|
Post by pernilleschjoedt on May 27, 2007 14:22:26 GMT
[glow=green,2,300]hej alle gæve rollespillere i Roulon![/glow] Julie og jeg, er som nogen ved (nogen ikke ved) spejderledere for en gruppe piger i alderen 10-11 år. Da Julie og jeg holder meget af rollespil, synes vi at vores piger, skulle have mulighed for at prøve det. derfor har vi planlagt et mini senarie, kun for disse piger, i hareskoven (det normale spilleområde). Det er her i kommer ind i billedet : vi søger erfarne og mere eller mindrere børne venllige rollespillere, som så skal fungere som NPC'ere. I er altså dem der skal hjælpe os, med at gøre dette senarie til en fed oplevelse (så de tør tage med os ud og spille 1. søndag, når de er gamle nok ) der bliver brug for alle typer/racer, så hvis man har et ønske om en bestemt race, så er alt muligt. Hvis du er interesseret, så skriv her navn og mobil nummer og hvad du ønsker/kan spille (du skal selv skaffe kostumet), så vi kan kontakte dig når vi ved mere. vi glæder os til at høre fra dig ! ps. efter senariet vil vi traktere med øl og [glow=red,2,300]KAGE!![/glow] pps. vores piger er bestemt ikke sarte, de er rigtig Roulere i miniformat... bare vent og se..
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on May 27, 2007 21:31:49 GMT
hej pernille. det lyder spændende. I skal nok skrive hvornår det er, hvor lang tid det varer, og om man skal lægge noget forberedelse i det hjemmefra.
Kasper, som gerne vil hjælpe til, men er en travl mand
|
|
|
Post by Charlie Bjørklund on May 28, 2007 13:40:08 GMT
yo lyde sejt kan man være torden-elver...... Eller yoda
|
|
|
Post by Anders Japsen on May 29, 2007 14:23:15 GMT
Year så vil jeg være R2-D2 (det betyder: ja jeg vil meget gerne komme og hjælpe de små rouler piger på vej) Bare sig mig hvor og hvornår
|
|
|
Post by Jannik. K. Hansen. / Marlo on May 29, 2007 18:25:42 GMT
;D vil også gerne hjælpe til. har meget erfaring med at spille vagt. og spejder. ellers siger i bare en rolle. så skal jeg nok prøve at være flexsibel
|
|
|
Post by Mikkel Nordsted/Rakol on May 29, 2007 18:27:16 GMT
jeg hjælper også gerne. har erfaring med mANGE ROLLER bla. ork, soldat og præst, samt skjald.
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on May 30, 2007 10:34:35 GMT
Ej altså... i har lige reddet min dag jo nu skal i hører: mig og Julie har allerede lavet den overordnede historie. vi er så småt i gang med de forskellige plots, som meget gerne skulle føre pigerne i retning af scenariets mål. hvert plot bliver højst sandsynligt med forskellige racer, så det er bare med at komme med brainey idéer, næsten alt er muligt. @ Anders : Synes vi skal holde R2D2 derhjemme sammen med C3PO... med hensyn til dato, så skal vi lige høre den Herre Skovfoged, om vi må hærge hans skov... men vi er fast besluttede på, at det skal være i september... vi ved forhåbentlig mere i næste uge, helst ikke plage mig for meget, skal til eksamener Hilsen Pernille
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on May 30, 2007 10:40:54 GMT
og med hensyn til varighed: mig og Julie, og måske nogle frivillige, tager i skoven fredag (vi finder ud af noget med mad) der stiller vi så de få ting op, snakker plots og så videre (lidt a la briefing) lørdag kommer ungerne så, omkring ved en 11 tiden, sammen med vores patrulje ledere. der bliver så en offgame briefing, hvorefter alle går til deres plot-space (det sted man skal være) "spillet" går i gang og varer til ca. 21-22 stykker... hvorefter vi afslutter scenariet med at en gudinde gør sin entré og erklærer scenariet for slut. så går tøserne i seng, i shelteren på Barazel eng, og vi æder kage og drikker en velfortjent øl ved Keltos eller noget... søndag tager pigerne hjem, og Julie, mig og frivillige rydder op, hvorefter der forhåbentlig er mere kage bagefter... det er nogenlunde det
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on May 30, 2007 15:26:18 GMT
orv... med hensyn til hjemme arbejde, så skriver mig og Julie Plottene, dvs. inkl. roller til NPC'er, alt i selv skal medbringe er: et kostume til jeres rolle, sove grej og godt humør
|
|
|
Post by Jannik. K. Hansen. / Marlo on May 30, 2007 16:18:28 GMT
;D roger that i siger de er nogle hårde tøser. det skal vi nok få afprøvet. hvem er frisk på at lave en lille demon bande. eller noget der kan give lidt gys.? hvis vi altså må
|
|
|
Post by Nilas Holst on May 30, 2007 18:15:34 GMT
Alt efter hvordan det ser ud med arbejde den weekend, så kunne jeg da godt finde på at komme ud og kaste med en masse ild...
