|
Post by pernilleschjoedt on Nov 7, 2006 21:43:22 GMT
jeg skal bruge noget hjælp ang. pile..
jeg er godt i gang med min 1. produktion, mit problem er, at jeg tror jeg har købt for tykke rundstokke...
de er købt i silvan er i diameter 1cm (10 mm)og lavet af fyr...
er det den rigtige størrelse, eller er det bare kæmpe bummert??
Hilsen Pernille
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Nov 8, 2006 13:30:20 GMT
Tja... de knækker nok ikke så nemt, men jeg ville helt sikkert skaffe noget mindre.
For det første gør de mere ondt pga. vægten, og for det andet skal der mere til før de flyver langt.
Kasper
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Nov 8, 2006 14:39:55 GMT
ok, det næste problem er så, at silvan kun har 1 størrelse mindre: 5 mm... og de bøjer lidt for meget, de er i hvert fald for tynde... men er det sådan at jeg godt kan færdiggøre mine første (og eneste) 6 pile, med den tykkelse, eller skal jeg ud og lede efter noget tyndere??
Hilsen Pernille
|
|
|
Post by Anders Japsen on Nov 8, 2006 20:56:44 GMT
Man kan godt få rundstokke i andre størelser i silvan. Det kommer bare and på hvilken silvan du køber dem i:)
|
|
|
Post by ADMIN on Nov 8, 2006 21:30:10 GMT
Jeg har købt 8mm til 6 kr meteren - det var godt nok i trælasten på østerbro, lige ved siden af mig.
De er ok - dog meget bøjelige...
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Nov 9, 2006 10:56:54 GMT
at de er bøjelige er vel ikke kun dårligt. betyder det ikke også at de kan tåle lidt mere før de knækker?
Kasper
|
|
|
Post by ADMIN on Nov 9, 2006 13:39:00 GMT
Mja, jeg tør ikke bøje dem for meget De virker ikke så kraftige. Men jeg har ikke knækket nogle endnu. Til prisen er det værste al arbejdstiden man lægger i pilen. Men det hjælper at masseproducerer en bunke af gangen! : )
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Nov 10, 2006 20:13:01 GMT
hvis en af jer kender en god silvan der sælger rundstokke på 7,5 mm, vil i så ikk lige skrive adressen her?? men jeg vil stadig gerne vide, om jeg godt kan bruge mine 10 mm tykke pile-... Hilsen Pernille
|
|
|
Post by larsandersen on Nov 13, 2006 8:16:15 GMT
Hej Pernille Du kan godt bruge 10 mm fyr pilene bliver bare lidt tungere så du skal lave buffer hovedet lidt større.
(Fyr er det bedste træ som findes til pile så det er godt at det er det biligste træ man kan købe i DK)
det findes nok kun i 8 eller 10 mm.
overvej om du ikke senere skal bruge kulfiber i stedet for træ kulfiber pile holder til alt og så kan du bruge mere tid på hver enkelte pil.
Venlig hilsen Lars Andersen
|
|
|
Post by klifforth on Nov 20, 2006 15:44:38 GMT
så kommer tømreren lige ind i det.. fyr er ikke det bedste træ.. det er det billigeste..
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Nov 20, 2006 20:09:19 GMT
Hvor er det rart, at I gider hjælpe Det skal i sgu ha' tak for XD Lars: kan man købe kulfiber stave i Silvan eller sådan noget??
|
|
|
Post by ADMIN on Nov 27, 2006 19:27:11 GMT
Jeg fandt en dragebyggebutik på nettet, der havde de billigste strænger jeg længe har set! Jeg tror jeg fandtlinket på LF eller via google. Det var i hvert fald billigt!!!!
|
|
|
Post by pernilleschjoedt on Nov 27, 2006 20:40:14 GMT
du har ikk adressen vel?? eller kan du måske huske søgeordet??
|
|
|
Post by ADMIN on Dec 2, 2006 17:30:47 GMT
nej desværre.
Men lidt google søgning burde hjælpe på det... det er en dansk butik.
|
|