bedre end Frank. men jeg kommer desværre til at tænke på fiskeæg. Ravnval eller Ronval måske??
|
|
|
Post by Joakim on Nov 13, 2004 18:36:57 GMT
Fiskeæg, hehehhehehehe
Men ellers godt : )
|
|
|
Post by klifforth on Nov 13, 2004 20:40:17 GMT
hehehehehe...
okey...
-klifforth-
|
|
|
Post by klifforth on Mar 5, 2005 14:16:17 GMT
heay folkens..
her er lidt om mig...
Sigvald Rognvald:
Navn: Sigvald Rognvald Alder: 21 Position i søskendeflokken: ældst af 4 Ægte/uægte: Ægte Religion: Druidetro Klan: Rognvald Jarldømme: Valhorst, ligger i Falkenhorstbaroniet Fader: Sigulf Rognvald, overhoved for Rognvaldklanen Moder: Sigrid Stand og velstand: Ridder, faderen er overhoved for Rognvaldklanen, En af Valhorst’s mægtigste klaner. Brødre: 3, næstældst er givet til druiderne. De to yngste er væbnere. Udstationering: Nordlenet Adelig overherre: Ridder Sigulf Rognvald af Klanen Rognvald Landsby: Rognsborg by. nærmeste fæstning eller donum: Rognsborg, gammel stenfæstning der i generationer har været hjemsted for Rognvaldklanen. Ældste ud af 4, Druidetro Rognvald klanen i Jardømmet valhorst, Falkenhorstbaroniet. Sigulf Rognvald, ridder, moder Sigrid Ægte søn<br>Riddersøn: <br>Sigulf klanleder…<br>Alder: 25
Sigulf Rognvald har været Hirdleder hos hardeper(?) og da sønnen derfor kommer til at gøre en lokal barons datter gravid, trækker Sigulf i trådene og får sendt sønnen til fronten for at tjene under Mardo.
Ulæmper: At jeg kommer til at lyve meget. Hvis der er elverer, orker eller noget andet kryp inde på vores område som jeg hader vil han for det meste fare i flæsket på det. Og at jeg bliver hurtig hissig og sur.
Fordele: At han er god til at kæmpeog frygter ikke døden, hvis døden kommer så kommer den. Og jeg er god til at finde rundt i skoven. At jeg har rustning på som ikk vejer så meget så jeg kan løbe. Jeg er også meget lære nem
[glow=red,2,300]-klifforth-[/glow]
|
|
|
Post by MAO on Mar 5, 2005 18:53:46 GMT
Glimrende
Vi vil have alle baggrundshistorierne op, så se at få dem skrevet ind her.
I må gerne poste dem selvom de ikke er helt færdige.
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
Alt er sagt med et blink i ?jet...
|
Post by Thoralf Hansen on May 9, 2005 19:38:26 GMT
Hejsa ville lige høre jeres mening om denne baggrundshistorie.
Generelt om Byndor klanen. Klanen som er bosat i den sydlige del af Swartwal, har igennem mange generationer være en stolt og vellidt klan. Men for omkring ti år siden, fik klanen et nyt overhoved. Ridder Thorgill, overtog sin fader plads. Det første år af hans ”regeringstid” gik stille, og han førte samme politik, som altid havde været for klanens bedste. Det andet år var starten på Byndor klanens største krise. Thorgill ønskede alle betingelsesløst skulle underkaste sig Ragiltroen (den Rouliske Ragilkirke), og forkaste de gamle ånder og ritualer. Dette vakte vrede, nogle steder i klanen. Klanen havde ellers et frit forhold mellem de to religioner. Mange troede på begge, kun få var fanatiske. Der sad otte mand i Byndor’s råd ud over klanens leder. Tre af disse, der i blandt Brynjolfs fader, nægtede at underkaste sig. De fornægtede Thorgill’s lederskab, og vendte ham ryggen. De tre stor bønder, valgte derefter Grim Ulfssøn til deres leder. Han svor troskab til den Narabondske Ragilkirke, men ønskede at beholde de gamle skikke, og nogle af ritualerne. Byndor klanen er dybt splittet, og i krise. Den eneste grund til der ikke er opstået en voldelig konflikt, er presset fra Imperiet.
Navn: Brynjolf Grimssøn fra klan Byndor (Grims-æt, som denne fraktion kaldes) Alder: 24 Fader: Grim Ulfssøn fra klan Byndor, stor bonde, ejer to gårde og et enkelt savværk. Moder: Astrid Andet: Er nummer tre i en flok på fem, men er eneste søn.<br>Religion: Klanen er Ragil tro, men afviser ikke druidetroen. Landsby: Primært holder familien til i Lund, der også har en mindre fæstning. Udstationering: Har kæmpet i det sydlige Narabond, under den Narabondske Ragilkirke. Er efter omkring seks års kamp mod Imperiet, draget tilbage til Nordlenet.
Brynjolf er blevet dekoreret med Ragilkirkens blodsdråbe, som tegn på hans mod, i fronten af kampen. Han ønsker at vinde ære, for på den måde at oprette den ugerning der er hændt hans klan. Efter seks år i felten, hvor hård disciplin har været daglig kost, ser han gerne lidt mere orden i fort Keltos. Især mellem klankrigerne.
Mål: Blive sergent, og hvem ved måske med tiden, gøre sig fortjent til en flot titel. Få de almene soldater ind på en lige linje.
|
|
|
Post by MAO on May 18, 2005 8:26:07 GMT
Fedt nok, men hvad spiller dine 3 kumpaner så?<br> Din historie passer godt ind i det rouliske samfund.
Det er naturligvis uhørt at en fri mand opkaster sig selv til at være Ætling, og det er ikke noget der vil gå upåagtet hen, men det skal vi nok få meget skæg ud af. Specielt fordi du, i din slægts navn har været i krig og vundet mere hæder og ære der kan bakke op om denne status.
Narabond har ikke været i krig med Imperiet i 6 år. Man opdagede først at de var en trussel for cirka 3 år siden.
Du har i øvrigt sikkert deltaget i borgerkrigen mod rigskansleren, der blev endeligt besejret for 2 års tid siden. Han førsøgte at styre Ragilkirken, som han formelt var overhoved for, men da borgerkrigen fo alvor brød ud, vendte flertallet af præster sig imod ham, og hjalp de kongetro med at besejre ham.
Før Imperiet kæmpede man primært mod sortelverhuset Valshar, der stod stærkt i nordlenet, og mod oprørske byer i Kamirr.
|
|
Thoralf Hansen
senier medlem
Preacherman!
Alt er sagt med et blink i ?jet...
|
Post by Thoralf Hansen on May 18, 2005 11:20:45 GMT
Jeg har med vilje ikke ikke skrevet disse kumpaner ind i min BH, da vi jo kommer langvejs fra, og det ikke er sikkert at alle kan være der samtidig! Men det må jo være noget med at vi alle er fra samme klan, men at de andre "blot" er sønner af mindre bønder. Men sammenholdet er stort da vi jo ved at min faders gerninger ikke er så velset.
|
|