Hvor mange spillere regner i med, og hvor mange npc'ere?
|
|
|
Post by jonas samuelsen / Agmundt on May 30, 2007 20:25:32 GMT
jeg kan da også godt give en hjælpende pote eller 2. måske 4;)
|
|
|
Post by Anders Japsen on May 31, 2007 5:59:25 GMT
Den grufulde sandhed går pludselig op for mig... jeg skal på efterskole næste skoleår, så det er nok meget usikkert om jeg overhoved kan komme...
hm...
|
|
|
Post by Anders Japsen on May 31, 2007 6:00:30 GMT
Men jeg vil gøre hvad jeg kan. Der står jo kage på spil ;D
|
|
|
Post by Anders Japsen on May 31, 2007 6:01:44 GMT
Uh uh, spørgsmål! Hvor skal vi så sove?
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Jun 1, 2007 18:48:35 GMT
@jannik: jeg må lige vende det med Julie, vi er som sagt i gang med plots. Nogle plots skal give ledetråde til spillets mål, og nogle skal være fyld og fede oplevelser, så det er meget muligt at vi kan lave en lille gyser gruppe, i skal bare være klar over, at der ikke kommer til at være natte spil... Nilas Holst: det kunne være super fedt at have dig med, Julie og jeg regner med at hive fat i dig her søndag, lige for en kort bemærkning, med hensyn til kontakt til skovfoged og nogle andre ting (det tager 2 min)... anders: KÆMP FOR KAGE! om det så koster dig livet
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Jun 1, 2007 19:01:42 GMT
[glow=red,2,300]Vigtige facts!![/glow] (ligger fast, ændres med meget lidt sandsynlighed...) Tid: lørdag morgen til lørdag sen aften Frivillige: til opsætning fredag eftermiddag/aften til nedtagning søndag formiddag [glow=purple,2,300](vi sørger naturligvis for at booke shelteret i hele weekenden)[/glow] NPC'er: VI (Julie og mig) laver plots, og derfor også roller, det er muligt at ønske og komme med idéer (vi går efter meget varition, vi helst have representeret alle racer) Derfor: vi laver karakter beskrivelse til jer, og briefer hvert gruppe stk.) om hvad de helt præcist skal gøre og sådan. [glow=green,2,300]alle NPC'er får mindst 1 makker at spille med.[/glow] [glow=red,2,300]ANTAL : ca. 20 stk.[/glow] (dertil kommer Julie, jeg og vores ledere, der også har mod på en rolle.) [glow=red,2,300]VIGTIGT!![/glow] vi planlægger at afholde nogle møder i slutningen af sommerferien, eller lige efter sommerferien, [glow=red,2,300]DET ER VIGTIGT AT MAN KOMMER TIL ET AF DISSE MØDER...[/glow] (datoer følger) [glow=red,2,300]VIGTIGT 2:[/glow] Julie og jeg skal fortælle vores pigers forældre, om vores planer med rollespil, og skal derfor holde et forældre møde (efter sommerferien) Hvis der er nogen der ville være villige til at deltage i dette forældre møde, så de pylrede mødre kunne se at i er flinke normale mennesker, så må i meget gerne kontakte mig på: [glow=yellow,2,300]31 60-26 51[/glow] Vi vil snarest muligt komme med datoer. i næste uge lægger vi den historie, som vores scenarie bygger på, herind. [glow=white,2,300](glæd jer ?)[/glow] Det var vist det, i er meget velkomne til at kontakte mig, hvis i vil have svar på noget, gør det venligst via mobil, da jeg ikke har tid til at være på nettet særlig tit (kun weekender, måske) håber det kastede lys over sagen
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Jun 1, 2007 19:28:34 GMT
jeg kan næsten ikke holde spændingen ud, så nu skriver jeg altså lige lidt om handlingen til vores scenarie, så må vi se, hvad i så synes: Titel: Kampen for Gloria: handler om et land, hvis øverste gudinde (fredsgudinde) hedder Gloria. landet lever i fred og fordragelighed, og alle er tilfredse. men så bestemmer Gloria, gudinden, sig for at give sine tjenere en gave, som belønning for deres evne til at leve i harmoni. man sender derfor 2 hellige præster op på det hellige bjerg, så de kan modtage gudindens gave. men i det de ser denne prægtige skat hun vil forære dem, forblændes de af grådighed, og alle tanker om venskab tilsløres af ønsket om at eje denne