|
Ide!!!
Sept 9, 2007 12:13:38 GMT
Post by Christian Winther/Emirkol on Sept 9, 2007 12:13:38 GMT
Hey drenge og piger!
Jeg sad og tænkte en aften *no shit...*
Vi mangler en borg port, jeg tror at jeg kan få en tømmer til at lave det for billige penge, men!!!! Problemet er at jeg ikke selv har råd til at købe denne til vores alles gavn.
Forespørgelse: Er Keltos brugere interesseret i dette? Er folk villige til at ligge lidt penge (regner med en 2000-3000 MAX)
Jeg har layoutet til hvordan denne skal laves, og opbevaring vil heller ikke blive det helt store problem pga. den vil blive lavet i plader som kan skilles ad.
Men giv mig lige et hint om det er noget folk gerne vil have...
|
|
|
Ide!!!
Sept 9, 2007 16:46:50 GMT
Post by fisker on Sept 9, 2007 16:46:50 GMT
hmm har tænkt det samme men. keltos er et stærkt fort MEN består af pinde.. tror hvis vi laver en port folk bare vil kravle over steder man ikke lige ser?? er jo ikk noget problem at forsvare nå vi er der hehe hmm vil også lige sige jeg vil heller have vi kunne få laver spyd og pile måske først?? hmm og så er der det med plads :S men kunne være ok fedt ^^
|
|
Jan Fønss
senier medlem
Formandslogen fremtiden for dansk live.
|
Ide!!!
Sept 9, 2007 23:56:06 GMT
Post by Jan Fønss on Sept 9, 2007 23:56:06 GMT
No offense men uden at røbe for meget ved jeg præcis hvordan jeg ville gribe det an med angreb på Keltos hvis i havde en port og tro ikke at vi ville spilde tiden på at slå den ind med en rambuk. Men i øjeblikket er vi jo allierede.
|
|
|
Ide!!!
Sept 10, 2007 7:47:42 GMT
Post by Jane Dixon / Érien on Sept 10, 2007 7:47:42 GMT
No offense, kære spion ( ) men en borgport er stadig bedre end ingen port... pt kan fjender såvel som allierede vade direkte ind i keltos det øjeblik der ikke er en portvagt (eller efter de har slået staklen ned). Vi forsøger at skabe mere spil i fortet, og det kræver oss en vis illusion af beskyttelse, at least ;D I borgport-eller-ej diskussion er vi vist allerede nået dertil hvor vi skal have en... spørgsmålet er så bare hvilken, hvor vi får den fra, hvor meget vi vil kaste efter den (i kr), og hvad vi gør for at forstærke resten af muren og 'hullerne' bagtil for at forhindre at intruders bare vælger bagvejen istedet! @christian: Det lyder super fedt! Spark til Nilas (eller oss gør jeg det) så han kan blande sig i diskussionen her, så vi kan få rykket på det Jane / Érien
|
|
|
Ide!!!
Sept 10, 2007 10:37:43 GMT
Post by Nilas Holst on Sept 10, 2007 10:37:43 GMT
AVVV lad være med at sparke det gør da ondt...
Jeg håber på at der allerede er port næste gang, men det kommer lidt an på om den kan nå at blive helt færdig. Jeg er ved at hive en pris hjem på det, så den burde ikke komme til at koste det helt stor økonomiske for os.
Det burde kunne klares hvis alle er med på at prisen fra næste gang er 40kr pr spil dag i keltos.
|
|
|
Ide!!!
Sept 10, 2007 11:23:00 GMT
Post by Charlie Bjørklund on Sept 10, 2007 11:23:00 GMT
yes yes men men så skal vi da næsten også bygge en hel del på vores mur og hvis porten kommer næste gang burde muren så ikke også være støre til næste gang..
her kommer pointen skal vi ikke finde en dato til at bygge vores mur bare en enkel dag i skoven iden næste spilgang
|
|
|
Ide!!!
Sept 10, 2007 11:44:40 GMT
Post by Jane Dixon / Érien on Sept 10, 2007 11:44:40 GMT
Hvis folk er på er jeg sådan set for ideen... Oktober workshoppen kommer til at foregå i Keltos med fokus på bla mur, historier og kamptræning, MEN den tager nok ikke skade af at blive bygget på 2 gange indenfor 1 måned (!) Jeg er som sagt på - vi har følgende weekender at arbejde med, og derudover er hverdage måske også en mulighed (nilas?): lør-søn d. 15.-16. sept lør-søn d. 22.-23. sept lør-søn d. 29.-30. sept Lad os nøjes med 1 dag - vi burde kunne nå en del hvis vi er mange der tropper og gir den gas! MELD UD SNAREST - dem af jer der har lyst til at bygge mur i september... Jane / Érien
|
|
|
Ide!!!
