|
Post by bruun on Jul 22, 2006 12:34:49 GMT
Hej roulere. Mit navn er Kasper Bruun og jeg har fået sortelvernes handelsmesterpost. Dvs. jeg skal sørge for handel (og spil) imellem sortelverne og resten af skoven. Så ville gerne have fat i jeres handelsansvarlige så vi kan få gang i noget fedt spil imellem os og ikke kun kampe Vi har også et offentligt handelsforum i eventuelt kan lure i og stille spørgsmål: sortelverne.dk/forum/viewforum.php?f=8Det er rimelig tomt på nuværende tidspunkt da jeg lige har kastet mig ind i projektet efter KÆ2. Hilsen Kasper Bruun, sortelvernes Handelsmester.
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 23, 2006 13:14:20 GMT
Roulerne har pt. ingen direkte handelsansvarlig.
Kan du ikke uddybe hvad for handel det er du vil have?
Er det tokens baseret eller mad/nytteting baseret?
Har I noget at handle med? Mønter? Andet?
|
|
|
Post by bruun on Jul 24, 2006 13:13:38 GMT
Dav igen. Altså, hvad jeg havde tænkt mig var at der var 2 slags handel. Den offentlige og ikke-offentlige. Den offentlige skulle være med mad/nytteting. Hos os sortelvere skal vi igang med at finde nogle produkter som er typiske hos sortelvere, såsom ting og sager fra underverdenen. Svampe, dyre vine mm. Hvad sortelvere ellers kan finde på. Det er sådan set ikke mig der 100% bestemmer hvad der skal sælges (eller jo i sidste ende), men mere de sortelvere som selv har noget at handle med. Mit job er bare at godkende det til handel. Det vil sige vi skal have nogle forbindelser mellem roulerne og sortelverne, men selvfølgelig må vi jo gøre noget ud af den skeptis som er mellem racerne . Som sagt, det er mere for at få mere end bare kamp. Roulerne har vel sikkert også et eller andet som vi er interreseret i. Nogle specielle varer som roulere kun har og som kunne være eftertragtet? Så er der den ikke-offentlige, og det er jo her noget af plotne kommer til at foregå. Hvis nu f.eks en eller anden person i roulon har en ting som en hvis sortelver meget gerne ville have fat i (eller omvendt), men egentlig ikke vil have det offentligt, så skal det blive muligt at holde det tys-tys med forbindelserne mellem de handlende. For hvis det f.eks er en ting som står nær til en sortelver og kunne give tegn til at personen var svag (=sin egen død) skulle det gerne foregå under bordet. Det skaber jo en dejlig masse spil for den sortelver + mig + de roulere der er indeblandet i handlen. Det er sådan set det jeg havde i tankerne angående handel mellem sortelvere og roulere. Men hvordan tingene kommer til at foregå med de sortelviske handlende og rouliske handlende ved jeg ikke endnu. Lige nu hiver jeg bare i trådene og finder ud af hvor i skoven der foregår handel og hvem vi eventuelt kunne handle med. Hvad siger i til det?
|
|
|
Post by andersrasmussen on Jul 24, 2006 14:07:43 GMT
Jeg tror ikke du kommmer til at finde nogen egentlig roulisk handelsansvarlig, og slet ikke off-game. Men du kan nok godt i spil komme til at møde forskellige roulere der mener de har en hel masse at sige om hvad der handles rundt omkring.
Det korte af det lange (meget lange) er, at roulerne (ligesom alle andre) er et folk med politiske kampe, og det vil være afhængigt af hvem der står bedst på et givet tidspunkt der har mulighed for at handle med andre.
Jeg vil meget gerne høre noget om de off-game rammer i mener der bør være for handel, hvad man kan/ikke kan gøre og handle med, men jeg vil helst ikke off-game melde min rolle til noget som helst. Så forhør dig in-game hvad der kan ske. Jeg ved at der allerede er nogen der er i fuld gang, så det er bare med at komme afsted.
Anders
|
|
|
Post by klifforth on Jul 24, 2006 16:50:42 GMT
jeg syntes du skal tage den ingame med os.. for det er det fedeste for alle parter.. fora er offgame og i skoven er man ingame.. [glow=red,2,300]-klifforth-[/glow]
|
|
|
Post by bruun on Jul 24, 2006 17:14:29 GMT
Nu var det mest koordination jeg ville gøre offgame, men jo. I har fuldstændig ret i at det skal gøres ingame med at finde folk osv.
Jeg vil inden september finde nogle rammer.
Hilsen Kasper Bruun.
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 24, 2006 20:58:37 GMT
Hvilke varer i køber/sælger bør være på plads. Hvad synes I om tokens? Altså tomme sække med en lillle note om indhold?
Det giver en følelse af at stå med noget i hånden?
|
|
|
Post by bruun on Jul 25, 2006 9:20:23 GMT
Jeg er i fuld gang for at finde vores varer osv., folk er bare lidt sløve i trækket her i sommerferien åbenbart Tokens. Viste ikke at det var det, men hvad skal det gøre godt for? Jeg tror det bliver rigtige varer vi kommer til at sælge hos sortelverne. Hvis det f.eks er vin, så bliver det i gamle vinflasker med rød saftevand eller lignende. Hvis man bare får en sæk med ingenting er det jo ikke lige attraktivt at købe den. Hvad havde du da tænkt dig at der kunne stå på sedlerne?
|
|
|
Post by Kasper Friis Hansen on Jul 25, 2006 11:17:09 GMT
Efter min mening skal tokens være en nødløsning. De fleste handelsvarer kan godt fremstilles, eller i det mindste tilstræbes.
Kasper
|
|
|
Post by theis on Jul 30, 2006 0:57:07 GMT
Jeg kommer lige ind fra sidelinien.
Hvor der er dværge er der altid mulighed for handel, historierne, myterne og rygterne lyder jo også at dværge er forfærdelig rige. de har altid en næse for en veltjent mønt eller anden god handel.
Dværgene er på god fod med Roulerne, så du kan sikkert finde os hos dem, eller i nærheden. Om ikke andet så er jeg sikker på at vores Storforhandler gerne tager lidt interesse i at forhandle for Roulerne. Jeg ved at vi også bringer nogle varer med fra Darkonien. Så mon dog at der ikke er en lille mulighed for en mønt eller to.
|
|