kostbarhed. de to præster kæmper en indbyrdes kamp, mens Gloria ser til fra sin ophøjede trone. hun bliver vred, og indser, at hendes gave kun har bragt harmonien i ubalance. Hun forsvinder derfor som dug for solen, og tager skatten med sig. Præsterne ser ikke dette, og er så opædt af egoisme, at de til deres død, beskylder hinanden for at have taget skatten. deres anklager og evige skænderi, deler landet i to lejre: Barazel, det frodige lavland dækket af skov, og hvor man tror på den ene præst. og Keltos: det hårdføre højland med stjele tinder. de to lande spionere og slås indbyrdes i flere årtier. et årti senere, sender hvert land en ny gruppe spioner afsted, hver med en goblin, sortelver og en menneske magiker. det er nu deres opgave, at bevise, at det andet land har skatten. (det som scenariet så ender med, er at de opdager sandheden, nemlig at Gloria selv tog skatten med tilbage til sit himmelparadis.) Forklaring til titlen: Gloria er fredsgudinde og scenariet ender med, at de to grupper (med garanti, bare rolig) finder frem til sandheden, hvilket genopretter freden... Håber i synes det er godt... (vi har naturligvis tilføjet røvergrupper, præster,druider, orker og en masse andet, til vores plots )
|
|
|
Post by Jannik. K. Hansen. / Marlo on Jun 4, 2007 3:57:13 GMT
;D lyder fedt. glæder mig til at høre mere.
|
|
|
Post by bam2720 on Jun 5, 2007 15:38:27 GMT
Total nice at så mange vil hjælpe!!!! Vis i har ideer til plot's vil vi meget gerne høre om dem meget snart! også hvad i gerne vil spille!! det Bliver episkt det her!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Jun 6, 2007 1:34:15 GMT
Et lille hint til plottet: Det er i rollespil altid meget svært at fortælle en historie på samme måde som man gør i bog eller på film. Hvis i vil fortælle en historie med en bestemt slutning, og nogle bestemte hændelser der fører hen mod den slutning skal i tænke grundigt over hvordan i bliver sikre på at spillet forløber som i vil have det. Man kan jo aldrig rigtig vide, hvordan ens spillere vil handle. Det er på ingen måde forkert at ville fortælle én historie med sit rollespil men det skal bygges op på en måde så det kan lade sig gøre. En god ide er ikke at have så mange spillere. I de rollespil der går under genrebetegnelsen "700%" plejer man at have 2 til 3 spillere, og mindst syv gange så mange npc'ere. Til gengæld er jeres spillere ikke så gamle (de kan lettere styres) og de skal være sammen i grupper, så det skal nok gå. Man skal også sørge for at ens npc'ere er gode til at styre spillerne, uden de føler at de bliver styret, og man skal sidst men ikke mindst sørge for at det, man gerne vil have spillerne til at gøre, virker logisk. Håber det hjalp lidt, og ikke bare var en uforståelig, bedrevidende smørre, for sådan er indlægget i hvert fald ikke ment. Kasper, som synes det er et fedt initiativ, og gerne vil hjælpe hvis han kan
|
|
|
Post by Anders Japsen on Jun 6, 2007 5:21:45 GMT
Hæm hæm... komentar VIGTIGT 2: Julie og jeg skal fortælle vores pigers forældre, om vores planer med rollespil, og skal derfor holde et forældre møde (efter sommerferien) Hvis der er nogen der ville være villige til at deltage i dette forældre møde, så de pylrede mødre kunne se at i er flinke normale mennesker, så må i meget gerne kontakte mig på: 31 60-26 51 Normale mennesker?! Så skal jeg hvist ikke med... ( )
|
|
|
Post by Jannik. K. Hansen. / Marlo on Jun 6, 2007 17:06:39 GMT
jeg vil da gerne møde op til et forøldre møde. og hjælpe jer på bedste vis! ;D
|
|
|
Post by Jannik. K. Hansen. / Marlo on Jun 6, 2007 17:07:46 GMT
lol jeg ramte vidst lidt forkert med nogle taster. der skulle havde stået *Forældre møde
|
|
|
Post by julie on Jun 7, 2007 17:24:00 GMT
YES.. SÅ HAR VI DATOEN FOR SENARIET: det bliver lørdag d 22 og vi slutter natten mellem d 22 og 23... vi starter opsætningen d 21 for dem der vil være med
|
|