Sept 10, 2007 11:45:10 GMT
Post by ADMIN on Sept 10, 2007 11:45:10 GMT
Hvis der skal være en borgport, så skal der også være en borgmur der ikke er grøn-grim eller af pinde fra skovbunden : )
Men det hele burde kunne lade sig gøre. Men snak lige med skovfogden bare for en god ordens skyld.
Hvis det bliver en permanent opstilling er der også noget gammelt rouler guld tilrådighed...
|
|
|
Ide!!!
Sept 10, 2007 11:48:54 GMT
Post by Nilas Holst on Sept 10, 2007 11:48:54 GMT
|
|
|
Ide!!!
Sept 10, 2007 19:30:56 GMT
Post by fisker on Sept 10, 2007 19:30:56 GMT
hmm ja kunne måske virke hvis vi havde en borg mur.. :S men syndes bare ikk det virker roulisk? mere luminous'sk XD
Ved faktisk ikk og jeg er enig med dig jane syndes det er fedt at man kan blive over faldt mens man sidder og spiser haha holder en lidt oppe på tærende ^^
|
|
|
Ide!!!
Sept 10, 2007 20:25:21 GMT
Post by Christian Winther/Emirkol on Sept 10, 2007 20:25:21 GMT
ideen med en borgport er netop at vi kan skyde/stikke til dem der prøver at komme op med en rambuk. Det vil give os mere tid og mindre fjender. At Fandral vil angribe ind over tårnet, jamen det er fint nok... for så længe vi har folk som ikke er bundet af skjoldmur men rent faktisk kan lave ulykker alle steder.... så er vi bedre stillet. Fønns: Jeg har studeret jeres teknikker og vil blive ved med det... måske skal jeg drikke dig godt pløret og få nogen ideer fra dig At sammenligne os med Luminos er forkert hvis du spørger mig Fisker, vi er langt fra.. Deres spil udgår fra deres borg KUN og vores er i hele skoven. (bare mine 5 cent) Mht. at komme ud og slæbe træ, klart hvis jeg kan få fri kommer jeg.... har arbejdsweekend igen....
|
|
|
Ide!!!
Sept 11, 2007 8:38:16 GMT
Post by Jane Dixon / Érien on Sept 11, 2007 8:38:16 GMT
@ Fisker (som meget gerne må ændre sig display-navn): Jeg kan til dels godt følge dig i at det spast at ens fjender rent faktisk har en chance for at komme ind, MEN... Vi forsøger at skabe lejr-spil i keltos også, og når alle 'mændene' er ude (hvilket er temmelig meget af spiltid) og vi stort set kun er kvinder, bålmand og en enkelt læge tilbage er det RART at ha en ærlig chance for at holde fjender ude, eller i hvert fald få lidt ud af deres angreb. Vi kan ikke - 3-4 piger - stå imod 5 orker, men hvis vi havde en port ville kampen måske vare 10 minutter, fremfor de 30 sekunder det ellers ville tage dem at slå os ned.... Der er flere gode grunde, men lige nu vil jeg nøjes med at tale for mit køn, for de ukampdygtige, og for dem ellers måtte opholde sig i keltos hele dagen. Jane / Érien
|
|
|
Ide!!!
Sept 11, 2007 9:17:09 GMT
Post by Nilas Holst on Sept 11, 2007 9:17:09 GMT
Flere fordele ved en port i Keltos:
1. Mange af de andre hold vil hellere kæmpe mod fæstninger, hvor det er sværer at komme ind. Se hvordan vi selv har det når vi angriber Stella.
2. Vi slipper for at have en decideret port vagt om aftenen/natten, da vi kan lukke porten, så personen der har vagten stadigvæk kan være med i selve keltos istedet forr at sidde på en stub uden for på vejen. Der er meget få der gider tage den post frivilligt, dvs at der er sure miner når folk bliver sat til det.
3. Vi er ikke særlig mange om natten, da folk tager hjem for at sove. Ergo ville det være fedt at man kunne sove uden de store muligheder for at blive vækket, medmindre fjenden har været ekstra sneaky.
4. Det ser federe ud.
5. Kampmæssigt i porten vil vi komme over i en mere roulisk kamp, da vi bliver nødt til at bruge spyd og bue til at starte på, for at nedlægge fjenden. Først herefter vil det være sværd og skjold når porten vælter.
