|
Post by klifforth on May 21, 2006 12:39:54 GMT
okey folkens... så kommer der en opdater på tingene..
vi skal havet fundet nogle priser på de stolper vi skal bruge diameteren skal være på 15 cm og længten i alt skal være på 2,3 m hvor de så skal 80 cm ned i jorden.
så kommer det store men.. for jeg kan ikke rigtig overskue at skulle ud og kigge på diverse tilbud på de stolper. så det er der en eller flere der må begynde på at finde priser på det.. stolperene skal være runde husk det..
vi skal også have nogle til at undersøge hva det koster for nogle mindre runde pæle som skal sidde vandret på de store stolper som så helst også skal have bark på.
vi skal havet søgt om penge fra foreningen Hareskoven. det havde jeg tænkt på at joakim kunne gøre da han var kasser hvis du har tid og lyst.
så skal vi finde ud af hvornår thais kan komme ud og lave hullerene dvs. en arbejde dag ude i skoven hvor vil skal bruge nogle der vil med ud og lave huller og samme dag også sætte stolperene i jorden.
så jeg skal have en udmelding fra folket hvornår det passer bedst og hvem der vil og kan tage sig af diverse opgaver.
jeg satser på at vi får vores fulde mur op at stå inden vores sommerscenarie.
[glow=red,2,300]-klifforth-[/glow]
|
|
|
Post by theis on May 30, 2006 16:36:09 GMT
Jeg skal bare lige vide det i et par dage i forvejen, og helst undgå søndagen da jeg er begyndt at spille hardball, så mit udstyr skal lige tjene sig selv hjem hehe.
men jeg vil anbefale 90 cm, det er noget med bundfrost osv. ellers kan du resikerer at stolperne hæver/sænker sig hvis der har været bundfrost.
Til at grave hullerne vil jeg anbefale at vi er 3-4 mand så vi kan kører på skift.
Til selve hegnet, tja, et par stykker vel, så en 5-6 folk vel. et par flere vil sikkert ikke gører noget så man kan være sig bekendt at tage en pause.
Værktøj der skal bruges er et pælebor, stikspade ( næbspade, kan sq ikke huske hvad den rigtigt hedder), plus nogle brædder og skuetvinger til at stabilisere med samt et vaterpas. Alt dette kan jeg godt skaffe
resten kommer an på hvordan i vil sætte hegnet op. jeg vil anbefale at vi gør det en fredag aften så vi har lørdagen til at fortsætte på hvis nødvendigt.
vi skal også lige finde ud af hvordan vi får værktøjet frem og tilbage. jeg har ikke rigtigt lyst til at stå med med en lørdag hjemme hos mig selv.
|
|
|
Post by lugh on May 31, 2006 7:31:58 GMT
jeg har før tilbudt min hjælp til at bygge en træmur i FK...og jeg har mulighed for at låne en traler.. jeg har også alt det værktøj der skal til...så bare sig til hvrnår vi skal begynde !! ( hvis det bliver nødvendigt.. kan jeg godt tage en fridag når vi går i gang... ) men det er også vigtigt at der er en der vil indkøbe de martrialer der skal bruges og at de kommer op i skoven... så bare sig til !! ........... hihi
hilsen Lugh DRL
|
|
|
Post by klifforth on May 31, 2006 13:53:36 GMT
lugh det ville være fedt hvis du ville begynde på at finde priser på matrialer hvis du vil det..??
|
|
|
Post by lugh on May 31, 2006 14:36:43 GMT
okay okay okay......hehe.... jeg prøver at finde nogle priser !!.........men det bliver først i næste uge... vi kan lige tale sammen om hvor meget det drejer sig om på Fredag / lørdag !! ses Lugh DRL.
|
|
|
Post by Nilas Holst on Jun 7, 2006 16:48:21 GMT
Har lige et spørgsmål angående mur i FK: På den side hvor bålpladsen ligger, der hvor vi sætter den primære pressening mur op, må der laves en mur al den vi har ved marskens tårn? For hvis vi må det ville det gøre det betydeligt nemmere til opsætning, samt det ville se federe ud. Hvis vi må, så er det vist ved at være på tide med en ny workshop i FK så vi kan fortsætte hvor vi slap sidst med borgbygning.
|
|
|
Post by Nilas Holst on Jun 7, 2006 22:54:01 GMT
Er der nogen der har snakket med skovens forening omkring tilskud til palasademur? Og er der fundet priser på diverse træ til det?
|
|
|
Post by theis on Jul 11, 2006 21:25:38 GMT
Så drengene, nu skal i til at få gang i hjulene. Jeg går stærkt udfra at i gerne vil have skidtet op at stå til august. Så hvad er problemet? jeg kunne ha gjort det alene allerede. Mer' kul på, fuld fart fremad.
