|
Post by Jane Dixon / Érien on Jul 3, 2007 16:11:34 GMT
Efterlysning...
Man hører jo rygter om roulersange, og ser billeder fra forgangne tider med fløjtespillere og andet godtfolk omkring det rouliske bål, men så er det man tænker:
Hvor er dog al musikken i Keltos?
Nu er det tilfældigvis sådan, at der faktisk er en eller flere sang-glade sjæle i kroen, og derfor ville jeg hermed efterspørge musisk begavede roulere, som kan og vil bidrage med fx. lut / fløjte /guitar / jødeharpe (som vi jo havde forleden) eller lignende?
Man kunne fx evt stikke hovederne sammen til en musik-workshop og øve nogle rouliske sange af både lystig og tragisk karakter? Måske endda komponere noget selv, eller skrive rouliske heltesagn til eksisterende musik?
Er der stemning for mere musik omkring bålet eller....?
Jane aka Érien kropige
|
|
|
Post by Anders Japsen on Jul 3, 2007 20:31:06 GMT
Jeg kan spille en rytme på teskeer ;D
|
|
|
Post by roulerrex on Jul 14, 2007 19:30:56 GMT
Hvor episk !!
|
|
|
Post by mauzer on Jul 15, 2007 21:46:50 GMT
Jeg kan hive min bærbar med ud og så fikse noget harpespil + Bass i FruityLoops, og så laver vi et techno rave alla roulon style!? Jonas du kunne da melde dig som glad rouler guitarrist? ( )
|
|
|
Post by malthesp on Jul 16, 2007 7:05:20 GMT
jeg er roulisk flaske puster, første blæser i den berygtede trio : Johnna kommer ! det var et stort roulisk øjeblik , (http://www.karina.spind.net/billeder/v/rollespil/2006/april/DSC00372.JPG.html) bare hvis i ikk tror mig
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Jul 16, 2007 9:59:01 GMT
Det er lige den slags Roulisk musik-bål-hygge som jeg efterlyser! Ved ikke lige med flaskerne, da hvidt-øllerne pt bliver serveret i glas ( ), men fx ham fløjtespilleren, og andre der kunne bidrage??? Jane
|
|
|
Post by roulerrex on Jul 17, 2007 18:03:54 GMT
alså?? jeg kunne tag guitar med.. men kan ikke rigtig spile gamle middelaldre sange eller rouliske sange ?
|
|
|
Post by karina on Jul 18, 2007 13:37:12 GMT
Jeg er ret sikker på at den fløjtespiller du omtaler Jane er Mads - han er desværre ikke rouler (er blevet mere middelalder interesseret). Han var blot i skoven den dag og vi nød godt af hans spil.
|
|
|
Post by malthesp on Jul 18, 2007 17:26:12 GMT
ja det var en fantastisk spilgang, lagkage , musik og roulisk hygge
|
|
|
Post by Mikkel Nordsted/Rakol on Jul 19, 2007 15:15:11 GMT
Jeg spiller på Oud en Oud er egypternes svar på den franske lut, den er knæk halset, dobbeltstrenget, og autentik.... dens uden så spiller jeg også på jødeharpe
Ka' jeg bruges?
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Jul 19, 2007 19:23:47 GMT
JA!!! Helt sikkert Var noget i den retning jeg havde forestillet mig... Kender du noget musik der ku bruges eller skal vi ind på skjaldesang og lure? Jane
|
|
|
Post by Mikkel Nordsted/Rakol on Jul 20, 2007 13:59:13 GMT
well.... jeg har spillet skjald i 2 aar nu, jeg har spillet naesten alle sange fra skjaldesange, plus en masse middelaldermelodier. men, da Uoden ikke kan spille mange forskaellige toner, og er meget lav i sin tone, og dur derfor ikke som stand alone, men nu ha rtjeg meldt mig paa banen....
/M
|
|
|
Post by Anders Japsen on Jul 23, 2007 13:13:21 GMT
Det gør ikke noget Jonas (Vergo) jeg kender en som du helt sikkert kan. Jeg siger ikke andet end: IGEN!!! og så håber jeg du ved hvilken en jeg mener
|
|
|
Post by roulerrex on Jul 26, 2007 16:47:04 GMT
Hhaha Jahhh!!! jeg ved hva du mener!! hehe Go' go' sang.. og dem må vi lave nogle flere af!
|
|
|
Post by Mikkel Nordsted/Rakol on Aug 2, 2007 10:54:02 GMT
Jonas hvis du er itvivl om akorterne saa kik paa skjaldesang.dk de er akorter med mere.
|
|
|
Post by karinaworninger on Oct 1, 2007 17:55:41 GMT
jeg er frisk på at bidrage med min sangstemme, hvor køn den lyder er op til jer andre at bedømme
|
|
|
Post by Pia/Vanora on Oct 1, 2007 18:07:46 GMT
Hvis jeg får plads i bilen, medbringer jeg min lut (der er i hvert fald plads søndag).
Kan ikke huske meget af, hvordan den skal spilles, men måske nogle guitar-spillere kan finde ud af at få lyd ud af den.
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Oct 2, 2007 8:24:47 GMT
Hurra Hurra!! Glæder mig til at høre alle de musikalske roulere i aktion!!
|
|