6. Det giver mere spil til dem der kommer til keltos, da de nu ikke bare kan vade direkte ind, men bliver stoppet ved indgangen.
7. Alle Janes pointer
|
|
|
Ide!!!
Sept 11, 2007 16:49:14 GMT
Post by fisker on Sept 11, 2007 16:49:14 GMT
hmm ja oki bare det ikk bliver en stealla 2 hehe Kan godt se hvad i mener det kunne måske også få spillet lidt ud i stedet for kun om bålet? og kunne måske virke hvis/når vi får lavet en borgmur hehe ^^ hmm syndes så bare den skal være mere vikinge aktig ind luminos eller byens så har jeg bare det dræbende spørgsmål plads? Jane. du kan da godt klare 5 orker hehe ^^
|
|
|
Ide!!!
Sept 11, 2007 17:23:52 GMT
Post by Jane Dixon / Érien on Sept 11, 2007 17:23:52 GMT
Ha! Anytime Eller... Og nej, klart ikke en ny luminos eller by-mur... KELTOS-mur for pokker!! ;D
|
|
|
Ide!!!
Sept 11, 2007 18:47:17 GMT
Post by Nilas Holst on Sept 11, 2007 18:47:17 GMT
@peder: Hvis ikke du mener vi har en mur på nuværende tidspunkt, har du alle muligheder for at komme ud på lørdag og selv være med til at bygge på den.
Kunne godt forestille mig at alle dem der har været med til at bygge det der er der nu ikke syntes det er super fedt du bliver ved med at nævne der ikke er nogen mur i keltos på nuværende tidspunkt, da der er blevet brugt rigtig mange timer på at slæbe op til fortet fra hele skoven. Så vær hellere glad for der er nogen der har gidet at bruge deres tid på det. Alternativet er grønne presseninger, og så bliver det uden mig.
|
|
|
Ide!!!
Sept 11, 2007 20:08:57 GMT
Post by fisker on Sept 11, 2007 20:08:57 GMT
... ja jeg kan godt se hvad du mener Nilas men prøv nu at høre.
Jeg syndes først lige der skal være en ondtelig mur før vi har brug for en bog port :S ja regner med at komme lørdag hvis ikke der er workshop i Vannadon som jeg ikke helt er sikker på om der er :S
Og jeg vil vædde med muren har været rigtig fed og jeg er da også glad for der er nogle der vil bruge tid på den. Og syndes det er fedt vi skal have byggede den op igen, det trænger den også til. Men syndes ikke jeg vil smide penge efter det før vi har gjord det er ingen grund til at bide over et for stort æble :S
OG
-og kunne måske virke hvis/når vi får lavet en borgmur hehe-
Var ikke ment negativt mere som en bemærkning på at der ikke er så meget tilbage af den da ting ligesom rådner.
|
|
Jan Fønss
senier medlem
Formandslogen fremtiden for dansk live.
|
Ide!!!
Sept 12, 2007 0:23:23 GMT
Post by Jan Fønss on Sept 12, 2007 0:23:23 GMT
Christian / Emirkol #
Tager den ikke op over tårnet hvis jeg vil ind svagheden i jeres mur ligger et helt andet sted for at tage tårnet kræver det en til to bueskytter og cirka det samme antal spydmænd for at opholde dem i tårnet og give plads til at tropper kan indtage det, hvor svagheden er holder jeg for mig selv det kan blive en afgørende information til imperiets spejdere en dag hvem ved.
Jeg vil godt præcisere hvad det er der menes med et nyt Luminos. Hvis i laver en borgport og en god mur så står i godt over for fjenden det er en god ting jeg har selv oplevet Keltos blive indtaget af alt fra orker, sorte luminade pak mens fortet var næsten tømt for mænd det er alt for nemt at komme ind.
Hvis i har en port bør i overveje modsat Stella at lade den stå åben somme tider når i er fuldtallige i Keltos så der er mulighed for snig lyn angreb og den slags som også kan skabe godt kamp spil og så det ikke er sådan at fjender låses ved og decimeres ved porten hver gang de besøger jer for så er det som med Stella at det kræver så massive mængder folk at det næsten kun er værd at angribe jer flere hold samlet eller om natten når det meste kasteskyts er sat ud af spil.