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 12, 2006 8:54:00 GMT
Godt så!
Nu skal der ske noget:
Vi skal have navne på folk der: - Finde priser på pæle. - Kan kan lave en tegning og plan over hvor pælene skal være - Kan sætte dem i jorden.
Jeg skal nok hjælpe til med at få dem i jorden og ringer til Mao ang tilskud fra hareskoven.
Det vigtigste nu er at finde priserne, så vi kan lave et budget til os og hareskoven! Go go go...
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 12, 2006 11:00:29 GMT
Jeg har snakket med Knud Larsen trælast.
De anbefalder ikke stammer med brak eller nåletræstammer, som kan fås for 20 kr + plus for 220 cm 4-6 Ø, da de rådner efter få år!
Jeg fik nogle priser på egetræsstammer som ikke rådner. Det er en lagervare på 3 meter, hvor prisen afhænger af diameteren: 10 cm - 164 kr 12 cm - 236 kr 14 cm - 322 kr Antaget at vi køber omkring 40 stk.
Det bliver dyrt, men kan lade sig gøre for ca 9500 for 40 stk 12Ø stammer. Vi har pt. penge fra vores forening samt holdstøtte. Vi søger mere støtte til permanent mur fra foreningen, når vi har målt mere op og er mere sikre på strukturen i FK og hvor vi må sætte.
Indtil videre er det muren ved skrænten, hvor der normalt er pavillioner samt i marskens tårn.
Næste trin er at indhente tilbud som er billigere samt at tage ud i FK og måle op! Frivillige?
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 12, 2006 11:31:20 GMT
Nilas og Klifforth måler op i FK i dag og Lugh finder priser mandag.
Vi mangler en til at snakke med Marianne/skovfolkene om hvor vi må sætte stolper ned. Er det rundt om tårnet og langs skrænten? Hvad med Porten? Danni, Mao eller Mao. Er I på?
|
|
|
Post by klifforth on Jul 12, 2006 12:46:02 GMT
okey.. vi må sætte dem i porten og tårnet og lang siden det er alt sammen skrænt.. men her er målne:
19,6 M er den lange side. 5,6 M er hver side af porten 7 M er tårnet
det er 37,2 i alt.
[glow=pink,2,300]-klifforth-[/glow]
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 12, 2006 13:24:07 GMT
Ang porten og tårnet, så ligger dette lidt skævt med den mur der er der nu. Vi skal måske grave mindre rafter ned i skrænten, så vi kan bygge mur opad?
Det lyder lidt sort man skal nok se det i skoven.
Hvis vi antager at rafterne forskydes med 20 cm mellem sig hvor grenene skal ned og 50 cm mellem hver rafte, så skal der efter mine udregning bruges 2 rafter per 0,95 meter. dvs for 37,2 m: 37,2*2/0,95= 78 rafter. Med den pris vi har nu er det 18500 for 78 rafter med Ø 12 cm. Selvfølgelig giver det også en masse stumper på 60 cm : )
Jeg tror vi venter på et bedre tilbud, jeg har forhørt mig hos et andet firma også, mangler dog svar.
De næste problemer bliver så: -Vi skal på forhånd have samlet træ sammen i FK, så der er noget klar til når vi har sat rafterne i jorden. Det skal nok gøres med trækvogne og til en workshop. -Når vi har bestilt rafterne skal de leveres i skoven og der skal bruges en kørelses tilladelse samt en person der vil hente på varerne i skoven : ) ! -Jeg (og Mao (ikke sammen)) tager på ferie om et par dage, så hele næste uge sker der ikke noget, hvis der er ikke er andre der springer på vognen : )
|
|
|
Post by theis on Jul 12, 2006 17:05:41 GMT
Jeg er frisk nok på at hjælpe til med at lave muren/hegnet, og jeg kan også sagtens skaffe værktøj til det, eneste bisse er transporten af det. Så skal jeg nok være frisk.
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 12, 2006 20:48:08 GMT
Super!
