|
Post by Nilas Holst on Jun 7, 2007 19:23:20 GMT
Hvad er stemningen omkring at lave sådanne et køkken til vores elskede kro, og så tage pengene fra holdstøtten? Det vil gøre en del af madlavningen meget lettere da man ikke skal stå midt i bålet men har maden i arbejdshøjde.
|
|
|
Post by Jannik. K. Hansen. / Marlo on Jun 7, 2007 19:54:21 GMT
Helt sikkert. det giver langt mere overblik. og så kan pyromaner (nilas og andre) få hele bålet for sig selv igen
|
|
|
Post by Nilas Holst on Jun 7, 2007 22:30:21 GMT
Lige præcis, så er der ikke nogen der kan klage over at maden smager af dragesprit... medmindre det selvfølgelig drejer sig om et vædemål.... for så kan jeg godt ramme med flasken fra bålet.
|
|
|
Post by mauzer on Jun 7, 2007 22:50:25 GMT
Altså det er klart sjovest med Akle Bakle vand, hvis der er nogenlunde mening bag at hælde 3 L på bålet. Så hvis der ikke er noget andet folk heller vil ha, så vil jeg da gerne stemme for! Da der er mulighed for at gøre pavilionen mere ingame, hvis det da er der den skulle stå.
|
|
|
Post by Pia/Vanora on Jun 8, 2007 7:59:26 GMT
Jeg synes, det ser kanonfedt ud. Er det klinker, der bliver tændt op på? Jeg er frisk på at være med til at bygge det, hvornår går vi i gang? Nej jeg får snart meget travlt med mit andet job, så det ville være godt, hvis vi kunne vente med at gå i gang til august. Men ellers vil jeg godt hjælpe til med spørgsmål og kommentarer.
|
|
|
Post by Mikkel Nordsted/Rakol on Jun 8, 2007 12:00:30 GMT
syntes at jeg har set det baal for.
|
|
|
Post by Nilas Holst on Jun 8, 2007 15:40:44 GMT
det på billede er lavet med klinker, men det er reelt nemmere og mere sikkert hvis vi laver en dyb stål bakke som vi kan ligge ovenpå trækassen. Den kan vi enten fylde med jord, sand eller bare lade være som den er. Og så vejer den heller ikke helt så meget, som hvis det er med klinker.
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Jun 8, 2007 17:48:11 GMT
Hvornår sku det i givet fald bygges?... Jeg er frisk på en kro-workshop hvis der er stemning for det Jane
|
|
|
Post by mauzer on Jun 8, 2007 20:48:26 GMT
Om hhvor meget tid der er brug for til at lave sådan et køkken, tror jeg ikke der er brug for en workshop kun til det. Tænker at det kunne være federer at bygge den ingame, ved mindre den skal skrues sammen!? Men med det sagt er jeg helt med på at hjælpe!
|
|
|
Post by Jane Dixon / Érien on Jun 9, 2007 7:18:54 GMT
Tænkte nu oss på alt muligt andet til kroen som kunne laves ved samme lejlighed ...
|
|
|
Post by malthesp on Jun 9, 2007 13:53:35 GMT
lad os være optimistiske og så få den lavet inden sommerscenariet!? det kkunne være super fedt!! en mulighed er også det der inden for spejdermiljøet hedder: Gammelmandsild!?
(spejder)Malthe
|
|
|
Post by Pia/Vanora on Jun 9, 2007 13:57:52 GMT
For os der ikke fik lov til at være spejder som barn (men skulle lære at spille violin i stedet), kunne der så komme en forklaring på "Gammelmandsild"?
|
|
|
Post by malthesp on Jun 9, 2007 14:10:41 GMT
nu er jeg jo ikke kendt som den allerbedsteste spejder:P haha! men det er også et hævet ildsted, noget med noget jord involveret mener jeg:D -' måske ved Anders (spejder) japsen noget!