Det er en af de ting de har kæmpet med i Stella at have en hær / soldater og bruge tid til træning men så ingen at kæmpe imod fordi holdene ikke havde mand nok til at det var realistisk at indtage og så ikke gad gøre forsøget. Det er kun blevet bedre fordi flere hold efterhånden finder på at samle sig om Stella og angribe med mange mænd på en gang. Hvis alliancerne røg og det igen i højere grad var hvert hold for sig selv så ville de sikkert komme til at kede sig igen i Stella.
om det kommer fungere afhænger af flere ting hvor ofte porten er lukket hvor sikker resten af fortet er og hvor mange der kan finde sammen om borgslag imod jer.
Og så en helt anden ting i øjeblikket er Keltos et informationscentrum med mange fra forskellige lejre og dele af skoven der kommer op til jer hvis de skal igennem en langsommelig besværlig port og vagt procedure hver gang de skal ind i Keltos eller endnu værre kan blive afvist gang på gang ved porten ligesom i Stella så kan den del af spillet i jeres lejr hurtigt dø. Så brug forsvaret med måde.
Vh. Spionen.
|
|
|
Ide!!!
Sept 12, 2007 8:41:52 GMT
Post by Jane Dixon / Érien on Sept 12, 2007 8:41:52 GMT
Alt det der Jan sagde... Jeg har kun een gang været med til at 'indtage' stella, og det virkede rimelig håbløst (blev trampet ned et sted i porten, af roulere på den ene side og luminader på den anden) - altså primært en hvem-kan-mase-hårdest-og-har-flest-mænd situation. Det gider jeg ikke... Jeg synes det er fedt at der kommer mange gennemrejsende på besøg i keltos, men selvfølgelig skal de lige tjekkes engang i porten. Altså tjekkes som i at de ikke er fjendtligsindede... Det kan gøres af en portvagt og en åben port, når keltos vel at mærke er bemandet. Når de fleste derimod er ude, kan vi andre jo så vurdere om vi vil lukke porten (hvilket ville give mening)... Rent spilmæssigt ender det nok også med at være et klart tegn til væmmelige størrelser udenfor, at når porten er lukket er katten ude og musene alene om grøden = invitation til angreb! (og det ser jeg som noget positivt!). Derimod er der fri leg når drengene er i hus. Jeg synes til gengæld måske at Nilas forslag om at rykke portvagten ind er en go ide - dels for den stakkels portvagts underholdnings skyld, men især også fordi det faktisk ikke er effektivt at han står derude. Det er sjældent at man når at reagere på råb derudefra, før manden alligevel er slået i jorden - rent faktisk ville man være mere opmærksom på potentiel fare hvis man rent faktisk kunne se ham stoppe folk oppe i indgangen... Uanset om porten er lukket eller åben, om der er krigere eller ej i fortet, så vil jeg blive svært ked af det hvis vi ALDRIG får opmærksomhed, eller gæster for den sags skyld. Og der ender vi hvis andre ikke har en jordisk chance for angreb, eller - som spionen påpeger - hvis enhver gæst skal igennem rynkede bryn og kropsvisitering. Kort sagt: port brugt med måde + genopbygget mur!! Jane / Érien
|
|
|
Ide!!!
Sept 12, 2007 20:45:42 GMT
Post by fisker on Sept 12, 2007 20:45:42 GMT
Jeg har lige et spøgsmål som nogle af os i hirden kom til at snakke om.
MÅ vi overhovedet lukke den vej af? nu tænker jeg på løber o.s.v. nå vi det for skovfoden?
|
|
|
Ide!!!
Sept 13, 2007 8:04:19 GMT
Post by Nilas Holst on Sept 13, 2007 8:04:19 GMT
Fort Keltos ligger på gul sti som løbere og selvmordskultister på cykler bruger. Vi kan godt forsvarer at sætte en port der, sålænge den er bemandet. Det vil den skulle være konstant når den er lukket, af flere grunde.
1. skal kunne åbnes for motionister 2. skal kunne åbnes i tilfælde af uheld 3. skal kunne åbnes når hæren eller gæster kommer til fortet
Så som sådan er der ikke noget problem i at vi har port oppe, bare der er mandskab til det.
|
|
|
Ide!!!
Sept 13, 2007 19:48:04 GMT
Post by fisker on Sept 13, 2007 19:48:04 GMT
oki doki
|
|
|
Ide!!!
Sept 14, 2007 8:11:14 GMT
Post by Christian Winther/Emirkol on Sept 14, 2007 8:11:14 GMT
Hey Fønns Gode points du har. Jeg havde nu aldrig tænkt mig at porten skulle være konsekvens lukket. Det ville dræbe alt spillet hvis du spørger mig. IMHO skal den være åben indtil vi ser en stor hær styrke gå imod os. Som Jane også rigtig skriver
|
|