Jeg snakker med Bjørn ang støtte fra hareskoven imorgen.
|
|
|
Post by dines on Jul 14, 2006 23:03:09 GMT
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår Joakims design Skal det ikke være et rigtigt plankeværk ? Eg lyder ret dyrt. Jeg har hørt om en træsort der hedder robinio, der skulle være mere holdbar end eg, men noget billigere 10-12 cm diameter, 3,0 m for 118 pr stk(ved 40 stk) www.skovtrup.dk/Default.aspx?pid=66&tid=2&lid=1Dines
|
|
|
Post by Nilas Holst on Jul 15, 2006 1:29:04 GMT
Vi må ikke lave det som et decideret hegn, men har fået muligheden for at sætte pæle i jorden ved skrænten så det holder bedre... Dvs at vi stadig skal ud og samle træ, men det kan stables bedre og holder derved meget længere...
|
|
|
Post by klifforth on Jul 15, 2006 10:21:13 GMT
vi skal ca bruge 78 stk
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 15, 2006 11:59:15 GMT
Det lyder godt Dines. Lugh finder flere priser fra mandag!
12 cm ø er passende synes jeg. Længden er max 240 cm dog. Men 3 m er stadig billigere dog : )
Kan I ikke udarbejde et udkast til ansøgning hos hareskoven? Så skriver jeg det færidgt, når jeg kommer hjem om en uge. Efter Kan I tage i skoven og samle det træ vi skal bruge til at fylde i muren! Det skal også gøre! og der skal bruges meget!
|
|
|
Post by theis on Jul 30, 2006 1:09:33 GMT
Undskyld at jeg lyder en smule harm. Men bliver det til noget? nu er det snart forsent. Det kan vel forpokker ikke være så svært. Få snakket med vedkommende som har givet lov til opsætningen, få lavet en arbejdsplan med vedkommende, skaf materialer og arbejd.
Det er så nemt at sige en masse ting, at lave det er noget andet. I skal ikke komme at sige at det er fordi at i går i skole, vi andre laver sku også noget i vores hverdag, men vi finder tid til de ting vi skal nå aligevel.
Ja jeg ved godt at det er meget simplet sat op. - Men det kan det også sagtens være.
Det her sløveri har taget alt for lang tid. Skal vi få lavet noget, drengene? Ring til mig når i skal bruge mig på 28 44 49 82, jeg er starter dog i skole her på mandag, så skriv en sms eventuelt. Vi var 2 mand om at sætte 38 meter smedejerns hegn op inklusiv 240cm stolper på 2 dage. så kom så, en eller anden skal komme i omdrejninger og ringe mandag morgen til den person som har godkendt det her projekt, om så det bare er stolper kun, så lad os få det gjort, det er en start som vi altid kan bygge videre på. Der er så mange personer her inde som har deltaget i denne "debat" men det kræver kun éen persons indsats at få sat skub i tingene. så kom nu.
Undskyld for den bitre tone.
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 30, 2006 9:40:11 GMT
Bitter tone helt ok...
Jeg er hjemme fra ferie nu. Det kan dårligt nås, men jeg regner med at der sker noget imorgen ang træ. Problemet er også hvis vi skal søge penge fra haresokven. De skal have et oplæg og godkende det, hvilket tager tid...
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 30, 2006 9:46:06 GMT
Klifforth og Nilas jeg ringer til jer imorgen ang planer!
|
|
|
Post by theis on Jul 31, 2006 8:04:11 GMT
Noget andet er er der er ingen der udover det lagte budget som får tilskud til noget som helst. Vi søgte også om at kunne købe et par telte ude i metro, men fik afslag grundet sommerscenariet.
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 31, 2006 8:06:35 GMT
jeg ved det godt. Hvis vi køber stolperne fra Dines link, kan vi klare det med holdstøtten og vores opsparing...
|
|
|
Post by ADMIN on Jul 31, 2006 8:56:47 GMT
Bestiller vi robinie træ kan vi få det for 80*88 kr + fragt.
Problemet er, at vi enten kan få det levereti slutningen af ugen for 2100 eller omkring uge 33 men billigere.
Vi kan nok ikke få det til før sommerscenariet desværre, som det ser ud nu. Hvis vi får det til uge 33 har vi tid til at bore huler og hente træ, så når stolperne kommer går det hurtigt!
|
|