|
|
|
Post by Pia/Vanora on Jun 9, 2007 15:01:30 GMT
Nå, nu har jeg søgt på google og set, hvad gammelmandsild er for noget. Det ser jo ganske smart ud, men er nok lidt tidskrævende at sætte op. Og mens jeg søgte fandt jeg noget, der hed Bålmanden fra Stevns www.baalmand.dk. Vi er næsten naboer. Han har noget, han kalder et grydekomfur til 600 kr. (+ 250 kr. med ekstra højde) som kan sættes direkte over bålet og særlig velegnet til store gryder, som vi jo benytter os af. Det er godt nok ikke specielt ingame, men heller ikke ligefrem det modsatte. Og så er det sikkert, relativt billigt og arbejdsbesparende. Jeg havde ellers set frem til at bygge køkken på en workshop, men der er nok masser af andre ting vi kan lave, hvis man ellers går ind for Bålmandens grydekomfur.
|
|
|
Post by Anders Japsen on Jun 11, 2007 10:55:50 GMT
Gammelmandsild... hæm hæm. Altså, denne type forhøjet bål kaldes "gammelmandsild" af den simple grund at det ville være besværligt for en gammel mand at skulle stå og bøje sig ned over et bål der står på jorden når han skal lave mad. Derfor har man så "opfundet" en forhøjning (nærmest et bord) til at lav bålet på så man får det op i en mere hensigtsmæssig højde og så kaldet det: GAMMELMANDSILD Og der må klappes ;D Jeg synes det er en god ide med en gammelmansild, da det ser bedre ud og er mere medgørligt. Det må mine penge godt bruges til men er der nogen der ved hvor meget det ca kommer til at koste?
|
|
|
Post by Charlie Bjørklund on Jun 11, 2007 16:51:40 GMT
Hmm jeg syntes vi skal grave resten ned og håbe på det bedste.....
|
|
|
Post by malthesp on Jun 11, 2007 17:59:44 GMT
hvad skal vi grave ned ? hehe det forstår jeg ikke charlie:P
|
|
|
Post by Charlie Bjørklund on Jun 11, 2007 21:31:44 GMT
Behøver du heller ikke min lille ven for det giver ingen mening... ;D
|
|
|
Post by malthesp on Jun 12, 2007 12:13:55 GMT
hahaha -' men kunne det ikke være sissyg coolness at få det lavet til sommerscenariet?? så kunne vi være herre meget ingame agtige, og spise herre meget ingame mad:P:D
|
|
|
Post by Anders Japsen on Jun 12, 2007 12:39:19 GMT
Jo det kunne være fedt at ha' så meget ingame, fantalastisk udsatyr til sommerscenariet som muligt... bare ærgeligt at jeg ikke kan komme
|
|
|
Post by Anders Japsen on Jun 12, 2007 12:44:55 GMT
Øh ups, der hoppede hvist lige en lille underlighed hen over mit tastatur og trykkede på a... Det har altså ikke noget med satyre at gøre, der skulle stå *udstyr*
Og nu noget helt andet: er der ingen der ved hvor meget det ca ville kom til at koste? Sådan nogle bjælketing er hvist ikke helt billige...
|
|
|
Post by mauzer on Jun 12, 2007 14:37:50 GMT
arbejder du ikke i silvan´?
|
|
|
Post by christa on Jun 13, 2007 11:20:57 GMT
Jeg synes at det køkken som nilas har vist billeder af ser hammer godt ud. Det burde være muligt at kunne lave for ikke alt for mange penge
|
|
|
Post by kkc on Jun 13, 2007 14:31:11 GMT
Helt enig, super lækkert køkken...
|
|
|
Post by Pia/Vanora on Jun 13, 2007 17:40:50 GMT
Hvis det var muligt at skaffe nogle brædder af lærketræ, tror jeg de ville være gode til køkkenet. De kan tåle udendørs-liv uden at være forlovet med en dåse Gori. Jeg ved et sted, hvor lærketræsbrædder kan skaffes. Jeg ringer i morgen, og spørger, hvad de koster.
|
|